Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    48
    Meldinger
    81

Standard Sv: Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???!

Takk til alle som svarer og som svarer slik at jeg forstår - og ikke føler meg dust bare fordi jeg ikke har lest meg opp på tema...! Det setter jeg stor pris på.

Anisa: Opplever ditt svar som noe krasst dessverre. Jeg har kanskje ikke lest meg nok opp på tema, men så er jeg heller ikke der at jeg graver meg ned i sykdomsbildet mitt. Jeg trenger å forstå mye, men ikke alt. Og det jeg ikke forstår, det kommer jeg inn her i forumet for å få hjelp til.
    Hvorfor dette drama? jo dramaet startet fordi legesekretæren i dag, som var den første jeg snakket med sa "du er helt ute å kjøre...kroppen din fungerer ikke som den skal"...før hun omsider sa "du skal få snakke med legen".

Det viser seg at legen ikke har tatt fritt t3 og fritt t4 prøver denne gang. Han sier derimot nå, etter å ha "funnet ut litt", at det er helt normalt med den tsh som jeg har nå - grunnet mine medisiner. Men at jeg skulle fokusere på t3 og t4? hvordan kunne jeg vel vite det? jeg har som sagt ikke lest meg opp på dette. Beklager så mye at jeg spurte....jeg er visst for utviten for dette forumet. Hva har man dette forum for tro? Er det ikke for å lære av dere andre, og forstå det man ikke forstår?
    Jeg er dessuten ikke en type som er fastlåst i hva min lege sier. Hvor du enn har det fra....så er det feil.

Takk for meg så langt.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    51
    Meldinger
    3,083

Lightbulb Sv: Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???!

Hei igjen Milli

Vi er også syke, vi er også mennesker.
    Og vi blir bare så inderlig lei av å lese og høre om TSH igjen og igjen - år etter år;
    så noen hver av oss som skriver fast her inne kan nok til tider oppfatte som krass da.

Men ingen av oss som skriver på dette flotte forumet skriver for å være krass;
    vi skriver for å få hjelp - og forhåpentligvis også gi hjelp til andre via egne erfaringer. Ingen av oss har annen betaling
    enn den gode føleslen det gir og fra tid til annen kunne hjelpe andre som kommer innom her.

Håper du finner din vei til god helse - samt En riktig God Advent
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    69
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???!

Hellere "krass" for virkelig at hjælpe, end blid og ligeglad... Hvis du havde læst i forummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet, havde du ikke behøvet skrive Hjelp???!. Eller med andre ord: havde du før læst i forummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet, havde det sparet dig selv for nervøsitet og uro i dag.

Sitat Opprinnelig skrevet av Milli Vis post
    Hva har man dette forum for tro? Er det ikke for å lære av dere andre, og forstå det man ikke forstår?
    Nemlig. Forummet er fyldt til randen med nyttige informationer, som dog kun nytter såfremt nogen gider finde dem...

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Vi er også syke, vi er også mennesker.
    Og vi blir bare så inderlig lei av å lese og høre om TSH igjen og igjen - år etter år;
    så noen hver av oss som skriver fast her inne kan nok til tider oppfatte som krass da.

Men ingen av oss som skriver på dette flotte forumet skriver for å være krass;
    vi skriver for å få hjelp - og forhåpentligvis også gi hjelp til andre via egne erfaringer. Ingen av oss har annen betaling
    enn den gode føleslen det gir og fra tid til annen kunne hjelpe andre som kommer innom her.

Håper du finner din vei til god helse - samt En riktig God Advent
    Tak Kevlin. Kunne ikke sige det bedre selv... Det er ikke kun "år etter år", at vi hører forfra og forfra om TSH-skrækken.

Det ser ud til, at TSH-skræk-bølgen vokser og gentages af den yngre generation som er mere autoritetstro og mindre selvstændigt tænkende, end vi var (er) når vi konfronteredes med lægernes forkerte kundskaber i forhold til thyreoidea-sygdomme. Almindelige lægers thyreoidea-uvidenhed er stigende og således kunne en patient forleden berette om, at hun hørte en læge forklare: "Det har med høyt eller lavt stoffskifte å gjøre, T4 er høyt stoffskifte og T3 er lavt". Vel at mærke sagt af en universitetsuddannet "helsepersonell" på en fastlægeklinik.... Forleden fik en læge endda en fornem medicinsk pris overrakt af førende norske thyreoidea-endokrinologer. Denne fornemme prismodtagerens hypothyreose-kundskab kan sammenfattes i følgende ord: "der er ikke nogen anden sygdom, som er så nem og enkel at behandle som hypothyreose".

Nok en gang anbefales alle TSH-skræmte at læse i underforummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    76
    Meldinger
    2,323

Thumbs up Sv: Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???!

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    ...vi skriver for å få hjelp - og forhåpentligvis også gi hjelp til andre via egne erfaringer. Ingen av oss har annen betaling

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=15234
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hjelp til å forstå prøvesvar?
    Av pling i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-12, 21:22
  2. Hjelp med prøvesvar
    Av carpe diem i forumet Blodprøver
    Svar: 0
    Siste melding: 13-06-11, 22:26
  3. Prøvesvar??? Hjelp!
    Av Lene32 i forumet Blodprøver