Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Standard Sv: Lavt stoffskifte og glutenfri kost, noen med erfaring?

Får prøve å slutte med glutenfri varer au eterkvart. men først må eg få satt meg litt meir inn i hva eg kan spise istedet.. er så sulten og uvel konstant når eg prøver å spise salat med egg, skinke etc til lunsj, istedefor brød...
    send gjerne ein liten dagsplan med kosthold på pm jenter, om dekkon gidder etterkvart.. *ørihue*
    Jeg skjønner så godt hvordan du har det. Står midt oppi det samme for tida. Må legge om kosten, men det er jammen ikke lett! Bare masse begreper som surrer rundt i hodet: lav-karbo, steinalderkosthold, ph-diett, sukkerfritt, glutenfritt, melkeprodukter, lav-GI osv..... Det er til å bli helt fortvila av!! Samtidig så blir jeg irritert på meg selv, for jeg vet at folk sulter her i verden. Og her sitter jeg med et kjempeluksusproblem liksom.

Jeg tror at den første som skriver kokebok- omlegging av kost for dummies (med dag for dag diettplan), kommer til å bli rik Det finnes en del bøker for folk som ønsker å gå ned i vekt, men jeg har ikke funnet noen som handler om et sunt kosthold med oppskrifter som man kan leve med resten av livet. Si ifra hvis du finner en!

Jeg ante forresten ikke at jeg var så sukkeravhengig før jeg har begynt å prøve å legge om kostholdet. Har følt meg totalt utenfor og SYK uten sukker. Men det går over. Helt sikkert! Jeg har "sprukket" et par ganger og laget meg en kakao fordi jeg har vært helt på felgen, men det merkelige er at da blir jeg ialllefall syk! Begynner å verke i muskler og ledd og blir tåkete i hodet.

Det blir spennende å følge tråden din, og se hvordan det går. Jeg ønsker deg lykke til! (Et lite tips: linser er veldig mettende synes jeg)

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Jeg har kuttet ut all slags korn, godt inspirert av denne artikkelen som jeg leste

http://paljabekk.blogspot.no/2011/10...else-korn.html

(tror det var Blondie som la den ut her tidligere, takk uansett)

Det har vært veldig positivt for meg: mer energi, bedre humør, og magen har aldri fungert så bra noen gang i hele mitt liv. Dette kan jeg virkelig anbefale. Det er en myte at vi må ha grove kornfibre for at magen skal fungere.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Takk for lenken Tily. Det er interessant å lese diskusjonen under blogginnlegget også!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Agder
    Alder
    41
    Meldinger
    12

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post

Hei. Vi ønsker at mest mulig kunnskap blir lagret offentlig og søkbart i forumet, slik at alle finner opplysningene når de trenger dem.
    Vennligst les punkt 12 i Kunngjøringen Slik er kutymene på dette forumet.

Tusen takk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

For de som sliter med å forstå hva lavkarbo er kan jeg anbefale å lese dette:
    http://lavkarbohverdag.com/ Bloggen er ellers OK, men mange av oppskriftene inneholder kli og dermed gluten. Noe jeg ikke anbefaler for de som har stoffskifteproblem. Mange gode blogger der ute som inneholder mye bra om lavkarbo. Men husk at selv oppskrifter med kli lett lar seg konvertere til lavkarbo.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Noen med erfaring ved bruk av T3?
    Av LillePus i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 19-06-12, 12:03
  2. Lavt stofskifte - kost og kosttilskud
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 6
    Siste melding: 15-12-11, 23:40
  3. Lavt stofskifte - kost og kosttilskud
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Svar: 5
    Siste melding: 21-03-10, 21:30
  4. kost uten melk og hvete? noen prøvd?
    Av isa1 i forumet Glutenfritt
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-10, 14:59
  5. Erfaring med astma og lavt stoffskifte?
    Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 01-01-08, 21:23

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn