Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Standard Sv: 20 års jubileum med Levaxin (ingen ting å rope hurra for)

Sitat Opprinnelig skrevet av leit Vis post
    ....
    Eg er nå, veldig skuffa over legen eg hadde, her har eg sovet bort 20 år av mitt og familien liv. Eg har 3 gutter og ei frue her som har fått eit medlem til i familien . Ingen av de har sett denne familiefaren før, de har bare vist om en som ligger på sofaen og sover med et pledd over seg. det er bare eg som kan huske dette nye medlemmet. Eg håper bare dette vedvarer. Dette skulle ha skjedd for lenge siden, ....

Hva med å skrive ned din historie og gi den til pasientombudet ? Vi er mange i samme båt, og jo flere som ror . . .

http://www.pasientombudet.no/

Jo fler som gjør det, jo bedre. Håper alt godt fortsetter for deg.

Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    20

ja, har fått tips om det frå flere Tily.

"Lavt stoffskifte er jo bare å behandle med Levaxin det". Det er tydelig att ikke alle i helsevesenet er informert om att, ikke alle får et godt liv med den behandlingen. Hva med oss som blir liggende under et pledd på sofaen, vi må nok ligge der til vi får en annen diagnose, som gir grunnlag for å bli trygdet. For vi kan ikke få prøve noe annet medisin.

Kan jo vere att forbundet vårt også har en jobb å gjøre her.Leser att det er mange som sliter.Håper dere har familie eller venner som støtter opp. Men hva med de som ikke får info om att det finnes hjelp til et bedre liv.

Nå kan det jo vere slik da att legen min får rett, Liothyronin er ikke noe for meg. Men jeg har iallefall hatt
    3 mnd. med et liv jeg trodde jeg aldri skulle få tilbake. Skulle det gå nedover med meg ,vil jeg prøve disse andre medisinene

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,040

Smile Sv: 20 års jubileum med Levaxin (ingen ting å rope hurra for)

Hei igjen

Jeg ser du har fått svar av Blondie vedrørende Lio.
    Det jeg mente var vel om du kunne tenke deg å prøve ut å bruke kun Lio (Cirkadiske T3-metoden)?

Lio må du uansett ta flere ganger i døgnet - å bare ta det to ganger pr døgn må da være dømt til å mislykkes

Vigdis er nok den her inne som har satt seg mest nøye inn i ren-T3-metoden -
    og med noen feilskjær underveis funnet veien til bedre helse med bare å bruke Lio/T3.

Alternativt kan du jo spørre legen om å prøve thyroid - begge overnevnte må da være en million ggr bedre enn Levaxin!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    20

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Hei igjen

Jeg ser du har fått svar av Blondie vedrørende Lio.
    Det jeg mente var vel om du kunne tenke deg å prøve ut å bruke kun Lio (Cirkadiske T3-metoden)?

Lio må du uansett ta flere ganger i døgnet - å bare ta det to ganger pr døgn må da være dømt til å mislykkes

Vigdis er nok den her inne som har satt seg mest nøye inn i ren-T3-metoden -
    og med noen feilskjær underveis funnet veien til bedre helse med bare å bruke Lio/T3.

Alternativt kan du jo spørre legen om å prøve thyroid - begge overnevnte må da være en million ggr bedre enn Levaxin!
    Hei, har vert å tatt blodprøver, men ikke fått resultatet, og vil se det an, vurderer da om jeg så skal øke levaxin til 150mcg dagdose som jeg tok, før jeg startet med Liothyronin.
    Så da skal jeg først lese litt om den T3 metoden og lete etter tipsa fra Vigdis. Takk for tips Kevlin.

Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Nord Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    44

Hei
    Har lest tråden din, håper det fortsatt går like bra med deg. Ble så optimistisk når jeg leste den, kanskje det er håp

Mvh Martine

Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    20

Hei, det går vel ikke så bra her nei, det positive er vel at jeg fryser, men ikke så mye som før. Jeg har like mye klær på meg som før, så det kan jo være den globale oppvarmingen. Leddsmertene er mindre, og det kan jo være kostholdet, da jeg prøver å innta mere basemat, og mindre syre.... Ja, det var vist det positive det.

Av det jeg sliter mest med er i rekkefølge utmattelse, konsentrasjon, øresus, hukommelse. Så er det vel en del andre ting som ikke er så slitsomme, som feks. at buksa detter av, fordi jeg har gått ned 10 kg. Det er heller ikke så slitsomt å ha sluttet i 2 timers jobben min.

Av andre ting jeg skal slutte med er Liothyronin, og kun bruke Levaxin, pga for høyt stoffskifte. TSH 0,18. Har også sluttet å ta en øl ca hver 4 mnd, og kommer til å slutte å ta den akevitten på julaften. Jeg blir dårlig av veldig liten mengde alkohol.

Så da skal jeg starte på et gammelt kapittel med kun Levaxin, så det blir jo spennende

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Bare husk at lav THS ikke er høyt stoffskifte. (Siden TSH ikke er hormonet, bare et signalstoff.) Det kan like gjerne være selve signalstoff-signaleringen som er ute å kjøre.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Hej

Et trist jubilæum... 3 år siden du har tilmeldt dig forummet, 23 år med Levaxin, 3 år med Liothyronin og snart også starten på et nyt kapitel, nu uden Liothyronin?

Selv om den ikke er optimal for dig (Liothyronin) at dømme efter din beskrivelse af din aktuelle tilstand, bliver det i bedste fald, kun "spændende" i kort tid efter. Ophør med Liothyronin kan udløse andre hormoners kompenserende aktivitet, men det plejer ikke at vare særlig længe. I værste fald, kan forværringen komme hurtigt.

