Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 48 av 48
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    73

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Smurfine
    Hvordan kan jeg få kontakt med han? Mine prøver ser ut til å være fine, men jeg er overbevist om at noe ikke er som det skal. Men vil gjerne komme i kontakt med han som du har vært i kontakt med nå.
    Hvis det er meg du mener, så ser du informasjon om Oftebro her

http://www.oftebrohelse.no

PS. Til info tar han 2000,- pr konsultasjon. Jævlig pris men hva gjør man ikke for å bli trodd.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bonzo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Smurfine
    Hvordan kan jeg få kontakt med han? Mine prøver ser ut til å være fine, men jeg er overbevist om at noe ikke er som det skal. Men vil gjerne komme i kontakt med han som du har vært i kontakt med nå.
    Hvis det er meg du mener, så ser du informasjon om Oftebro her

http://www.oftebrohelse.no

PS. Til info tar han 2000,- pr konsultasjon. Jævlig pris men hva gjør man ikke for å bli trodd.
    Det var dyrt ja. Men jeg avventer til mandag uansett, da får jeg svar på den siste prøva mi(den som tar lengst tid ikke den tsp eller noe men den siste,jeg glemmer så fort heheeh)

2000 uavhengi om du har frikort eller ei??
    Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det.
    Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
    Carpe Diem.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard

Ã… et spørsmål til, kan andre leger også om de er villige sette deg på medesin for å se om det gir bedring eller er det bare oftebro som kan dette??
    Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det.
    Carpe Diem.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det er ingenting i veien her i Norge for at legen din eller noen andre leger kan prøve deg på en medisin etter overveielser eller litt overtaling.
    Det sies at indremedisinere er mer villige til å prøve pasienter på medisiner.
    Og pasienter kan forlange mot legens vilje å bli satt på levaxin på prøve også, etter nosk lov. Legen blir da kanskje sur men må gjøre det. anbefales selvfølgelig ikke. Men en eldre dame her i nærheten gjorde det, og jeg gjorde det. Jeg kan da ikke underslå denne opplysningen.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Det er ingenting i veien her i Norge for at legen din eller noen andre leger kan prøve deg på en medisin etter overveielser eller litt overtaling.
    Det sies at indremedisinere er mer villige til å prøve pasienter på medisiner.
    Og pasienter kan forlange mot legens vilje å bli satt på levaxin på prøve også, etter nosk lov. Legen blir da kanskje sur men må gjøre det. anbefales selvfølgelig ikke. Men en eldre dame her i nærheten gjorde det, og jeg gjorde det. Jeg kan da ikke underslå denne opplysningen.
    Når du ble satt på medesin, ble du bedre da? Ã… hvor lenge har du gått på medesin? Jeg kommer da til å høre med min lege om den siste prøven jeg nå tar også viser at jeg er frisk da kommer jeg til å spørre om jeg ikke kan få prøve medisin for å se om det vil hjelpe meg.
    Carpe Diem.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Tja, ved lavt stoffskifte så kan det ta tid før prøvene viser noe, de hinker ofte lenge etter symptomene. Det tar typisk 6-8 uker etter symptomene før TSH begynner å stige, eller lenger tid.
    Jeg skjønner at din skjoldkjertel gjør vondt akkurat som min gjorde og at du har symptomer akkurat som jeg hadde.

Min private anbefaling er å vente g se hva som skjer,hva prøvene sier.
    og så hvis TSH ikke har steget ennå, bør du vite at det kan ta tid, og be om prøver etter kanskje to måneder. Det er ganske sikkert at din TSH en gang før eller siden begynner å hoppe i været og da får du en offisell diagnose. Uten den får du ikke levaxin på blå resept og det står ikke noe diagnose i journalen din.
    Men det kan ta to måneer, eller tre, eller fire. Dessverre.

Jeg selv merket straks at thyroxin var noe for meg, varmen kom tilbake i føttene alleree etter en halv time-45 minutter, og når jeg kom opp i 125µg sluttet plutselig kjertelen å verke og jeg følte ikke elnger at jeg manglet ettellerannet hele tiden. Hadde hatt den følelsen i lang tid. Og en hel mengde typiske stoffskiftesymptomer, og til slutt fikk jeg den store trettheten også. den kom egnetlig ganske sent, resten av kroppen greide å kompensere lenge.

Og, alltid ta blodprøver om morgenen. Om ettermiddagen er TSH halvparten av morgenen......og hvis du holder deg våken hele natta før prøven kan muligens TSH bli noe høyere står det noen steder.

Husker ikke hva du driver med, jobber du eller går du på skole eller er du hjemme? har du ikke tid til å være krank?

nora

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    32

Standard

Jeg går hjemme med babyen min på snart 5 mnd, så det er litt problematisk for meg å være våken en hel natt når jeg ikke trenger.
    Carpe Diem.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Vel, best å ikke ta sorgene på forskudd men se hva prøvene sier. Prøvde bare så forklare visse sære ting ved TSH-prøven.

Du har født for nylig, da kan man ha post-partum hypothyreose, som kan gå over eller bare utvikle seg videre. Egentlig er det typisk, mange har fortalt om at de ble hypoetter en fødsel.
    Men det kan gå over av seg selv også ved hvile og sunn kost og selen kan hjelpe også, samt de vanlige vitaminer som C og E og andre antiinflammatoriske ting som omega-3 og å unngå masse karbohydrater. Jeg har noe om dette i kostholds-mappa her på side en der, referat fra et foredrag. Kan ikke love at det funker.

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. TSH for høj men t4 og t3 normalt?
    Av AAbell i forumet TSH
    Svar: 2
    Siste melding: 19-01-12, 20:44
  2. Lavt stoffskifte eller bare han en rekke "tilfeldige" plager?
    Av Cherry i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 4
    Siste melding: 09-01-11, 09:50
  3. Overgang fra høyt til normalt stoffskifte + vekt
    Av lady90 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 07-06-08, 19:58
  4. Svar: 36
    Siste melding: 21-05-08, 20:35
  5. Hva er normalt energinivå?
    Av cathrin i forumet Manglende ork til husarbeid og personlig hygiene
    Svar: 11