Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    34
    Meldinger
    66

Standard Skjelving på hendene

Har nå de siste dagene merket at jeg skjelver litt på hendene. Altså når jeg holder hendene rolig i lufta, ser det ut som fingrene står å dirrer.
    Kan dette være et tegn på at jeg har tatt for mye levaxin. Har tatt 75 mcg i en ukes tid nå. (skal ta nye blodprøver på tirsdag) TSH var på 1,2 på 50 mcg hver dag. Har også til tider smerter i fingrene, stive og sliter med å gripe ting.
    Hva tenker dere som har erfaring om dette?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,233

Standard Sv: Skjelving på hendene

Jeg læser i din hovedtråd (den med linket til i signaturen), at du i snart to år har været i behandling med kun 50 mcg Levaxin, og først langt senere blev det øget til 75 mcg.

Dit forløb og symptomerne, ikke mindst de nye, vidner om at din hypothyreose forværres, fordi du længe er gået undermedicineret. Der er no way in hell, at du kan være overdoseret.

Hvis du vil vide hvor høj dose Levaxin du burde være i behandling med, kan du gange din vægt i kg med 1,9 mcg Levaxin, og du vil få denne rette dosering, som ville gøre dig friskere og sikre dig mod udvikling af fortsat nye symptomer på lavt stofskifte.

Problemet er blot, at jo længere man er gået undermedicineret, jo sværere kan det blive at få kroppen til at tage imod øgning af medicinen, op til den helt rette dose, hvor symptomerne svækkes og forsvinder.

Det andet problem er, at når din læge har ladet dig blive mere syg på en alt for lav medicindose så længe, har jeg ingen tillid til, at denne læge overhovedet vil revidere sine anbefalinger. Det var nogenlunde det samme som er sket for mig for mange år siden, og som gjorde at jeg gik over til at selvbehandle mig selv med Thyroid, men det er ikke et råd man kan give andre, fordi ikke alle kan klare sig uden lægehjælp, uanset om denne hjælp fører til bedring eller ikke.

Håber at andre har måske noget at sige, som kan hjælpe dig bedre end jeg kan.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    57
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Skjelving på hendene

Sitat Opprinnelig skrevet av Student24 Vis post
    Har nå de siste dagene merket at jeg skjelver litt på hendene. Altså når jeg holder hendene rolig i lufta, ser det ut som fingrene står å dirrer.
    Kan dette være et tegn på at jeg har tatt for mye levaxin. Har tatt 75 mcg i en ukes tid nå. (skal ta nye blodprøver på tirsdag) TSH var på 1,2 på 50 mcg hver dag. Har også til tider smerter i fingrene, stive og sliter med å gripe ting.
    Hva tenker dere som har erfaring om dette?
    Jeg er helt enig med det Anisa skriver, men jeg stusser over at du nevner kun hva TSH var sist.
    TSH er bare et signal, og det er ikke det som er det avgjørende hvordan stoffskiftet er, men utviklingen av FT3, FT4 og TSH.
    Symptomene du beskriver forbinder jeg helt klart med for lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    34
    Meldinger
    66

Tusen takk for svar Bente og Anisa. Er så lei av at legen ikke sender meg til spesialisert, når han ikke har nok kunnskaper selv. Dette med verkende fingre plager meg veldig om dagen.
    hva med at jeg er så hoven på halsen om dagen, kan det også være et tegn på underdosering?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    57
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Skjelving på hendene

Jeg klaget på vond og sår hals i lange tider da jeg var undermedisinert, og utviklet struma som en følge av det, så svaret er ja; vond og hoven følelse i halsen kan skyldes for dårlig behandlet stoffskifte.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    34
    Meldinger
    66

Har vært helt skjelven i to dager nå. Nesten så jeg ønsker å bli innlagt for å bli skikkelig utreda. Helt J... rett og slett. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Prøver å pusle meg noe her, for å se om jeg kan roe meg men.
    Stolt over å fått vært på personal møte på jobben i dag, tros en dårlig dag.

Lignende tråder

1. Hevelse i hendene og sterk kløe?
    Av Anita75 i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 3
    Siste melding: 12-02-10, 00:45
  2. Stive ledd, skjelving, lavt stoffskifte??
    Av Zena i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 7
    Siste melding: 11-01-08, 14:33

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn