DHEA ligger nok langt inne hos vanlige leger. De er redde for hormoner, unntatt østrogen, virker det som.

Hva jeg tar?

30 mg hydrokortison
4 grain Thyroid
ca 8 mg DHEA (ca 1/3 av en 25 mg pille)
ca 2 gram C-vitamin (deles opp i fire doser pr dag)
1 stor B comleks fra Solgar ca 4 ganger i uka
(skal få tak i B12 som sugetablett eller dråper)
2 omega3
2 vanlige 10 mg D3 (verdiene har gått opp, så jeg har senket inntak av D3 fra 4 til 2 tabletter)
ca 300 mg magnesium
100 mg selen
innimellom tar jeg litt sink, innbiller meg at det kan være lurt
Ashwaganda x2
Eluethero, sibirsk ginseng x4
Lakrisrot som drysses i te (god med Alpeurtete fra Confecta, de fleste dagligvarebutikker har den teen, inneholder brennesle og mye annet som er bra)

Nei, så mye rart tar jeg vel ikke? Så spiser jeg sunt da. Enkelte dager opptil 6 egg hver dag, mye avocado, sesamfrø, quinoa, grov ris, fisk, kjøtt, masse grønnsaker, glutenfri havre, yoghurt, rømme, litt frukt (0-2 pr dag mot tidligere store mengder). Ikke alkohol, svart te, kaffe, sukker, gluten, raffinerte matvarer, ferdigmat.

Høres jeg ut som en prektig person? Jeg vil bli frisk! Det er derfor jeg gjør det. Nå har jeg ikke smakt sukker siden jeg skeiet ut i jula. Og det frister ikke. Folk kan sitte foran meg og spise kaker og sjokolade, det angår meg ikke. Av og til får jeg veldig lyst på søtt, men da innbiller jeg meg at mat med mye fett hjelper. Det funker for meg i allefall. En avocado tar bort søtsuget. Jeg har jo ikke tenkt å leve sånn for resten av livet, nå gjør jeg det for å bli bra. Senere kan jeg skeie ut, nyte et glass vin til maten, spise dessert av og til.

Jeg glemte å legge til at jeg også bruker Florinef i tillegg til HC. Samt tryphofan, "5-HTP" fra Douglas labs for å få sove, forhåpentligvis. Kanskje torsk på kvelden gjør samme nytten?