Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Hordaland
    Alder
    61
    Meldinger
    10

Standard For mange år siden fikk jeg diagnosen Graves.

Hei
    For mange år siden fikk jeg stadfestet diagnosen Graves. Siden den gang har sykdomsbildet vært som en berg-og dalbane. Jeg har hatt uendelig mange fortvilte stunder, for en mer lumsk og uforutsigbar sykdom skal en jammen lete lenge etter. Jeg har nå tidsbegrenset uførepensjon, men håper at jeg med tiden klarer å komme meg ut i en liten deltidsstilling. Har lest en del av innleggene, og må si at jeg synes det er utrolig flott at et slikt forum finnes. At Norsk thyreoideaforbund også har kommet til etterhvert, er meget positivt. Skulle ønske det fantes da jeg ble syk. Flott at mange kan få hjelp og støtte gjennom dette forumet.

Hildemor Gjest

Standard

Velkommen Og vi er nok mange her som har gått igjennom og går igjennom mange tøffe ting relatert til denne sykdommen. Ikke at det er noen trøst, men selv har jeg funnet en viss trygghet i at det ikke bare er meg som strever.

Jeg håper fremtiden vil bringe deg gode stunder og at du vil kunne leve stabilt nok med denne sykdommen til og kunne jobbe litt slik du ønsker

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Hordaland
    Alder
    61
    Meldinger
    10

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hildemor
    men selv har jeg funnet en viss trygghet i at det ikke bare er meg som strever.
    Så enig, Hildemor, og så godt at det finnes et forum der vi kan støtte hverandre Jeg har nok alltid vært en positiv sjel, så en dag...
    Alle gode ønsker til deg også

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Hordaland
    Alder
    61
    Meldinger
    10

Standard Stoffskifte og smerter i kroppen

Hei
    Lurer på om noen av dere som tidligere har fått diagnosen Graves, blitt behandlet og blitt lavere i verdiene, har opplevd å utvikle smerter i muskulaturen? Jeg har kroniske smerter i kroppen. Verst er det om morgenen, men kommer seg litt utover dagen med bevegelse. Øvelser og en varm dusj hjelper litt og bevegelse, så jeg går mye på rolige turer. Stivner til igjen, hver gang jeg har vært rolig en stund. Ellers, fra jeg utviklet Graves for fullt etter et svangerskap, fikk jeg også store problemer med smerter, spesielt i mage/korsrygg etter måltid. Det trenger ikke å være mye mat. En brødskive eller et knekkebrød kan være nok til at smertene kommer. Ingen leger har klart å finne ut hva det er. Har gått gjennom tarmundersøkelser for å utelukke noe galt der, men de finner ingenting. Ã… ha kroniske muskelsmerter, og i tillegg være redd for å spise, fordi dette utløser enda mer smerter, er frustrerende, og enda mer frustrerende er det at svaret jeg får fra leger er at jeg bare må leve med det. Så er det noen som har opplevd noe lignende, og kanskje har noen gode tips, ville jeg bli svært takknemlig!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Standard Re: Stoffskifte og smerter i kroppen

Jeg har """bare""" hypo, men stoffskiftet/sykt fører med seg både muskel- og leddsmerter. Dette er ett av symptomene, så det burde legene gjenkjenne!!
    Er du sikker på at du har riktig medisindose??
    Disse plagene kan jo også være forbundet med reumatisme , men det har de vel testa deg for(autoimune bør i de fleste tilfeller slå ut, men KAN jo være seronegative).
    Når det gjelder det med maten, er jeg ganske sikker på at en inne her har skrevet om det samme..
    uten at jeg husker eksakt. Hvis du prøver å søke på ulike ordkombinasjoner, kanskje du finner det;eller at vedkommende leser innlegget ditt!!
    (Men...stivhet og muskelsmerter kjenner jeg !!).
    Så--KAN spes. morgenstivhet skyldes lave binyrereserver også.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Hordaland
    Alder
    61
    Meldinger
    10

Tusen takk for svar, gunnda

Prøvde å søke her inne i forumet for å finne det innlegget du mente å ha lest tidligere, men fant ingenting, så jeg får håpe vedkommende ser dette innlegget og kanskje svarer. Muskelsmerter vet jeg er en del av sykdomsbildet med stoffskiftelidelser, men dette med reaksjon på mage/rygg når en spiser, har jeg aldri hørt noen andre oppleve, så det hadde vært interessant å høre om andre har opplevd det samme. Ikke minst også om de har fått hjelp. Når en har en stoffskiftelidelse med alle de kroppslige reaksjoner en kan få, må jeg innrømme at jeg av og til føler meg som en hypokonder, og dermed later som om ting er mer i orden enn det de er, når jeg er hos legen. Sikkert dumt av meg, men jeg ønsker ikke å fremstå som en hypokonder. Vet at sykdommen min er en autoimmun sykdom, og ettersom jeg forstår kan det skape problemer. Testet meg for reumatisme har aldri legen gjort, såvidt jeg husker, så jeg får vel be han gjøre det neste gang. Leste imidlertid at reumatismeblodprøvene ikke kunne vise sikkert om du har det...

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Hordaland
    Alder
    61
    Meldinger
    10

Glemte forresten å nevne at lymfedrenasjebehandling hjelper en del på smertene. Kan jo være et tips til andre som sliter med muskelverk også.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb For mange år siden fikk jeg diagnosen Graves.

Absolut værd at teste er aminosyren DL-Phenylalanine (DLPA), der er et kraftigt virkende, ikke vanedannende og ugiftigt smertestillende middel uden bivirkninger. Det stimulerer centralnervesystemets eget smertekontrolsberedskab . Mere virksomt end traditionelle smertestillende midler i en lang række kroniske sygdomme som gigt og rheumatisme, migræne, muskelkramper, neuralgier eller smerter efter operative indgreb. Det skader heller ikke at DLPA kan hindre depression, hvilket i vores "modløse" situation med hypothyreose altid er en stor gevinst.

Dosering: 800 mg tages 15 minutter før hvert måltid 3 gange dagligt. Den smertestillende virkning skulle begynde efter 4 dage, men begynder undertiden først efter 3 til 4 uger. Hvis ingen bedring er indtruffet i løbet af de første 3 uger, fordobles doseringen de følgende 2 til 3 uger. Hvis der stadig ikke er opnået en virkning, hører patienten til de 5 til 15%, der ikke kan hjælpes ved denne metode. Mange patienter, der ikke reagere nævneværdigt på ortodokse smertestillende midler, reagerer meget positivt på DLPA. Når man har opnået et gunstigt resultat, modererer man dosering til det minimum, der er tilstrækkeligt. Mange patienter klarer sig på denne måde med et individuelt program på en uge eller to ugers behandling inden for hver periode på en eller halvanden måned.

Må ikke bruges under svangerskab, af patienter, der lider af Föllings sygdom (fenylketonuri = PKU), hudcancer eller hypertension.
    (Denne information er samlet af min yndlings "ekspert" i naturmedicin - Erik Kirchheiner.)

Den billigste forsyning af DLPA kan skaffes fra Sverige for ca. 300 dkr for 200 gr som pulver. På apoteket kan man spørge efter tomme kapsler i large størrelse til 800-1000 mg. Eller kan man købe tomme kapsler i Danmark. De er i mellemstørrelse så dem kan man fylde med 3/4 del og tage 2 af. Man kan også få DLPA i kapsler fra Holland (VitaViva.com) for nkr 125,18 for 100 kapsler, men de indeholder "kun" 500 mg DLPA og er nok mere svære at ramme dose med + til 3 gange dagligt kan det løbe op i en højere pris (end det svenske pulver). Man kan også i UK købe DLPA som tabletter, men selv om prisen synes lav - er det kun for 30 tabletter, som slipper op superhurtigt når man skal bruge 1½ tablet 3 gange dagligt, selv om det er i perioder på 7-14 dage hver måned eller halvanden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Aminosyrer mod smerter

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Absolut værd at teste er aminosyren DL-Phenylalanine (DLPA), der [I]er et kraftigt virkende, ikke vanedannende og ugiftigt smertestillende middel uden bivirkninger.

Alle sammen fra Iherb, men det virker altså som om det svenske DLPA-pulver både er billigere og måske også mere fleksibel at fin-dosere... end disse "færdig-kapslede".
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  2. Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte for litt over 2 år siden
    Av LillePus i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 02-11-09, 20:45
  3. Etter mange år, fikk jeg endelig diagnosen lavt stoffskifte
    Av JoJo i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 29
    Siste melding: 21-09-05, 10:45
  4. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08
  5. 2,5 år siden jeg fikk diagnosen hypothyrose. Kjære dere, hva skal jeg gjøre?
    Av Kvinne, 42 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 16
    Siste melding: 12-05-05, 15:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn