Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Rogaland
    Alder
    45
    Meldinger
    8

Standard Gluten og stoffskifte, sammenheng?

Hei

Som jeg har skrevet i tidligere innlegg har jeg mange symptomer på lavt stoffskifte, anti tpo på over 1300, fritt t4 på 13, fritt t3 på 5,3, og tsh varierer fra 2,0 til 5,1 siste tre månedene fra testingen startet.
    Så jeg får ikke begynne på medisin ennå

Min psykriater anbefalte meg forrige torsdag å kutte gluten da jeg blir oppblåst og vond i magen etter å ha spist det. Så det har jeg gjort en uke og er mye bedre. Spiste i forigår en gryterett og følte etter en time at musklene/ ledd var som bly, tunge og vonde. Sjekket gryterett pakken og der var det mel i.... Sammenheng?

Men spørsmålet mitt er om noen har erfaring med at gluten gjør stoffskifte værre?? Har ikke cøllaki etter blodprøve, men skal til lege idag og Evt be om å få svelge slangen for å sjekke bedre, andre prøver jeg kan ta?

Takk for Evt svar

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    59
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Gluten og stoffskifte, sammenheng?

Du har ikke bare symptomer på lavt stoffskifte; du har lavt stoffskifte og bør absolutt finne deg en lege som vil gi deg medisiner før du blir enda verre.
    Det er svært mange stoffskiftesyke som har matvareintoleranser nåde mot gluten og/eller laktose. Svært mange av oss, meg inklusive, lever lavkarbo og da lever vi også glutenfritt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    735

Standard Sv: Gluten og stoffskifte, sammenheng?

Hei Tulia,
    Jeg sliter som deg også med å få behandling. Jeg kuttet ut gluten for ca 4 mnd siden og merker at det har gjort meg godt. Hadde heller ingen utslag på cøliakiprøve. Kanskje hormoner lettere kommer inn i cellene i kroppen når gluten er borte. Stoffskiftet forgår jo i cellene, og hva man har av hormoner i blodet, forteller jo ikke om tyroxinet kommer inn i cellene og får gjort jobben sin.

Med anti- tpo og en TSH som har vært oppe i 5 burde du jo få behandling, mener jeg også.

Lignende tråder

1. kan det være sammenheng mellom Lavt stoffskifte og Reaktiv hypoglykemi
    Av toneij i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-12, 18:36
  2. Bilkjøring og stoffskifte - noe sammenheng?
    Av Bille i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 3
    Siste melding: 04-04-10, 20:11
  3. Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?
    Av AliceH i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 8
    Siste melding: 25-12-09, 10:33
  4. Bilkjøring og stoffskifte - noe sammenheng?
    Av helgemann i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 5
    Siste melding: 09-11-09, 17:36
  5. Stoffskifte og kvikksølvforgiftning, sammenheng?
    Av Liz i forumet Lavt stoffskifte og amalgam («kvikksølvplomber»)
    Svar: 12
    Siste melding: 25-05-07, 20:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn