Side 3 av 8 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 78

Tråd: Pundas dagbok

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    551

Standard Sv: Mine prøvesvar, hvorfor tegn på hypertyerose ved lavt stoffskifte?

Jeg synes det er skikkelig sørgelig å lese historien du forteller over Hadde du fått hjelp til å komme i behandling for stoffskiftet ditt med en gang TSH ble for høy, kunne du ha sluppet alt dette med de tullediagnosene de har puttet på deg. Klem til deg!

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    38
    Meldinger
    142

Standard Sv: Pundas dagbok - Pasientskadeerstatning straks i gang

Jeg takker for svar alle som har skrevet til meg

En liten oppdatering: Nå sitter jeg og forbereder en sak til Pasientskadenemnda. Jeg finner litt her og der som leger har skrevet, symptomer, blodprøveverdier, prognoser o.l Jeg har jo hatt hypotyerose i en ca.18 år. Og ingen skole og jobb. Jeg ble aldri fulgt opp av min tidligere fastlege, som fant lavt stoffskifte når jeg var 14 år.

MEN jeg klarer ikke å finne noe å slå i bordet med hva angår ubehandlet hypotyerose.

Er det noen andre som har krevd pasientskadeerstatning? Burde jeg engasjere advokat?

Jeg blir takknemlig for alle linker og egne erfaringer om noen har lyst til å hjelpe
    Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
    Punda dagbok

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Unhappy Sv: Pundas dagbok - Pasientskadeerstatning straks i gang

Sitat Opprinnelig skrevet av Punda Vis post
    MEN jeg klarer ikke å finne noe å slå i bordet med hva angår ubehandlet hypotyerose.

Er det noen andre som har krevd pasientskadeerstatning?
    Ikke mye håp om å vinne en slik sak. Les gjerne gjennom disse trådene:

Kopierer innlegget ditt til denne tråden.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,401

Standard Sv: Pundas dagbok

http://www.npe.no/no/Pasient/Kreve-e...adeerstatning/

Her må jeg bare støtte Mod 100% Beklager hvis du oppfatter svaret mitt som tøft, men jeg er ikke halvparten så tøff som prosessen du vurderer å gå inn i.

Jeg har søkt om pasientskadeerstatning etter at min far døde. Han døde pga manglende behandling mens han var innlagt på sykehus, noe som tilslutt førte til at han døde. Jeg vant gjennom med saken. Det burde være umulig for meg å vinne denne saken pga sykdommens natur, denne type diagnose er særlig nevnt på Norsk pasientskadeerstatning som noen det er vanskelig å søke om. Så det sier vel endle om hvor graverende tydelig feilen som ble gjort med han var.

Jeg søkte aldri om pasientskadeerstatning for å få penger...pengene gikk i sin helhet til min mor. Naturlig nok siden hun var den som hadde alle utgifter i forbindelse med hans sykdom og død. Jeg gjorde det av en grunn og en grunn alene. For å få bekreftet at min far ikke fikk den nødvendige behandlingen på det sykehuset han lå på. Og for å få det svart på hvitt at han ikke skulle ha dødd. Hele prosessen fra jeg søkte til det forelå et vedtak i saken tok over to år. Selv om jeg visste at det var slik, var det å se det svart på hvitt at han døde pga manglende behandling, nesten som å oppleve dødsfallet pånytt. 100 000 kr var prislappen på merutgifter i forbindelse med min fars sykdom, dødsfall og begravelse. Ikke en kr for at vi mistet en ektemann, far og bestefar altfor tidlig.

Økonomisk er det en vits å søke om pasientskadeerstatning. Man får kun erstattet et dokumenterbart økonomisk tap. Når jeg snakker om dokumenterbart, så mener jeg at kvitteringer på merutgifter i forbindelse med sykdommen/dødsfallet må vedlegges. Jobben med å søke om dette er et helvete og ihvertfall ikke noen binyrevennlig jobb;-) Hvordan skal du dokumentere at du har tapt penger når du hverken har hatt skole eller jobb? At du kunne hatt jobb og utdanning dersom du hadde fått diagnosen tidligere blir en påstand du vil være helt ute av stand til å dokumentere. Du får ikke en eneste krone for tort og svie, og selv om dette synes vanskelig for mange, så skjønner jeg faktisk at det må være slik. Les på linken jeg har lagt ved...

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    38
    Meldinger
    142

Tusen takk for svar Mod!

Se hva jeg fant på lommelegen, en sak nesten lik min, les 17 år med oversette hypoblodprøver uten oppfølging og medisinering.

Brynjulf Barexstein
    Allmennlegen

Hei.

Det virker nesten for ille til å tro at det kan være sant, at en lege skal ha stilt diagnosen hypotyreose ("lavt stoffskifte") på deg allerede som barn, uten å ha igangsatt behandling. Dersom dette virkelig er tilfelle, så tror jeg du har en svært god sak."

Videre anbefaler han å ha advokat, for meg blir det da å søke om fri rettshjelp. Jeg skal ringe advokat på tirsdag, må søke etter en som kan dette feltet.

Takk for link, jeg skal ta en kikke med en gang etterpå, jeg skal bare lese referat fra tidligere saker først, det er ihvertfall 5 stykker som har fått ca. 500 000 kroner i erstatning pga. forsinket diagnose hypotyerose.

IKKE dermed sagt at jeg er ute etter penger! For all del! Jeg ville heller hatt en utdannelse, og sluppet å ha lidd i alle disse årene. MEN når saken er som den er, har jeg tapt mye, på grunn av en lege som ikke har gjort jobben sin. Jeg har tapt mye mer enn en halv mill. Det viktigste for meg er at ansvalige lege får en smekk (her på landet klager man ikke), og hvor kjenner de det besdre enn i pengesekken? Virker som det er det eneste de forstår. Desverre.

Tusen takk for svar Blondie
    Men du, det er jo ikke logisk at jeg ikke kan dokumentere at jeg har tapt penger, hadde de medisinert meg hadde jeg fått meg utdannelse og jobb? Det er jo klar svikt i behandlingen her, og journalen min bekrefter forverringen, jeg har vært sengeliggende siden 2006 med masse symptomer på hypotyerose de overså, og overså også alle stjernene bak stoffskifteprøvene mine. Dette er ikke logisk

Vel rettelse: Jeg har blodprøvesvar fra 2002, ikke før det som jeg vet. Hjelpe meg og hodet mitt det blir fra jeg var 22 år gammel det.
    Punda dagbok

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    38
    Meldinger
    142

I dag var jeg hos advokat, og får fri rettshjelp. Han mener jeg absolutt har en sak, og jeg velger å kjøre på! Nå starter balletten med å få inn uttalelse fra min nåværende fastlege, håper hun er med^^
    Punda dagbok

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,040

Sitat Opprinnelig skrevet av Punda Vis post
    I dag var jeg hos advokat, og får fri rettshjelp. Han mener jeg absolutt har en sak, og jeg velger å kjøre på!
    Nå starter balletten med å få inn uttalelse fra min nåværende fastlege, håper hun er med^^
    Fri rettshjelp eller fri rettshjelp..?
    Har du en brutto inntekt på mindre enn kr 100 000,- så er det fullstendig dekning (gratis).
    Er du over kr 100 000,- brutto så er det vanlige og måtte betale 20% av overskytende -
    dvs at det offentlige betaler 80% av advokatutgiftene, mens du selv må dekke de siste 20%.

Har selv gått på en smell i så måte for ikke lenge siden, så les nøye igjennom hva dette kan koste deg økonomisk.
    At en advokat sier noe slikt, overrasker ikke - de skal jo også tjene penger.

Jeg har dessverre over gjennomsnittet med erfaring med advokater og det norske retts(u)vesenet -
    en ting er og ha rett, men å få rett...

Kanhende noen vil oppleve meg som negativ og en ordentlig lyseslukker - det får så være;
    det er kun to nettsteder jeg besøker jevnlig - det er Sonjas og det er her: http://www.rettsnorge.com/

De som tror at Norge er en rettsstat - de kan lese her hva media fortier - og melder isteden så mye svada.
    Jeg har selv fått hjelp av Herman Berge (som er primus motor for nettstedet)
    og han er svært intelligent, kunnskapsrik og også en veldig flott person

Jeg ønsker uansett alle som vil (med eller uten viten om faktiske forhold)
    prøve seg mot statlige og kommunale organer mer enn Lykke til
    Sist endret av Kevlin; 25-04-13 kl 16:23
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    38
    Meldinger
    142

Ja, har satt på is dette med saken en stund, jeg er nødt til å ha et hode å tenke med først, det virker ikke per i dag.

Jeg lurer på noe og håper noen vil svare meg. Jeg har økt til 100x7 levaxin (venter på Armour etc fra Dr. Øverbye ), jeg er ikke ferdig med økningen ennå, skal opp i 125x7. Men bruker goood tid.

I de siste to-tre ukene har jeg ikke vært plaget med depresjon, men mer med at hendene sovner, og jeg har smerter i håndleddene og anklene. Om natten våkner jeg av av hendene har sovnet og må løse dem opp igjen.

Og hvorfor kom depresjonen tilbake i går, og ikke slipper taket? Er det en bivirkning av levaxin? Hvorfor denne depresjonen, når jeg ikke hadde det i en tre ukers tid nettopp? Situasjonen er jo den samme i livet mitt.

Håper noen vil svare på dette
    Punda dagbok

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Standard Re: Pundas dagbok

Husk at humøret lett påvirkes av tilgangen på fT3. Selv om du har økt tilførselen av fT4 gjennom levaxinen, er det ikke sikkert du får nok t3 dit det trengs fort nok. Magnesium, d-vitamin, selen og sink er viktige hjelpestoffer i denne prosessen...

Når det gjelder dovning av hender så hang det hos meg ikke bare sammen med stoffskiftet, men også med glutenintoleranse. Etter at jeg begynte med levaxin kom denne dovningen igjen KUN da jeg gjeninnførte melmat i forbindelse med eliminasjons-/provokasjonstesting av diverse matvarer. Selvfølgelig sluttet jeg da med mel igjen, og siden (etter 2-5 dager etter jeg stoppet melet for siste gang) har jeg ikke kjent noe mer til dette problemet.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    38
    Meldinger
    142

Tusen takk for svar!
    Ja, det STEMMER, t3 har jeg glemt! Jeg skal ta og ringe til Arendal i morgen og høre om de har fått blodprøveresultatene, de tok jeg ca 13 april. Rart jeg ikke har fått tilsendt resultater i posten.. Både T3 og T4 skal være i øvre del av referanseområdet, og TSH mellom 0,2-1 (på levaxin). Det blir spennende å prøve Armour, levaxin er nok temmelig ensidig. Jeg har lest en del om depresjon her inne nå, og jeg hater at det kom tilbake. Nå er jeg like elendig som for et par mnd siden
    Punda dagbok

Side 3 av 8 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. Tossa's dagbok.
    Av Tossa i forumet Dagboker
    Svar: 19
    Siste melding: 16-03-12, 11:27
  2. Min dagbok
    Av Marina73 i forumet Dagboker
    Svar: 32
    Siste melding: 14-05-11, 11:39

Søkeord for denne tråden