Er det fordi dit TSH er på 0,18, at din læge mener at du har nu højt stofskifte? Eller er det pga. vægttab? Mænd kan reagere på lavt stofskifte med enten vægttab eller vægtstigning.

Hverken TSH på 0,18 eller vægttab (hos mænd) er valide grunde til diagnosen højt stofskifte. Man har IKKE højt stofskifte, FØR FT4 er væsentligt forhøjet og FT3 overskrider "normalområdet".

Hvis du orker komme tilbage og svare på mine spørgsmål, vil jeg gerne spørge dig om følgende:

1. Hvad er din "normale" dose af Levaxin pr dag?
    2. Hvad er din "normale" dose af Liothyronin pr dag?
    3. Tager du Liothyronin en gang om dagen, eller deler du den i 2 eller 3 gange pr dag?
    4. Hvad var dit TSH de sidste tre gange, det var målt?
    5. Hvad var dit FT4 de sidste tre gange, det var målt?
    6. Hvad var dit FT3 de sidste tre gange, det var målt?
    7. Har du ellers været i udredning for andet end lavt stofskifte i løbet af de sidste 13 år?
    8. Hvis behandlingen ikke virker, eller ikke fungerer optimalt, burde jod måles i døgnurin, men jeg regner ikke med at det blev gjort, eller?
    9. Har du nogensinde overvejet at skifte til Armour Thyroid, eller lignende "naturthyroid" medicin?
    10. Har din læge (læger) andre forslag til dig, ud over ophør med Liothyronin?
    11. Har du overvejet at give en god, privatklinik en chance?
    12. Efter alt det, du hidtil har været igennem, orker du overhovedet at håbe på, og slås for en bedre fremtid?

Det offentlige behandlingssystem har spildt de bedste år af dit liv, men du er kun 52 år og alderdommen varer ulidelig længe, hvis resignationen er det mest overskyggende at se frem til.... På den anden side, kan jeg kun alt for godt forstå, at så mange år med halvbehandlet sygdom, kan få de fleste til at opgive og resignere...

En ting vil jeg dog under alle omstændigheder opfordre dig til: hvis dit FT4 ikke er væsentligt forhøjet og dit FT3 ikke er over normalområdet, er der INGEN grund til at hoppe af Liothyroni. Tal med lægen igen, fordi oppe i en højere alder kan man ikke regne med at opnå samme effekt som før, hvis man hopper op på Liothyronin-hesten igen, såfremt det går så galt at det bliver nødvendigt at genoptage Liothyronin igen.

Lykke til, under alle omstændigheder.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    20

hei

Det finnes bedre jubileum når noe skal feires. Takker for innlegget ditt, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, med tanke på beskjeden fra legen om å slutte med Liothyronin . Tok ikke liothyronin i går, heller ikke idag

Starter med å prøve å svare på dine spørsmål.

1. normal dose Levaxin 75mg. 1 dag i uka tar eg 50mg = uke 6 x 75 1 x 50
    2. normal dose Liothyronin 20mg
    3.Deler Liothyronin i 2. dvs. 10mg på morgen , 10mg mellom kl12-15
    4.TSH 0,18 siste gang
    5. 6. Har kun fått beskjed om at stoffskiftet er for høyt Har ikke spurt
    7.Har vert på søvnregistrering, uten funn av avvik.

Har vert på noe med binyrene, tror det var det som resulterte i att jeg nå tar injeksjoner hver 3. måned med B12.

Har vert hos endokrinolog 2 eller 3 ganger = Artrose, Tinnitus og Vitiligo

Har vert på utredning for psyken,uten å fylle kriteriene til en psykisk lidelse. Har lyst til å sitere fra den vurderingen:

Tidligere stemningsproblematikk virker til å være en forståelig følge av en dårlig fysisk fungering og undertegnede er alarmert over hvor lite oppfølging pasienten har fått i sine stoffskifteproblemer. Det anbefales på det sterkeste at pasienten rehenvises til sykehuset som kan utrede stoffskifteproblematikk og evt justere medisinering.

Legen min har justert 1 eller 2 ganger på Levaxin siden denne rapporten, men jeg synes jo at det er litt stor justering og fjerne Liotyronin helt.

Skal også til ullevål, seksjon for miljø og arbeidsmedesin nå i oktober

8. Mener å huske att det ble målt, som igjen førte til kontrollen av binyrene

9. Har ikke lest nok om og vurdert ArmourThyroid eller liknende.

10. Ja, skulle inn på noe etter Ullevål ,var noe med muskler og nerver, men har glemt hva legen sa det het.

Resten av innlegget mitt ble borte, så jeg kommer tilbake med svar ,senere

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Exclamation Sv: 20 års jubileum med Levaxin (ingen ting å rope hurra for)

Heisann.

Vi har sporet IP-nummeret ditt og vet nå at du bor ca 22 mil (3 timer med bil eller 4 timer med bane) fra klinikken, vi gjerne vil anbefale deg å kontakte. Heller i dag enn i morgen, så å si. Vi tror at klinikken kan forstå behovet for en akutt legetime, fordi du har ingen tid å miste etter å ha avsluttet Liothyronin.

I hendene på en dyktig lege som kan tenke ut av boksen, har du en sjanse til et bedre liv enn det livet du har nå.
    Vi vil sende en e-post til deg senere i kveld.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Du feiler ingen ting!
    Av Vigdis i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 22-12-11, 07:04
  2. Finnes det ingen annen måte enn Levaxin for å øke ft4?
    Av bambi i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 09-05-08, 15:25
  3. Svar: 55
    Siste melding: 06-01-08, 11:28
  4. En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
    Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 22-05-05, 18:24
  5. Ingen tegn til tørr hud FØR jeg begynte på Levaxin
    Av mona? i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 2
    Siste melding: 18-05-05, 23:06

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg