Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Nov 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    31
    Meldinger
    1

Standard Betent skjoldbruskkjertel

Hei

Jeg har vært allergisk mot gluten i flere år, uten å ha visst om det. Reaksjonene var atopisk eksem, men for tre år siden begynte jeg i tillegg til det å få oppblåst mage. Så fikk jeg tips av en kusine om å eliminrere gluten fra kostholdet. Jeg merket betydelig forbedring etter å startet med glutenfri diett. Det gikk igjen perioder hvor jeg kunne spise hveteprodukter innimellom uten å reagere. Nå har det vist seg at jeg også reagerer på melkeprodukter ved at jeg får mildere eksem, kviser og uregelmessig mage. De siste ukene har jeg opplevd å ha en hoven/stram skjoldbruskkjertel særlig etter å ha spist melkeprodukter. Jeg merker et press mot kjertelen når jeg har luft i magen og raper mye. Da føles det som om kjertelen vil roe seg når jeg har rapet, men så kommer følelsen tilbake. Men om jeg ikke har spist noe på lenge forsvinner plagene noe. Jeg blir fort sliten av presset, og sover mye. Dessuten har jeg gått ned i vekt ca 3-4 kg. Er 23 år, 157 høy og veier 46kg.

Jeg lurer på hva dette kan komme av?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    50
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Betent skjoldbruskkjertel

http://paljabekk.blogspot.no/2011/10...-korn.html?m=1
    Anbefaler deg på det varmeste å lese denne og alle andre artikler som Pål Jåbekk har skrevet. Han skriver på en måten som holder høy kvalitet i innholdet samtidig som det er forståelig for de fleste. Denne artikkelen omfatter hans tanker om glutenfri kost om hva som forårsaker matintolleranser. Selv tror jeg kosthold er en avgjørende faktor i kampen for god helse.

Lignende tråder

1. Kjære skjoldbruskkjertel!
    Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 1
    Siste melding: 23-05-10, 12:22
  2. Kjære skjoldbruskkjertel!
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Siste melding: 23-05-10, 12:22
  3. traume mot skjoldbruskkjertel
    Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte