Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Japansk studie af jod i kosten

Vores skandinaviske sundhedsmyndigheder advarer mod mere jod end 150 mcg / dag.

Vurdering af japansk jodindtag ud fra kostundersøgelser og analyser af jod i døgnurin. Japansk forbrugerstatistik over salg af tang til de japanske husholdninger, kan kun levere et skøn over japanernes indtag af jod, og bør kombineres med andre forudsigelige faktorer. Heldigvis findes studier, hvor indholdet af jod er målt i enkelte retter såvel som i hele måltider, hvilket udgør det mest præcise skøn over japansk jodindtag fra tang. Dette studie er baseret på en samling af studier af japansk kosthold, hvor mængden af jod måles i 24-timers kost-prøver eller enkelte måltider. Den daglige indtag af jod er baseret på 24-timers kost-prøver og overstiger almindeligvis ikke 3.000 mcg (3 mg).

Fordi cirka 97% af kostens jod udskilles i urinen, kan måling jod-niveauer i urinen udtaget fra individer eller populationer, tilvejebringe en sekundær vurdering af japansk jodindtag fra tang i kosten. Indholdet af jod i døgnurinen kan stige fra 100 mcg / L til 30.000 mcg / L på en enkelt dag og vende tilbage til 100 mcg / L inden for et par dage, afhængig af tangmængde i kosten, når varierende mængder og typer af tang forbruges på en dag-til-dag basis. Gennemsnit og median værdier af jod i de japanske urinopsamlinger typisk ikke overstiger 3000 mcg / L (3 mg / L). Ved prøver på 1,5 l urin, som er en forventet 24-timers urinmængde, vil udskillelsen af jod i urinen sjældent overstige 4.500 mcg/24 timer (4,5 mg/24 timer).

Japanske sundhedsstatistikker forbundet med højt indtag af tang i kosten. Japanere betragtes som det længst levende folkeslag, med et ekstraordinær lav forekomst af visse former for kræft. Det som adskiller Japan fra andre folkeslag er et højt indtag af jod med tang den mest almindelige kilde. Her er nogle forbløffende helbredsstatistikker udarbejdet af japanske sundhedsmyndigheder, hvis resultater er muligvis relateret til Japanernes høje forbrug af tang og dermed et højt indtag af jod.

• Den gennemsnitlige levetid (83 år) er fem år længere i Japan end hos japanske indvandrere i USA (78 år).

• I 1999 var den aldersjusterede brystkræft dødelighed tre gange lavere i Japan, end hos japanske indvandrere i USA.

• Ti år efter ankomsten til USA (i 1991), steg raten af brystkræft hos ​​indvandrere fra Japan med en tredje del.

• I 2002 var den aldersjusterede rate af prostatakræft i Japan 12,6 per 100.000, mens den amerikanske rate af prostatakræft hos indvandrere fra Japan, var næsten ti gange højere.

• Hjerte-kar-relaterede dødsfald blandt mænd og kvinder i alderen 35-74 år er langt lavere i Japan (897 per 100.000) end hos japanske indvandrere i USA (1415 pr 100.000).

• I 2004 var børnedødeligheden i Japan 2,8 per 1.000, men over dobbelt så høj hos japanske indvandrere i USA (6,8 pr 1.000).

Den negative effekt af højt indtag af jod fra tang i kosten. Højt jodindtag fra tang i kosten kan dog påvirke helbredet hos personer disponeret for lidelser i skjoldbruskkirtlen. Selv om studier bekræfter at forskellene i indtag af jod ikke påvirker skjoldbruskkirtlens antistof positivitet, kan et højt (efter japansk målestok) indtag af jod dog give eller forstærke symptomerne hos personer med tidligere thyroid autoimmunitet eller andre underliggende tilstande i skjoldbruskkirtlen. Forbigående hypothyreose og jod-induceret struma er almindelige i Japan, og helbredes i de fleste tilfælde ved at begrænse indtag af tang i kosten. I asiatiske kulturer, tilberedes tang almindeligvis kogt med andre fødevarer, der indeholder goitrogener som broccoli, kål, bok choi og soja. Phyto-substanser i disse goitrogene fødevarer hæmmer jodoptagelsen i skjoldbruskkirtlen - f.eks. isothiocyanater i korsblomstrede grøntsager fra kål-familien, eller hæmmer skjoldbruskkirtlens syntese af thyreoideahormoner - f.eks. sojaisoflavoner.

Visse tangarter indeholder dog høje koncentrationer af brom, et halogen der ligner jod, dog uden kendt fysiologisk funktion. Anvendes tang med højt indhold af brom og lavt indhold af jod i madlavningen, vil det dramatisk reducere jod i kroppen, og dermed hæmme syntese af thyreoideahormoner, fordi brom kobler sig til tyrosin(rest) på thyroglobulinet, i stedet for jod, hvilket betyder at der vil blive distribueret et uvirksomt hormon med brom i stedet for med jod.

Skøn over daglig indtag af jod i Japan. Den gennemsnitlige jodindtag i den japanske kost er 1.000-3.000 mcg / dag (1-3 mg / dag). Dette skøn kan sammenlignes med en nylig rapport der hævder, at det gennemsnitlige indtag af jod fra tang i Japan er på omkring 1.200 mcg / dag (1,2 mg / dag). Indtag af jod kan variere fra dag til dag afhængigt af diæten, og det er usandsynligt, at en enkelt persons jodindtag kan forblive konstant i en længere periode. Med de mange spiselige tangplanter (hver med forskellig jodindholdet) der forbruges i den japanske kost, er det ikke hensigtsmæssigt at anvende en enkelt type af tang (i kosten hos forsøgspersoner), for at måle det totale jodindtag, selvom mange studier gør netop det. Selvom tang er hovedkilden til det japanske indtag af jod, hvor andre fødevarer indeholder langt mindre jod - såsom fisk og skaldyr - kan de alligevel øge summen af det jod der indtages dagligt.

Konklusion. Japansk jodindtag med tang som hovedkilden til jod, er generelt forbundet med sundhedsmæssige fordele, der ikke er set i kulturer med anderledes kost. Viden om, hvor meget jod japanerne reelt indtager dagligt, er til gavn for alle, der ønsker at spise jodholdig kost eller benytte tang-kosttilskud, og samtidig undgå for store mængder, der kan skade sundheden.

Mens japanerne lever længst og færrest dør af kræft, dør i Danmark 11 kvinder hver eneste dag af brystkræft, mens hjerte-kar-sygdomme er de næsthyppigste dødsårsager og udgør ca. 27% af alle dødsfald, tillige med at vi lever kortere end indbyggerne i samtlige andre vesteuropæiske lande.

For en japaner ville sølle 150 mcg jod dagligt betyde en dundrende jodmangel, mens for os i Danmark er jodmangel ligefremt en livsstil.

Vores sundhedsmyndigheder advarer mod mere jod end 150 mcg / dag.

Frit efter kilde: Assessment of Japanese iodine intake based on seaweed consumption in Japan: A literature-based analysis (Thyroid Research)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Japansk studie af jod i kosten

Den negative effekt af højt indtag af jod fra tang i kosten. Højt jodindtag fra tang i kosten kan dog påvirke helbredet hos personer disponeret for lidelser i skjoldbruskkirtlen. Selv om studier bekræfter at forskellene i indtag af jod ikke påvirker skjoldbruskkirtlens antistof positivitet, kan et højt (efter japansk målestok) indtag af jod dog give eller forstærke symptomerne hos personer med tidligere thyroid autoimmunitet eller andre underliggende tilstande i skjoldbruskkirtlen.
    At japanerne skal indtage forholdsvis langt højere mængder jod (i sammenligning med "vores" beskedne spormængder) før det påvirker folk med autoimmun thyreoideasygdom, hænger nok sammen med, at den japanske jord (dvs. de spiselige afgrøder dyrket i denne jord) har en høj andel af selen.

Selv hos personer med aktiv autoimmun thyreoideasygdom, vil tilskud af jod eller jodrig mad ikke forværre sygdommen såfremt disse personers værdier af selen er tilstrækkelige. Det betyder, at de personer med autoimmun thyreoideasygdom, som reagerer negativt på jod i kosten eller tilskud, de bør være opmærksomme på deres værdier af selen, fordi de sandsynligvis har både jod- og selenmangel.

Men det er heller ikke lige meget hvordan man afhjælper disse to mangler, fordi det kræver at man går frem på ganske bestemt måde mht. tilskud af jod og selen. Det er beskrevet i to dele af en artikel, hvis indhold bekræftes af Referencer som findes under hver del af artiklen:

I asiatiske kulturer, tilberedes tang almindeligvis kogt med andre fødevarer, der indeholder goitrogener som broccoli, kål, bok choi og soja. Phyto-substanser i disse goitrogene fødevarer hæmmer jodoptagelsen i skjoldbruskkirtlen - f.eks. isothiocyanater i korsblomstrede grøntsager fra kål-familien, eller hæmmer skjoldbruskkirtlens syntese af thyreoideahormoner - f.eks. sojaisoflavoner.
    Det er nyt for mig, at de goitrogene madvarer bevarer deres goitrogene egenskaber, selv efter en tur i suppegryden. Jeg og andre har vist været tidligere oplyst om, at netop dampning eller kogning skulle neutralisere de goitrogene stoffer i disse grøntsager. Det vil jeg prøve at finde ud af noget mere om, fordi der nok er ingen grund til at mistro studiets forskere, idet de er japaner og hvis nogen overhovedet skulle korrekt viden om det, må det være dem.

Visse tangarter indeholder dog høje koncentrationer af brom, et halogen der ligner jod, dog uden kendt fysiologisk funktion. Anvendes tang med højt indhold af brom og lavt indhold af jod i madlavningen, vil det dramatisk reducere jod i kroppen, og dermed hæmme syntese af thyreoideahormoner, fordi brom kobler sig til tyrosin(rest) på thyroglobulinet, i stedet for jod, hvilket betyder at der vil blive distribueret et uvirksomt hormon med brom i stedet for med jod.
    Ja, jeg har råbt og skreget i årevis om at sky halogener som pesten... ( Stofskiftesyge bør stærkt advares mod Fluor og andre "Halogener") Alligevel de fleste med hypothyreose, jeg kender IRL, bruger både fluorholdig tandpasta og mundskyl, og drikker sort te, og de har ikke i sinde at lave om på det.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Takker for dit spændende indlæg
    Jeg har taget erfa thyroid siden 2010 og har haft svært ved at få mit lave stofskifte op på et acceptabelt niveau - jeg har det meste af tiden ligget i den lave ende af referanceværdierne.
    Men i løbet af et par måneder er mit stofskifte pludselig steget og nu ligger det næsten for højt og det eneste jeg har gjort er at introducere tang i min kost...! Det er gået så hurtigt at jeg bliver lidt bekymret og har netop reduceret min dosis erfa fra 4½ grain til 4 grain og håber med tiden at få skåret mere af den høje dosis

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

- og jeg som akkurat var så fornøyd med å ha funnet Bisolvon, som virker mot mine tette bihuler, ved å gjøre slimet mer tyntflytende .... virkestoff: Bromheksinhydroklorid 8 mg

Verden er full av farer. Heretter er det tilbake til neseskyllehornet og saltvann. Takk for opplysningene Anisa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Mange remedier og medisiner som er laget for å åpne opp bihuler, tette neser, eller som er mot allergi, virker også ødeleggende på tårevæsken og kan over tid være med på å gi tørre øyne. 200 medisiner har denne negative egenskapen
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Japansk studie af jod i kosten

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Takker for dit spændende indlæg
    Jeg har taget erfa thyroid siden 2010 og har haft svært ved at få mit lave stofskifte op på et acceptabelt niveau - jeg har det meste af tiden ligget i den lave ende af referanceværdierne.
    Men i løbet af et par måneder er mit stofskifte pludselig steget og nu ligger det næsten for højt og det eneste jeg har gjort er at introducere tang i min kost...! Det er gået så hurtigt at jeg bliver lidt bekymret og har netop reduceret min dosis erfa fra 4½ grain til 4 grain og håber med tiden at få skåret mere af den høje dosis

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Kærlig hilsen selv

Jeg tror ikke at du behøver bekymre dig, Cirkeline. Du har erfaret hvad jeg har råbt og skreget om efterhånden i mange år: ingen lægemidler, ej heller Thyroid vil nogensinde virke optimalt, hvis man har jodmangel. Så kommer læger med deres "normalområde" for resultat af døgnurin-prøve, som i f.eks. Norge: Tilstrekkelig jodtilførsel ved utskillelse av: >0,8 mmol/døgn - dvs. bare det er højere end 0,8 mmol/døgn, skulle den hellige grav være velforvaret, og dette i forhold til den anbefalede daglige max. tilførsel af sølle 150 mcg pr dag, dvs. 10 til 20 gange mindre end japanernes....

Selvfølgelig er 150 mcg jod til dagligt ikke nok... og selvfølgelig mærker du tydeligt, når du får tilført mere jod end disse 150 mcg. Og selvfølgelig medfører det faldende behov for thyroid-mediciner fordi med jod nok i kroppen, bliver Thyroid nyttiggjort i langt større omfang, end kroppen ellers kan med jodmangel. Det er kun et godt tegn (som jeg ser det), at du kan nu reducere din medicindose, og ved fortsat tang-mad, tror jeg at du kan måske komme helt ned på 3 grain, og dette vel at mærke - alligevel med forøget trivsel og velbefindende, trods mindre medicin end før. Det er i hvert fald - i den grad, værd at fortsætte med at teste. Håber du gør.

Lad dig ikke skræmme af at du nu ligger "næsten for højt" i prøverne. Efterhånden som du justerer medicindosen og ellers fortsætter med tang (eller dråber), da vil værdierne stabilisere sig, og dette gerne fulgt af en mere stabil bedring... Jod kommer også til at hæmme osteoporose på sigt, så også her er der en gevinst.

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    - og jeg som akkurat var så fornøyd med å ha funnet Bisolvon, som virker mot mine tette bihuler, ved å gjøre slimet mer tyntflytende .... virkestoff: Bromheksinhydroklorid 8 mg

Verden er full av farer. Heretter er det tilbake til neseskyllehornet og saltvann. Takk for opplysningene Anisa

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Kærlig hilsen selv

Jeg tror ikke at du behøver bekymre dig, Cirkeline. Du har erfaret hvad jeg har råbt og skreget om efterhånden i mange år: ingen lægemidler, ej heller Thyroid vil nogensinde virke optimalt, hvis man har jodmangel. Så kommer læger med deres "normalområde" for resultat af døgnurin-prøve, som i f.eks. Norge: Tilstrekkelig jodtilførsel ved utskillelse av: >0,8 mmol/døgn - dvs. bare det er højere end 0,8 mmol/døgn, skulle den hellige grav være velforvaret, og dette i forhold til den anbefalede daglige max. tilførsel af sølle 150 mcg pr dag, dvs. 10 til 20 gange mindre end japanernes....

Selvfølgelig er 150 mcg jod til dagligt ikke nok... og selvfølgelig mærker du tydeligt, når du får tilført mere jod end disse 150 mcg. Og selvfølgelig medfører det faldende behov for thyroid-mediciner fordi med jod nok i kroppen, bliver Thyroid nyttiggjort i langt større omfang, end kroppen ellers kan med jodmangel. Det er kun et godt tegn (som jeg ser det), at du kan nu reducere din medicindose, og ved fortsat tang-mad, tror jeg at du kan måske komme helt ned på 3 grain, og dette vel at mærke - alligevel med forøget trivsel og velbefindende, trods mindre medicin end før. Det er i hvert fald - i den grad, værd at fortsætte med at teste. Håber du gør.

Lad dig ikke skræmme af at du nu ligger "næsten for højt" i prøverne. Efterhånden som du justerer medicindosen og ellers fortsætter med tang (eller dråber), da vil værdierne stabilisere sig, og dette gerne fulgt af en mere stabil bedring... Jod kommer også til at hæmme osteoporose på sigt, så også her er der en gevinst.

Jeg er spændt på hvad min endokrinolog siger når jeg om en måneds tid beder om en ny blodprøve og hvorfor...
    Jeg var lidt overrasket over de sidste blodprøvesvar (ikke bestilt af min endokrinologen) viste at jeg er oppe i den høje ende af T3 ogT4 værdierne for jeg havde ikke selv mærket den store forandring....måske skal jeg udover referanceværdierne for at jeg føler at jeg lever....Men uanset hvad så vil jeg fortsætte mit "tang-projekt" og hvis det betyder at jeg med tiden kan komme ned på 3 grain vil det være helt fantastisk Men det bliver en stille justering hvor jeg prøver at sænke dosis med ½ grain én gang om måneden eller hver anden måned, efter jeg har fået svar på blodprøver og ikke mindst mærket efter hvordan jeg har det så det ikke er blodprøverne der skal afgøre hvornår jeg har det godt eller ej.

At jod kan hæmme osteoporosen på sigt er da helt fantastisk Jeg vil fortsætte med at drikke mit tangvand og drysse det på min mad hver aften
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Hva er den beste måten å ta jodtilskudd på? Jeg kjøpte en jod oppløsning på iherb til hudtesting. Den mangler dessverre en god bruksanvisning. I motsetning til lugols oppløsningen som er på 5% så er den jeg har kjøpt på 10%. Alstå dobbelt styrke. Når jeg smører den i en sirkel på huden på mage eller lår blekner den ganske raskt. Den er ikke borte etter 4 timer, men er betydelig blekere. Den er helt borte etter et døgn. Fungerer dette også som et tilskudd? Altså gjennom huden? Kan jeg også bruke dette på et barn?
    http://m.iherb.com/TPCS-PT-Skin-Ioso...-2-fl-oz/15053

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Japansk studie af jod i kosten

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Hva er den beste måten å ta jodtilskudd på? Jeg kjøpte en jod oppløsning på iherb til hudtesting. Den mangler dessverre en god bruksanvisning. I motsetning til lugols oppløsningen som er på 5% så er den jeg har kjøpt på 10%. Alstå dobbelt styrke. Når jeg smører den i en sirkel på huden på mage eller lår blekner den ganske raskt. Den er ikke borte etter 4 timer, men er betydelig blekere. Den er helt borte etter et døgn. Fungerer dette også som et tilskudd? Altså gjennom huden? Kan jeg også bruke dette på et barn?
    http://m.iherb.com/TPCS-PT-Skin-Ioso...-2-fl-oz/15053
    Heeeej (Bedre sent end aldrig )

Jeg kender ikke jod-produktet fra Iherb desværre. Men jeg forestiller mig, at man kan sagtens beregne rette dose (1 dråbe = antallet af mg) for børn, opløse dråben i vand og derefter dele opløsningen i lige dele, som hver svarer til den dose af jod, som passer til et barn på et bestemt alderstrin

Jeg har lært en hel del om jod og anvendelse til "testing" og ellers som tilskud, fra flere kilder, men mest fra Dr. Brownsteins bog, som jeg anbefaler Nora2 at læse. Desuden har jeg en betydelig tillid til sitet The Endocrine Solutions, hvor der anbefales fire forskellige måder at måle jodstatus på. Jeg bliver også nødt til at korrigere mig selv i beskrivelsen af "hud-test" for jod, fordi jeg har fundet ud af, hen ad vejen, at de mest friske oplysninger om hjemmetest på huden er anderledes end jeg læste om før. Det er nok en forvirring som stammer fra alle de mange styrker i jodopløsninger - fra 2% og helt op til 15%, eller hvad ved jeg... Jeg vil i hvert fald få det rettet, fordi jeg nu ved at en test med 2% jodopløsning, bør observeres i op til 24 timer. Så når din stærke (10%) opløsning fader ud allerede før/efter 4 timer, da kunne du nok bruge en hel del mere jod end du får nu.

Jeg har "snakket" om jod med Nora2 i tråden om Barn født av mødre med binyretretthet og jeg huskede at du også har spurgt om næsten det samme:

Sitat Opprinnelig skrevet av Nora2 Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Noget andet som jeg ville have gjort, hvis jeg var i samme situation som du: jeg ville smøre en plet på størrelse med 2x2 cm med Lugol's solution 2% (fra UK), på den indre side af egen og barnets underarm, tæt på albuen.

Hvis pletten ikke forsvinder inden der er gået 24 timer, der er alt i orden og man behøver ikke tænke på jodmangel mere. Hvis pletten derimod begynder at blegne i tiden mellem 12 og 24 timer fra den er blevet malet på - tyder det på en middelgrad af jodmangel, dvs. der ikke jod nok til alle kroppens funktioner hos moderen, eller barnet, eller dem begge.

Forsvinder pletten allerede inden 12 timer, der er jodmangel alvorlig. Jodmangel i forskellige grad kan give netop mistrivsel hos småbørn (og alle andre) i en grad, der er proportionel med graden af jodmangel, og kan give en del af de symptomer du netop beskriver, fordi kroppen bruger jod til langt mere end blot thyreoideahormoner, og uanset hvor meget hydrocortison man pøser på - vil man aldrig slippe helt for binyretræthed, hvis man har jodmangel...
    Dette med jod var meget interessant. Dette skal jeg få sjekket på begge de minste barna mine. Kan man gi jod til så små?
    Også i DEN GRAD!

• Op til 3 år - 1 dråbe 5% Lugols opløsning i vand. Giv barnet kun halvdelen af denne opløsning hver dag. Det vil give en nøjagtig dagdose på 3,125 mg jod.
      (Resten af opløsningen kan ikke gemmes til næste dag, fordi jod "damper" væk i mellemtiden, som jod forresten også "fordamper" fra bordsalt.)
    • 3 til 5 år - 1 dråbe 5% Lugols Solution (6,25 mg jod/dag)
    • 5 til 9 år - 2 dråber 5% Lugols Solution (12,5 mg jod/dag)
    • 9 til 16 år - 4 dråber 5% Lugols Solution (25 mg jod/dag)
    • En pålidelig Guide to Supplementing with Iodine kan downloades her

Anbefaler dr. David Brownsteins bog Iodine: Why You Need It, Why You Can't Live Without It (se den her), hvor han også skriver om konsekvenser af jodmangel hos børn, og om hvordan man forebygger jodmangel hos børn. Bogen findes også på Amazon.co.uk (indenfor EU) og Lugol 5% solution kan ligeledes købes indenfor EU her.

Jeg har sat min 37-årige søn på jod-dråber for nogle måneder siden... Lidt mod hans egen vilje, og selv om han ellers ikke havde symptomer på jodmangel (hævdede han). Han er nu krybet til korset og har indrømmet, at han lider nu af en uforklarlig, "mystisk", vedværende "bedring af formen, mentalt og fysisk".

Vi snakkes

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

jeg bruker denne http://www.iherb.com/Eidon-Mineral-S...oz-60-ml/26006 men er usikker på om jeg trenger jod. Hvorddan finner jeg ut det? Det er jo jod i thyroid også?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Japansk studie af jod i kosten
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og jod
    Svar: 10
    Siste melding: 20-04-13, 16:28
  2. Studie til høsten...
    Av Huldrena i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 04-02-12, 00:09
  3. Lidt hjælp til lavcarbo-kosten
    Av Cirkeline i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-11-10, 15:29
  4. Ikke noe å legge om kosten sa legen
    Av Ingvild i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 11
    Siste melding: 26-01-10, 21:51
  5. Er vell for opphengt i kosten. Må kansje slappe av men er bare sånn uff :,(
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 17
    Siste melding: 20-04-06, 21:37

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn