Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    68
    Meldinger
    263

Standard Thyroids påvirkning på TSH

Jeg har brukt Erfas Thyroid i to år nå, og er som mange andre på dette forumet blitt mye bedre.
    Jeg har fått ny lege (endokrinolog) som har skrevet ut Erfa til meg her i Sverige. Har ville (ikke overraskende) at jeg skulle gå ned på doseringen (fra 125mg pr døgn) i og med at jeg hadde supprimert TSH.
    Dette var i august, og da var formen ganske bra etter sommeren, så jeg tenkte at jeg kunne jo prøve, men ikke lavere enn 90mg. Det har jeg nå vært på i noen uker, og FT4 var nå på 11, FT3 på 3,8 og TSH på 0,02. Jeg merker jo også på formen at jeg er trøttere, mister energi og jeg kjenner det også på "ullhodet" (noe kan skyldes tøff arbeids-situasjon).

Nå vet jeg at et brev fra Koren Dahll(?) på Aker har versert her inne der det står at TSH blir supprimert ved bruk av naturlig thyroid, men det er ikke noe å kunne slå i bordet med til en svensk lege. Er det noen her inne som har linker der forskningsresultat viser at dette er tilfelle? Eller at internasjonelle eksperter har uttalt dette? Please?

Nå har jeg satt opp igjen doseringen, og regner med at alt går bra med legen (han vet at jeg er klar over farene ved supprimert TSH), men vil gjerne ha noe å vise til.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Thyroids påvirkning på TSH

Sitat Opprinnelig skrevet av akas Vis post
    Jeg har fått ny lege (endokrinolog) som har skrevet ut Erfa til meg her i Sverige. Har ville (ikke overraskende) at jeg skulle gå ned på doseringen (fra 125mg pr døgn) i og med at jeg hadde supprimert TSH.
    Jamen, så ved man hvor man har denne læge. Det lover ikke godt for fremtiden. En TSH-rytter.

Det er en empirisk (siden laboratorieprøver blev opfundet) medicinsk erfaring, at både T4 og TSH falder i behandling med Thyroid USP. Men hvis din endokrinolog følger slavisk Den Gyldne Standard, hvor det er TSH og ikke thyreoideahormoner, som styrer behandlingen, vil det ikke nytte at diskutere med ham....

Dette var i august, og da var formen ganske bra etter sommeren, så jeg tenkte at jeg kunne jo prøve, men ikke lavere enn 90mg. Det har jeg nå vært på i noen uker, og FT4 var nå på 11, FT3 på 3,8 og TSH på 0,02.
    Akas? Hvor meget var FT4 og FT3 på da endokrinologen ville have dig til at reducere medicinen?

Og hvad siger endokrinologen nu, når du har gjort hvad han sagde og... blev dårligere?

Jeg tror ikke, at man kan finde nogen som helst forskning om effekten af Thyroid USP på TSH. Dem som betaler for al forskning (end ikke på universiteter findes uafhængig forskning mere) er medicinalindustrien, og den ønsker at sælge Levothyroxin.

Hvad der kan gøres er at søge efter forskning i kombinationsbehandlingens (T4+T3) effekt på TSH. Vel at mærke, af et optimalt forløb af kombinationsbehandling. TSH opfører sig næsten på samme måde ved kombinationsbehandlingen, som ved Thyroid. Engelsk søgefrase: combined therapy with T4+T3.

Vær opmærksom på, at der skal søges resultater af forskning i behandlingseffekten hvor dose af T4 ikke var reduceret når T3 blev tilføjet. Ellers vil TSH vise "for højt" og denne endokrinolog vil få "ret".

Vær også opmærksompå årsagen til at TSH alligevel kan være noget "ustabil" ved kombinationsbehandlingen, end TSH er ved Thyroid USP. Årsagen er, at mens det syntetiske "rene" T3 er halveret bort fra kroppen allerede indenfor ganske få timer hvorefter det mangler (og TSH rører på sig) - bliver T3 fra Thyroid USP betydeligt længere i kroppen, fordi T3-hormonet i Thyroid er allerede pakket ind i et bindingsprotein, og "pakkes ud" succesivt først når der er behov for T3 dvs. ikke alt på en gang som ved det syntetiske T3. Det betyder, at TSH "behøver" ikke reagere idet hypofysen til stadighed modtager signaler om, at der fortsat er T3 til rådighed i systemet.

Måske kunne du foreslå denne endokrinolog, at han selv undersøger den metabolske forskel mellem "ren" og proteinbundet T3, og lader dig være i fred?

Til alle: reducer aldrig en velfungerende medicindose, uanset hvad.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    68
    Meldinger
    263

Standard Sv: Thyroids påvirkning på TSH

Takk for svar, Anisa!
    Jeg vil faktisk forsvare min endokrinolog litt. Jeg er den første han har søkt om lisens til, og vi pratet om mengde da jeg hadde min konsultasjon. Han vet (og aksepterer) at jeg heller vil være klar i hodet til tross for faren (slik han er opplært til å se det) ved supprimert TSH.
    Så det at jeg gikk ned, var også at jeg hadde kjent hjertebank noen uker (i sommer) og hadde tenkt selv at det kanskje var litt mye. Men jeg tror ikke at det kommer til å være noe problem at jeg har gått opp i medisineringen allerede. Så mitt spørsmål er like mye for at jeg ville kunne gi ham holdepunkter for hvordan Thyroid virker inn på TSH. Merkelig, synes jeg, at det ikke finnes noen som har skrevet om dette.
    Men takk skal du ha, Anisa. Men jeg tror du dømmer min endokrinolog litt for raskt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Så mitt spørsmål er like mye for at jeg ville kunne gi ham holdepunkter for hvordan Thyroid virker inn på TSH. Merkelig, synes jeg, at det ikke finnes noen som har skrevet om dette.
    Hvis vi havde Internet og digital arkivering af dokumenter tilbage i 1890-erne, ville man kunne finde tusinder af dokumenter om virkning af Thyroid. Disse mange tusinde dokumenter samler nu støv, gemte i arkiverne hos de selvsamme medicinalfirmaer, som har produceret Thyroid før levothyroxin kom på marked. De har ingen interesse i at gøre disse dokumenter offentligt tilgængelige, da det ville skade salget af syntetisk levothyroxin.

Thyroid var brugt til behandling af alle hypothyroide patienter siden 1890-erne. TSH-testen blev opfundet først i 1970-erne. Syntetisk Levothyroxine var i salg siden 1954 (eller var det 1955?) , dvs. omtrent i 85 år har man behandlet hypothyreose med Thyroid, og senere med syntetisk levothyroxin uden at behøve måle TSH. Man har behandlet hypothyroide patienter efter symptomer, hvilket man gik bort fra da TSH-testen kom i salg i 1970-erne.

Det har vist sig, efterhånden som TSH-testen er blevet udbredt, at Thyroid var langt mere effektiv end det syntetiske T4 og det huede ikke industrien, fordi Thyroid kunne ikke patenteres og dermed ville fortjenesten være meget midre end ved det patenterede syntetisk T4.

Industrien startede udfasning af Thyroid gennem em målrettet propaganda-indsats overfor lægestandene i USA og i resten af verden - under påskud at det gode redskab, dette TSH-test, som industrien har lært lægestandene at elske, fordi det angiveligt var pludselig så "nemt og enkelt" at behandle hypothyreose når TSH-testen gjorde jo hele jobbet selv - ikke kunne anvendes til kontrol af behandlingen med Thyroid, idet TSH blev ganske enkelt - umålbart eller næsten umålbart.

Når Thyroid virker mange gange bedre end syntetisk levothyroxin, og dette bekræftes af hundretusinder lægejournaler i over 90 år - er der ikke den magt i verden, der kan få den industrielt støttet forskning til at forske i sammenligningen mellem Thyroid og levothyroxin, simpelthen fordi resultatet er kendt på forhånd, og de tusinder af milliarder der ruller på industriens kontoer som betaling for levothyroxin og TSH-testlicenser - forhindrer ethvert forsøg på skaffe "evidens" for Thyroids egenskaber og virkning via dobbelblinde forskningsprojekter.

Men der må altså være grund til, at trods industriens milliarder og over 60-års kamp mod Thyroid - vil Thyroid ikke dø.

Men takk skal du ha, Anisa. Men jeg tror du dømmer min endokrinolog litt for raskt.
    Det jeg tænker først og fremmest på er, at såfremt patientens FT4 ikke er skudt op gennem taget, og patientens FT3 er rimelig - er der ingen grund til at spille russisk roulette med patientens helbred ved at pålægge reduktion af medicindose. Problemet med at reducere unødvendigt er, at dette kan påføre kroppen et hormon-shock som kan ramme hele kroppens hormon-feedback-systemet og det er set før, at disse patienters helbred kan ikke genoprettes til graden fra før reduktionen. Det er skide farligt, først at lade kroppen indrette sig og "regne med" at der er hormon nok til at opretholde alle funktioner, og så lige pludselig at bringe kroppen i nød igen gennem at cutte noget af hormoner væk. Jeg synes at lægerne burde holde fingrene væk fra velbehandlede patienter.

Jeg kan godt forstå, at du er glad for en læge du kan kommunikere med, og trods min sædvanlige skepsis - er jeg altså også glad for det på dine vegne. Og hvis din tillid er velanbragt - vil han selv finde ud af det. Som kinesere har sagt allerede i over 5000 år: "den egentlige uddannelse til læge starter først efter at lægen har forladt lægeskolen, fordi en god læge lærer langt mere af sine patienter, end h*n lærer til forelæsninger."

Håber at du får det godt igen, så hurtigt som muligt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Danmark
    Alder
    78
    Meldinger
    8

Vi har lige haft en udredning af hvad human rekombinant TSH er for en størrelse, og som jeg forstår det lige nu, så består TSH af 2 enheder en alfa del og en beta del, den rekombinante TSH er alfa delen.
    Den stimulerer en enzymgruppe i cellerne kaldet adenylate cyclase . disse enzymer spiller en stor rolle i stofskiftet i cellerne og i at få overført signaler fra miljøet udenfor cellerne ind i cellerne.
    Der bliver nævnt at forskolin også kan regulere disse enzymer, John Lowe har en urt coleus forskohlii med i sit Thyro Gold ( stofskiftehormoner fra kvæg).

Nu er der jo Genzyme der forhandler den rekombinante TSH, og hvis det er rigtigt at TSH også har den rolle at stimulere stofskiftet i cellerne, kan det være en god ide at vi, der kun får naturlige hormoner og får et meget lille TSH, tager højde for at få stimuleret enzymomdannelsen f.eks med et tilskud af forskolin.

Lyder det som noget industrien har fundet på
    Vibeke

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Min tanke er at thyroid oppfører seg ikke så veldig annerledes enn syntetisk T3 i kombinasjon med T4, så noe informasjon om dette burde det være, ett eller annet sted? Siden dette er kjent for legen på Aker, bør det finnes noe om dette emnet?

Det som kan være problematisk, er at laboratoriet ofte skriver "trusselbrev" til legen om at pasienten enten er overdosert eller hyper. De legene som ikke kan nok, følger lydig hva laboratoriet sier....

Så har du da en FT4 som ligger på 24 og har det fint, mens referanseverdiene stopper på 20, så blir det full uttrykning

Det samme med TSH, eller FT3. Min FT3 ligger på 15-19, jeg bruker ren T3 og har ikke hatt det så bra på 30 år.... Skulle jeg fulgt laboratoriet, hadde jeg blitt skikkelig underdosert og hypo. De som bruker ren T3 og har slike uvitende leger, tar da og seponerer T3 i nærmere ett døgn for å få prøver innenfor referanseverdiene. Men det kan nesten være farlig. Jeg har lest at man kan risikere myxødemkoma etter ett døgn uten T3. Vi som bruker ren T3 har jo ikke ett lagerhormon lengre.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Lignende tråder

1. Erfa Thyroids innvirkning på underlivet og menstruasjon
    Av Flower i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 29-04-10, 00:25
  2. Hvilepuls og hypothyreosens påvirkning på denne
    Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 20
    Siste melding: 06-01-10, 14:55
  3. Hvilepuls og hypothyreosens påvirkning på denne
    Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2