Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Smile Sv: Forumet har utviklet seg i retning av en brevkasse i løpet av 2011/2012

Sitat Opprinnelig skrevet av Sabine83 Vis post
    Jeg bliver dog lidt irriteret, når jeg så efterfølgende starter en tråd under TSH og den så bliver flyttet til et andet sted. Det kan da godt være at jeg har skrevet en tråd i Stofskiftesygdom og graviditet, men det var ikke lige der jeg syntes den nye tråd hørte til... Så føler jeg lidt at der sidder nogen og bestemmer over hvor JEG må skrive...

Det er da også lidt foruroligende at læse, at der er flere som ikke gider svare nye medlemmer som mig, da i forudindtager at jeg ikke er glad for svarerne og ikke bruger dem til noget som helst. Så bliver det jo lidt svært at få nye medlemmer til at føle sig velkomne.
    Hei Sabine. Hvis du leser kunngjøringen Slik er kutymene på dette forumet finner du forklaringer på hvordan forumet blir styrt og hvorfor.

God dag til deg også
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2012
    Sted
    Danmark
    Alder
    36
    Meldinger
    18

Standard Sv: Forumet har utviklet seg i retning av en brevkasse i løpet av 2011/2012

Tak... Så gav det hele mere mening.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Smile Sv: Forumet har utviklet seg i retning av en brevkasse i løpet av 2011/2012

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Jeg har ikke gått så dypt inn i materien at jeg har sjekket medlemslista for å se hvor mange innlegg som blir skrevet av hver enkelt, men jeg er ikke overrasket over det du har funnet ut, Kevlin

Jeg kvier meg også for å svare nye medlemmer. Det er kanskje litt dumt, for det kan jo komme forbi et menneske som også er villig til å gi litt av seg selv etter hvert.

Jeg kan også takke dette forumet for at jeg skjønte hva som måtte til av egen innsats når det gjaldt sykdommen min. Jeg var veldig syk i 2007 etter to og et halvt år på Levaxin. Her inne fikk jeg svar på alt jeg spurte om. Men - og det vil jeg understreke - jeg hadde heldigvis skam nok i livet til å gi en eller annen tilbakemelding til alle de som var syke (og kanskje egentlig hadde mer enn nok med seg selv) som tok seg tid til å svare meg og på den måten prøvde å hjelpe meg videre

Jeg vet ikke hvordan andre har det, men jeg husker ikke veldig godt ting jeg leser. Derfor må jeg ofte slå opp i notatene mine for å svare på noe konkret. Og da blir det en litt for stor innsats å prøve å svare noen som egentlig ikke er interessert i svar på det de spør om.

Så, kjære Admin, om dette skulle bli for krasst er det bare å stryke det som ikke passer. Jeg blir ikke fornærmet for det (bare for å ha det klart)
    Det er ingenting i veien med det du sier, Lisbeth.

Vi har sett det før, at for noen enkelte er et svar bortkastet, men det samme svar er absolutt verdifullt for de mange andre som leser med.

Hvert ord som er skrevet her på forumet, uansett som spørsmål eller svar – kan (så og si) utløse forskjellen mellom liv og død for andre mennesker.

De fleste gjester leter etter hjelp, til de finner oss, og de leser alt som vi har skrevet her.

Våre ord lærer dem å klare seg, kanskje de enda lærer seg å overleve på tross av denne satans (pardon my french) sykdom, akkurat som vi gjorde.

Av oss kan de lære å bevare selvrespekten, å stå fast, og å motstå andres fordommer privat, på jobben og hos legen.

De kan ikke lære det andre steder enn her på forumet, fordi vi er Nordens eneste thyroid-felleskap med fri adgang til alle innlegg.

Hvorfor ikke skrive på samme tid til den enkelte person som spør, og til alle gjester som leser her på forumet?
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,348

Standard Sv: Forumet har utviklet seg i retning av en brevkasse i løpet av 2011/2012

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post

Hvorfor ikke skrive på samme tid til den enkelte person som spør, og til alle gjester som leser her på forumet?
    God idé som kan gi motivasjon til å svare på innlegg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,348

Hejsa
    Det er da også lidt foruroligende at læse,
    Dette skrev jeg i en post lenger oppe (klarer ikke å få med navnet mitt):
    Jeg kvier meg også for å svare nye medlemmer. Det er kanskje litt dumt, for det kan jo komme forbi et menneske som også er villig til å gi litt av seg selv etter hvert.
    Som du ser er jeg helt enig med deg i det. Men at man ikke orker å svare lenger er en konsekvens av tidligere erfaringer. Da blir spørsmålet hvem disse tidligere erfaingene skal gå ut over. Skal jeg fortsette på noe jeg etter hvert føler som håpløst, eller skal du ta sjansen på å skrive og kanskje ikke få svar?

Når det er sagt tror jeg det er liten sjanse for at du som ny ikke skal få et svar her. For du skjønner, her inne er det mange som har et stort Men det som videre skjer kommer an på hvordan du forholder deg til svaret, og det har hver og en selv svar på.

Hejsa
    at der er flere som ikke gider svare nye medlemmer som mig, da i forudindtager at jeg ikke er glad for svarerne og ikke bruger dem til noget som helst. Så bliver det jo lidt svært at få nye medlemmer til at føle sig velkomne.
    Jeg har prøvd å si litt mer om dette over, så det eneste jeg skal kommentere her er ordet «gider». Jeg vil bare minne deg på at det har lite å gjøre med å gidde. Vi er alle syke og vi bruker av vår tid i håp om at andre stoffskiftesyke skal slippe å bruke like mye tid og krefter som vi har gjort for å få det bedre. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg gjør det med glede, men forbeholder meg også retten til å vurdere hvem jeg skal bruke tid på. Jeg håper dette gjør det lettere å forstå det som er skrevet før i denne tråden.

Alt godt til deg, Sabine

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Jeg prøver og svare når jeg klarer det.
    Når jeg ikke svarer, er det aldri fordi jeg ikke gidder, men rett og slett fordi jeg ikke orker. Vi som prøver og dele av våre egne erfaringer, er alle stoffskiftesyke og kan føle oss akkurat like elendige som dem som kommer nye og forventer et svar.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,042

Arrow Sv: Forumet har utviklet seg i retning av en brevkasse i løpet av 2011/2012

..
    også lidt foruroligende at læse, at der er flere som ikke gider svare nye medlemmer som mig,
    da i forudindtager at jeg ikke er glad for svarerne og ikke bruger dem til noget som helst.
    Så bliver det jo lidt svært at få nye medlemmer til at føle sig velkomne.

Håber ikke at dette bliver taget ilde op ... God dag derude
    God dag igjen Sabine

Det er fint med innspill og selv er du jo ikke av de som bare melder seg inn med 0-4 innlegg
    (de fleste står oppført med 0 og ganske så mange med bare et eneste innlegg).
    0 innlegg er jo ikke noe og bry seg mye om - ingen kan/vil engasjere seg i dem, da

Du har både takket og har dessuten på ganske kort tid skrevet mer enn fire innlegg
    og jeg håper/tror du føler deg velkommen.

Slutter meg forøvrig til Bentes ord:
    Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    ..
    Når jeg ikke svarer, er det aldri fordi jeg ikke gidder, men rett og slett fordi jeg ikke orker.
    Vi som prøver og dele av våre egne erfaringer, er alle stoffskiftesyke
    og kan føle oss akkurat like elendige som dem som kommer nye og forventer et svar.
    - jeg vil med det samme legge til at vi ser jo også på form og innhold - ikke kun antall innlegg.
    Forutinntatte..? Nope. Vi er faktisk ikke så mange som skriver titt og ofte her inne;
    så vi kan simpelthen ikke engasjere oss i hvert eneste menneske som slumper innom -
    for siden kanhende og aldri høres mer.
    Det er færre engasjerte medlemmer nå (enn for bare et par år siden...) tror tonen har endret seg,
    men jeg har som Anisa godt håp -
    fordi; det er jo ingenting og hente i å kaste vrak på å beholde gode håp

Muligens var jeg litt upresis i formuleringen i går og håper dagens innlegg kompletterer

Et lite pssst - (til andre lesere enn Sabine): et lite takk i ny og ne - rekker en lang vei
    Sist endret av Kevlin; 30-01-13 kl 18:10
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2012
    Sted
    Danmark
    Alder
    36
    Meldinger
    18

Hej Kevlin

Dejligt at starte dagen med et smil Tak for det.

Jeg har fuld forståelse for at man ikke orker at svare på tråde og specielt hvis det er nytteløst. Jeg har heldigvis meget få symptomer (Hvis overhovedet nogen) men kan læse mig til at mange har det rigtig skidt.
    Håber inderligt at dette forum består, da det allerede har hjulpet mig meget med denne sygdom, som jeg pludseligt fik ud af den blå luft. Jeg har flere gange på relativt kort tid følt mig meget alene og dette forum er jo fantaktisk, da man her kan møde ligesindede og finde ud af at man ikke er alene.

Hav en rigtig god dag alle sammen

Sabine

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Leser dette med stor interesse.
    Jeg er ikke flink til svare og hjelpe de som ber om hjelp. Kan så alt for lite om dette, og syns det er så mange som er så mye bedre på dette..
    Men jeg er utrolig takknemlig for forumet :-) er ofte innom og leser og lærer stadig noe nytt.
    Uansett så syns jeg å takke bør være vanlig folkeskikk når man får noen til å hjelpe seg :-)
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    262

Cool Sv: Forumet har utviklet seg i retning av en brevkasse i løpet av 2011/2012

Hei og god kveld alle sammen. Jeg er vel av dem som ikke skriver så altfor ofte på forumet. Ofte travel, sliten, jobb, familie osv. Likevel har jeg lyst til å si at det har stor betydning for meg. I sin tid da det ble påvist høy antiTPO og jeg fikk tilbud om prøvebehandling med levaxin, så visste jeg ikke så mye om hva som var lurt å gjøre. Før internett sin tid, så hadde jeg vel bare tatt i mot tilbudet. Men siden internett finnes, og dette forumet, så fant jeg ut etter en del tenking att og fram at jeg ville prøve DS på Heggeli, og det mener jeg var et godt valg. Jeg har generelt sett lært mye på forumet. Jeg var på god vei ned på sofaen, og selv om jeg ikke er i helt perfekt form bestandig, så klarer jeg meg rimelig bra likevel. Så takk til alle gode bidragsytere.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Mangel på Thyrogen i 2011 og 2012
    Av Mod i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 18
    Siste melding: 20-09-12, 20:10
  2. Kræftlægemiddel mangler i 2011 og forsinket til 2012
    Av Mod i forumet Stoffskifteproblematikken i landsdekkende medier
    Svar: 16
    Siste melding: 07-08-12, 21:00
  3. Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
    Av Maja i forumet Lavt stoffskifte