Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,225

Lightbulb Hormone Harmony

EDIT/Mod:
    Merk: Denne boken er ikke lenger anbefalt. Les begrunnelsen her.
    Note: The recommendation of this book is now canceled. Read the explanation in English here.

Hormone Harmony: How to Balance Insulin, Cortisol, Thyroid, Estrogen, Progesterone and Testosterone To Live Your Best Life
    By Alicia Stanton MD and Vera Tweed

Hardcover: 240 pages
    Publisher: Healthy Life Library; 1 edition (September 30, 2009)
    Publisher: Tweedmedia; 1 edition (1 Feb 2010)
    Language: English
    ISBN-10: 0967873398
    ISBN-13: 978-0967873398
    Amazon.com
    Amazon.co.uk

Om bogen:
    Bogen Hormone Harmony henvender sig til millioner af kvinder, der kæmper med hormonforstyrrelser. At denne epidemi ødelægger utallige liv, ikke alene i og efter overgangsalderen, men også langt tidligere i livet - er generelt ukendt i offentligheden. Bogen afmystificerer naturlig eller bioidentisk hormonbehandling samt punkterer myten om at overgangsalderen er den primære udløsende faktor for midtvejskrise-symptomer som vedvarende træthed, manglende gejst, vanskeligheder med at sove, humørsvingninger, vægtstigning, tab af libido, glemsomhed, tænketræghed, og selv hedeture.

I en venlig stil afslører bogen adskillige livsstils-udløsere af en hormonel uorden, som ignoreres stort af sundhedsvæsenet i dag. Bogen beskriver og forklarer, hvorfor de seks centrale hormoner: insulin, cortisol, thyroid, østrogen, progesteron og testosteron skal være i balance; hvordan genskaber man hormonel harmoni ved at indføre enkle men virkningsfulde livsstilsændringer som koster lidt eller ingenting, eller, såfremt det skulle vise sig at være nødvendigt - hvordan man får medicinsk hjælp. Uanset kvinder som primær målgruppe bogen henvender sig til, Hormone Harmony indeholder også et kapitel for mænd.

Som følge af de senere års forskning og kontroverser med omdrejningspunkt i risikoen ved hormonbehandling af kvinder i overgangsalderen, er hormonubalance blevet et varmt emne. Alligevel kun få uddybende guider er skrevet om dette emne. Hormon Harmony råder bod på det med dybdegående fokus på, hvordan hormoner er dybt forbundet med ernæring, livsstil og kosttilskud. Vigtigst dog er at bogen også sørger for anvisninger på, hvordan kvinder kan genskabe en helsefremmende hormonbalance, da bogen også tilbyder nyttige tjeklister over symptomer i forhold til bestemte hormonforskydninger.

Forfatterne er anerkendte eksperter på deres felt. Alicia Stanton, MD var en speciallæge i forebyggende medicin og hormonmedicin, Chief Medical Officer i BodyLogicMD, som er et netværk af læger med speciale i bioidentical hormonbehandling. Medforfatteren Vera Tweed er videnskabelig skribent, der har skrevet flere bøger og er medredaktør for Better Nutrition samt andre tiddskrifter.

Hvad gør dem yderligere velegnede til at forfatte så omfattende en guide er dog ikke blot deres erfaring på det medicinske område, men også deres personlige erfaringer med hormoner. De deler med deres læsere, hver sin egen historie om en dramatisk medicinsk hændelse, og hvordan disse sundhedsmæssige tilbageslag førte dem til at undersøge nærmere betydningen af bioidentiske hormoner.

Hormonubalance er en usynlig tilstand og kan være yderst vanskelig at identificere pga. de mangeartede symptomer, der lige så ofte tilskrives den "naturlige" aldring. Selvom overgangsalderen traditionelt ses som hovedsynder ved svingende hormonniveauer, siger Stanton og Tweed ​​at disse hormonforstyrrelser sagtens kan tage sin begyndelse på ethvert andet tidspunkt i livet og kan få alvorlige konsekvenser for kvinders livskvalitet.

Med flid og en klar beskrivelse af hvordan hormoner arbejder, forklares emner som kortisol-udløsere og insulinresistens. I samme, ligeledes informative tone diskuteres andre emner som kulhydrater, styrketræning m.v.

Forfatterne hævder at de rette korrektioner af livsstil og evt. hvor nødvendigt - tillægsbehandling med bioidentiske hormoner, kan genoprette hormonbalancen, og selv forfatternes anvendelse af medicinsk terminologi er uhøjtidelig og letforståelig. Bl.a. skriver de at "for at få en idé om forskellen mellem bioidentiske og ikke-bioidentiske hormoner, bør man forestille sig et puslespil. I selv de mest indviklede puslespil, vil brikkerne passe kun hvis man lægger dem de rigtige steder. Det er sådan at bioidentiske hormoner virker i vores kroppe, når de rette tiltag får det hormonale puslespil til at gå op." Bogen handler dog ikke om at fylde sig med piller for at føle sig sund. Tværtimod dykker forfatterne dybt ned i så afgørende emner som kostforbedring, motion, toksiner, kosttilskud og stress. Hvert af disse områder har en virkning på hvordan kroppen producerer hormoner, og hvordan disse hormoner interagerer med hinanden.

Om Alicia Stanton:
    Dr. Alicia Stanton var en af førende eksperter indenfor hormonbehandling i USA. Dr. Stanton praktiserede anti-aging og integrativ medicin i Connecticut, USA. Dr. Stanton var Board Certified in Obstetrics and Gynecology, medlem af American College of Obstetrics and Gynecology, talsmand for The Board of Anti-Aging Medicine samt en Advanced Fellow in Anti-Aging and Regenerative Medicine.

Dr. Stantons bog Hormone Harmony har vundet flere priser, herunder Indie Next Generation Award for 2010 og en sølvmedalje i 2011 Living Well Book Awards. Hendes næste bog, The Complete Idiot's Guide to Hormone Weight Loss afspejler hendes særlige interesse i hormonbalance og dens virkninger på mænd og kvinder i forhold til vægtøgning, energiniveauer, eksponering for toksiner samt stress. Hendes ugentlige radioprogram Aging Without LimitsWebTalkRadio.net behandlede disse spørgsmål og mange andre.

Dr. Stanton har afholdt adskillige internationale forelæsninger for læger og lægfolk. Hun har undervist i American Academy of Anti-Aging Medicine, PCCA (Professional Compounding Centers of America), Institute of Functional Medicine, Genova Laboratories, Age Diagnostic Laboratories samt ZRT Laboratories, og hun var jævnligt benyttet som en ekspert via fjernsyn, radio og trykte medier. Dr. Stanton dimitterede Magna Cum Laude (betyder: "With great praise") fra State University of New York i Buffalo School of Medicine.

Kilder: Amazon.com og Amazon.co.uk
    Sist endret av Mod; 18-01-13 kl 18:55
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    262

Standard Sv: Hormone Harmony

Denne boka ser absolutt interessant ut. Her er også et sted den kan kjøpes ser det ut til. http://www.adlibris.com/no/searchres...mproduct=False
    Tror jeg skal skaffe meg den. Godt nyttår til alle.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,125

Det finnes også en bok på svensk om samme emne http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=9197957925 , skrevet av Mia Lundin http://mialundin.se/

De flesta läkare känner inte till sambandet mellan kvinnors hormoner och deras mentala status. Allt för många kvinnor får höra: ”Dina emotionella problem sitter bara i huvudet”.

Det betyder inte att du håller på att bli ”tokig” – utan du lider av en hormonell och biokemisk obalans.

Dom sista tjugotvå åren har jag arbetat som nurse practitioner i USA och hjälpt kvinnor att hitta balans när det gäller hormoner, och hjärnans kemi Jag vet hur det känns att försöka hänga med i svängarna när hormonerna åker upp och ner och man tror att det aldrig ska ta slut. Jag vet också hur överväldigad, hopplös och förtvivlad man kan känna sig om man får lida i ensamhet.

I min bok Kaos i kvinnohjärnan, delar jag med mig av den kunskap jag samlat på mig och berättelser från de kvinnor som har genomgått mitt behandlingsprogram och nu lever ett friskt och lyckligt liv. Det är min förhoppning att min bok ska kunna ge dig den kunskap, inspiration och det stöd du behöver för att hitta balans, energi och välmående igen.

I hälsa och lycka,

Mia Lundin
    For noen er det lettere å lese svensk enn engelsk.

Editert av Mod: Egen tråd opprettet for boken Kaos i Kvinnohjärnan : Balansera dina hormoner och signalsubstanser på ett naturligt sätt. Les videre her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=15297
    Sist endret av Mod; 31-12-12 kl 22:39 Begrunnelse: Lenk tilføyd
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,348

Hormone Harmony: Det lyder som musikk i mine ører

Skal jeg kjøpe denne boken? DEFINITIVT!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,225

Thumbs down Sv: Hormone Harmony

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hormone Harmony: Det lyder som musikk i mine ører
    Det gjorde det også i mine...

Jeg vil gerne undskylde alle, jeg har lokket til opmærksomheden på denne bog. Og jeg vil aldrig mere anbefale nogen bog alene ud fra forlagets introduktion.

Jeg har købt bogen. Jeg har læst den. Jeg er skuffet og jeg har skrevet et passende review på Amazon under overskriften I regret that I bought this book.

Hvad jeg ikke skrev i review er følgende påstand (netop fordi det er en påstand): Hvis man tror at denne bog vil give een redskaber til at forbedre sin hormonbalance på egen hånd, think again. Denne bog giver lige akkurat nok til at læseren kan erkende og evt. identificere visse hormonale problemer, man ikke har været klar over før. Men ikke nok til, selv at iværksætte rimelige forsøg på at forbedre sin hormonbalance, uanset at forfatteren nævner netop det i introduktion til bogen.

Det er mit indtryk nu, at denne bog har som formål, fortrinsvis at tiltrække "kunder" til det medicinske segment, Alicia Stanton er part af, og jeg nu tvivler på dr. Stantons hensigter, fordi det lader til, at dr. Stanton omhyggeligt og konsekvent undgår at inddrage fluorid i hendes gennemgang af hormon forstyrrende stoffer i vores hverdag.

Videre skriver jeg:

Dr. Stanton synes at undgå inddragelsen af fluor i sin gennemgang af hormonforstyrrende stoffer i vores hverdag.

Ikke at beskæftige sig med verdens nok mest udbredte, og verdens nok stærkeste skjoldbruskkirtel suppressant: fluorid, fluorid i postevand, fluorid i pesticider, fluor i fødevarer, fluor i tandhygiejne, fluor i tandplejen, fluor i tøj, fluor i lægemidler til behandling af hyperthyreose, fluor overalt ... får mig til at tvivle dr. Stanton ekspertise, ikke mindst fordi en fluor-fri hverdag ville forbedre hormonbalancen i alle, selv uden lægehjælp (livsstil, kost osv./red.).

For den sags skyld, ikke kun fluor, men hele gruppen af ​​"halogener" fortjener særlig opmærksomhed, netop fordi "halogener", herunder fluor som den mest biologisk aktive "halogen" - fortjener deres egen, omhyggelig analyse med henblik på "halogeners" ødelæggende virkning på skjoldbruskkirtlen. Men det nærmeste (og eneste) halogen-relateret dr. Stanton nævner i sin bog, er chlorfrie rengøringsmidler.

Om jod skriver Dr. Stanton kun at det er nødvendig for korrekt funktion af skjoldbruskkirtlen og at man kan sikre en tilstrækkelig indtagelse af jod ved brug af bordsalt tilsat jod. Det er virkelig alt for billigt!

Dr. Stanton skriver ikke noget om, at fluor erstatter jod i skjoldbruskkirtlens hormoner, reducerer effekten af thyreoideahormoner, hvilket betyder på lang sigt: hypothyreose. Dr. Stanton også synes ikke at være klar over, at salt tilsat jod kun har en begrænset holdbarhed, og efter et par måneder på hylderne i butikken eller på køkkenbordet derhjemme, vil det meste af jod være væk. Dr. Stanton skriver intet om andre metoder til at forebygge jodmangel.

Thyroideahormoner er de hormoner, der er involveret i alle kroppens celler, herunder hjerneceller. Uden rette niveau af thyreoideahormoner vil cerebellum skrumpe, og folk vil udvikle invaliderende ataxi. Uden rette niveau af thyreoideahormoner, vil effekten af alle andre hormoner også blive forstyrret. Skjoldbruskkirtelhormoner gør os til de mennesker vi er, fordi thyroideahormoner overordnet kontrollerer alle hormoner i hele kroppen og sindet.

Da dr. Stanton i sin bog, angiveligt skrevet med det formål at behandle eller forebygge hormonforstyrrelser - ikke med et eneste ord nævner fluor - da forsvinder min tillid til Dr. Stanton og jeg kan ikke længere anbefale hendes bog til nogen der virkelig ønsker at hjælpe sig selv.

In English: If one believe that this book will give one some tools to improve its hormonal balance on your own, think again. This book provides just enough for the reader to recognize and possible identify certain hormonal problems, one have not been aware of before. But not enough to take reasonable attempt to improve its hormonal balance, without medical assistance (lifestyle, diet, etc.).

It is my impression now that this book has a hidden agenda, to attract "customers" to the medical segment, Alicia Stanton is a part of, and I now doubt dr. Stanton's expertise, because it seems that dr. Stanton carefully and consistently avoid the involvement of fluoride in her review of endocrine disruptors in our everyday lives.

Dr. Stanton seems to avoid the involvement of fluoride in her review of endocrine disruptors in our everyday lives.

Not to deal with the world's probably most widespread, and the world's propably strongest thyroid suppressant: fluoride, fluoride in tap water, fluoride pesticides, fluoride in food, fluoride in dental hygiene, fluoride in dental care, fluoride in clothing, fluoride in drugs for the treatment of hyperthyroidism, fluoride everywhere ... leads me to doubt dr. Stanton's expertise, because long term avoidance of fluoride in everyday life would improve hormonal balance in everyone, even without medical consultation.

For that matter, not only fluoride, but the whole group of "halogens" deserves special attention precisely because "the halogens", including fluoride as the most biologically active "halogen" - deserve their own, careful examination with a view on "halogens" devastating effect on the thyroid. But the nearest (and only) halogen-related dr. Stanton mentions in her book is chlorine-free household cleaners.

About iodine writes Dr. Stanton only that it is necessary for proper thyroid function and that one can ensure an adequate intake of iodine by using iodized table salt. It's really too cheap!

Dr. Stanton writes nothing about that fluoride replaces iodine in the thyroid hormones, reducing the effect og thyroid hormones, which means in the long term: hypothyroidism. Dr. Stanton also seems not to be aware that iodized salt has only a limited shelf life, and after a few months on the shelves in the store or on the kitchen table at home, most of the iodine will be gone. Dr. Stanton writes nothing about other methods to prevent iodine deficiency.

Thyroid hormones are the hormones involved in all body cells, including brain cells. Without proper levels of thyroid hormones will cerebellum shrink and people will develop debilitating ataxia. Without proper levels of thyroid hormones, also the effect of all other hormones will be disturbed. Thyroid hormones make us the people we are, because thyroid hormones are generally controlling hormones throughout the body and the mind.

When dr. Stanton in her book, written with the aim to treat or prevent endocrine disruption - not with a single word mentions fluoride - then disappears my confidence in Dr. Stanton and I can no longer recommend her book to anyone who really wants to help themselves.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,225

Thumbs down Sv: Hormone Harmony

In English: If one believe that this book will give one some tools to improve its hormonal balance on your own, think again. This book provides just enough for the reader to recognize and possible identify certain hormonal problems, one have not been aware of before. But not enough to take reasonable attempt to improve its hormonal balance, without medical assistance (lifestyle, diet, etc.).

It is my impression now that this book has a hidden agenda, to attract "customers" to the medical segment, Alicia Stanton is a part of, and I now doubt dr. Stanton's expertise, because it seems that dr. Stanton carefully and consistently avoid the involvement of fluoride in her review of endocrine disruptors in our everyday lives.

Dr. Stanton seems to avoid the involvement of fluoride in her review of endocrine disruptors in our everyday lives.

Not to deal with the world's probably most widespread, and the world's propably strongest thyroid suppressant: fluoride, fluoride in tap water, fluoride pesticides, fluoride in food, fluoride in dental hygiene, fluoride in dental care, fluoride in clothing, fluoride in drugs for the treatment of hyperthyroidism, fluoride everywhere ... leads me to doubt dr. Stanton's expertise, because long term avoidance of fluoride in everyday life would improve hormonal balance in everyone, even without medical consultation.

For that matter, not only fluoride, but the whole group of "halogens" deserves special attention precisely because "the halogens", including fluoride as the most biologically active "halogen" - deserve their own, careful examination with a view on "halogens" devastating effect on the thyroid. But the nearest (and only) halogen-related dr. Stanton mentions in her book is chlorine-free household cleaners.

About iodine writes Dr. Stanton only that it is necessary for proper thyroid function and that one can ensure an adequate intake of iodine by using iodized table salt. It's really too cheap!

Dr. Stanton writes nothing about that fluoride replaces iodine in the thyroid hormones, reducing the effect og thyroid hormones, which means in the long term: hypothyroidism. Dr. Stanton also seems not to be aware that iodized salt has only a limited shelf life, and after a few months on the shelves in the store or on the kitchen table at home, most of the iodine will be gone. Dr. Stanton writes nothing about other methods to prevent iodine deficiency.

Thyroid hormones are the hormones involved in all body cells, including brain cells. Without proper levels of thyroid hormones will cerebellum shrink and people will develop debilitating ataxia. Without proper levels of thyroid hormones, also the effect of all other hormones will be disturbed. Thyroid hormones make us the people we are, because thyroid hormones are generally controlling hormones throughout the body and the mind.

When dr. Stanton in her book, written with the aim to treat or prevent endocrine disruption - not with a single word mentions fluoride - then disappears my confidence in Dr. Stanton and I can no longer recommend her book to anyone who really wants to help themselves.
    Sist endret av Mod; 18-01-13 kl 18:54

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,348

Ja, ja, Anisa. Noe taper man på, og noe ryker man på sier nå jeg

Jeg har nå bestilt boken, så jeg får bare lese den og se hva jeg synes. Det er i alle fall ikke en kostnad jeg blir veeeeldig mye fattigere av.

Men det er flott at du har skrevet utførlig om hva du mener om den. Jeg ble litt i tvil før jeg bestilte den jeg også, da jeg så at den hadde fått dårlig kritikk av flere som hadde lest den.

Jeg har også bestilt boken av Mia Lundin som Vigdis linket til. Så får vi håpe den er bedre

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Jeg har nettopp lest boka til Lundin ,og jeg synes den var bra. God framstilling av hormonsituasjonen
    i forskjellige livsfaser, og hvilke ubalanser som kan oppstå. Den boka tror jeg Anisa vil like. ...

Lignende tråder

1. Low Thyroid Hormone Symptoms 1-3
    Av Mod i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 26-02-11, 18:21
  2. Bioidentical Hormone Therapy (Youtube)
    Av Mod i forumet Andre hormoner
    Svar: 2
    Siste melding: 17-12-09, 10:02
  3. The International Hormone Society
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Siste melding: 09-07-09, 15:12
  4. The International Hormone Society
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Siste melding: 09-07-09, 15:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg