Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Standard Søren Flytlie Aarhus Danmark

Nyhedsbrev fra Vitamindoktor.com

Kom og hør
    "Lægens guide til naturlig sundhed - uden recept"
    når Knut T. Flytlies søn, læge Søren Flytlie, holder foredrag i Aarhus.

Søren Flytlie har netop åbnet egen klinik på havnefronten i Aarhus.
    Som sin far (Knut Flytlie /red.), fravælger han medicin og tilvælger sundhed i behandlingen af sygdomme - en mangelvare i Danmark.
    Sundhedsfremme og årsagsbehandling er nøgleord.

Få lægens mening om flg. emner:

• Kan et let forhøjet blodtryk behandles uden medicin?

• Der er mange meninger om kolesterol, hvorfor?

• Kan åreforkalkning forebygges og behandles?

• Hvad er det glemte mineral ifm. knogleskørhed?

• Hvorfor gælder vores officielle kostråd ikke alle, og hvad gælder for dig?

• Kan en moders kost give spædbarnet kolik?

• Hvem har særligt behov for vitaminer?

Udover Aarhus kommer Søren Flytlie også til Odense 17. april, Esbjerg 18. april og København 25. april. Nordjylland vil komme snarest.
    For mere info, se http://www.flytlie.com

Foredrag i Aarhus tirsdag d. 19. marts i Folkeoplysningens Hus, Vester Allé 8, Aarhus C. Kl. 19.30-21.30. Entré kr. 150. Tilmelding til email.

Hvis interesse, så tilmeld snarest, da der vil komme presseomtale i løbet af ugen.

Søren Flytlie
    Læge Flytlies Privatklinik
    Skolebakken 7, 1. tv
    8000 Aarhus C
    tlf. 4055 3508
    http://www.flytlie.com/

Med Venlig Hilsen
    Knut Flytlie
    www.vitamindoktor.com
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Lightbulb Sv: Søren Flytlie Aarhus Danmark

Søren Flytlie har netop åbnet egen klinik på havnefronten i Aarhus.
    Som sin far (Knut Flytlie /red.), fravælger han medicin og tilvælger sundhed i behandlingen af sygdomme - en mangelvare i Danmark.
    Sundhedsfremme og årsagsbehandling er nøgleord.
    Søren Flytlie: Da det gik op for mig, at min far, Knut Flytlie, ikke var udødelig og en dag ville pensioneres, fik jeg en åbenbaring: Alle de solstrålehistorier han havde delt med familien ved middagsbordet ville ophøre, når han ikke længere praktiserede. Hvem skulle føre hans enestående lægevirksomhed videre?

Oplagt, jeg var uddannet civiløkonom og erhvervsdatalog, og vidste end ikke at lægeuddannelsen hed ”medicin-studiet”! Allerede da, var jeg stresset ved tanken om de rundsave på albuerne det krævede, at skabe karriere indenfor økonomi, men ufattelig lettet over ”kaldet” jeg fik: Jeg havde allerede en enorm interesse og viden om min fars arbejde, og ville selvfølgelig blive læge, for at hjælpe mennesker i samme ånd. Ærligt, jeg blev lettet over beslutningen. Nu var jeg fuldstændig afklaret over min fremtid – jeg skal hjælpe mennesker til et bedre liv.

De fleste læger vil hjælpe mennesker til et bedre liv, men de færreste bliver så kloge igennem deres virke, at de ender som orthomolekylære læger. Men jeg starter dér, og har store ambitioner.

På studiet gik første del fint; vi er jo ikke mange, der er uenige indenfor anatomi, fysiologi og biokemi. Skæbnen ville, at jeg havde en biokemi-forelæser, som fandt mine kontroversielle spørgsmål så interessante, at han fik mig til at afholde alle vitamin- og mineralforelæsninger. Folk var så interesserede, at de efterfølgende stod i kø for at få råd til løsning af egne og familiens helbredsproblemer.

For mig startede de studiemæssige udfordringer først rigtig, da farmakologi, kirurgi og selve klinikken kom på banen. Puha, det har været svært ikke lige at prikke de afviste og modløse patienter på skulderen, og sige: ”Bare rolig, du skal ikke miste håbet. Jeg ved, hvordan du får hjælp.” Dybt frustrerende, og for et følsomt og konsensussøgende menneske som mig, nærmest deprimerende.

Nuvel, jeg har overstået den ortodokse del af uddannelsen, og praktiserer nu dét jeg egentlig blev læge for i Vejle ved min far. En kæmpe tilfredsstillelse at arbejde med årsagsbehandling og sundhedsfremme i modsætning til den medikamentelle symptom-behandling skolemedicinen dikterer. Og bedst af alt, nemlig mødet med den begejstrede patient, der endelig føler, at lægen tager én seriøst uden at ty til receptblokken.

Kilde: EDTA-patientforeningen.dk

Relatert:
    Hvad er orthomolekylær medicin? (#2 av lege Knut T. Flytlie)
    Ortomolekylär psykiatri (Av Karin Munsterhjelm)
    Behandling av sköldkörtelsjukdom med kroppsegna ämnen (Av Karin Munsterhjelm)
    Komplementær Medicin (Av Carsten Vagn-Hansen)
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Thumbs down Sv: Søren Flytlie Aarhus Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av Søren Flytlie
    De fleste læger vil hjælpe mennesker til et bedre liv, men de færreste bliver så kloge igennem deres virke, at de ender som orthomolekylære læger. Men jeg starter dér, og har store ambitioner.
    Store ambitioner, ja... lad mig fortælle en lille historie...

Forleden skrev en ven til mig og fortalte om Søren Flytlies opslag på Facebook, Søren Flytlie afslutter med disse ord:

Ydermere er det også uheldigt, at medicinalindustrien har indflydelse på grænseværdierne for, hvornår man skal i medicinsk behandling for det ene eller det andet. Jeg har snart 4 mdrs. ventetid, og ikke kapacitet til at hjælpe alle til et sundt liv uden brug af medicin.

Så hvad gør vi lige?

Tro mig, læger er søde mennesker, som vil det bedste for folkesundheden. Det er bare ugunstigt, at industrien i nogen grad har lært dem, at farmakologi nærmest er eneste løsning. Den alternative verden kan være broget og af varierende kvalitet. Men så lad os få en lægefaglig kompetent rådgivning indenfor området. I min verden kunne det fx. være orthomolekylære læger (ortho=samme, molekyle=byggesten).

Jeg synes at vores sundhedssystem er ret fantastisk, hold nu op, hvor er det effektivt til at køre mange patienter igennem på kort tid. Men skal vi ikke prøve at hjælpe de patienter, for hvem det ikke lykkes at komme i mål på et samlebånd? Og hvordan gør vi det?

Vi gør det i hvert fald ikke gennem at anbefale tandlægeklinikker der anvender fluor-udsivende dentalmaterialer.

Da jeg læste dette Facebook-opslag, kom jeg i tanker om denne tråd, læste den igen og så gik jeg over på hjemmesiden Læge Flytlies Privatklinik. Øverst i navigationsbaren så jeg interessant link: Tænder og sygdom. Den klikkede jeg på og læste en masse interessant information, i overensstemmelse med faderen Knut Flytlies lære om betydningen af korrekt vedligeholdt tandsæt for helbredet. Nederst i artiklen skriver Søren Flytlie bl.a.:

Årsagen til sygdom er mange. Det er vigtigt at tænke holistisk, og tænder er et overset emne. Se her, hvilke potentielle problemer de enkelte tænder kan skabe i kroppen.

Dette "her" viser sig at være linket til Klinik For Tandsundhed - Tandlæge i Horsens, hvor jeg læser på forsiden bl.a.

Klinikken tilbyder behandling af almindelige funktionelle og kosmetiske problemer omkring tænder og mundhule - med størst mulig hensyntagen til, at der ikke anvendes materialer, som kan skade din almene sundhedstilstand på kort eller lang sigt.

Du rådgives ud fra et fagligt helhedssyn og en biologisk forståelse af tændernes virkemåde og de anvendte erstatningsmaterialers indvirkning på hele kroppen.

Klinikken har stor erfaring i brug af plastmaterialer til tandfyldning. Der bruges ikke amalgam på grund af dets indhold af miljø- og sundhedsfarligt kviksølv.

Vi glæder os til at se dig på klinikken.

Så langt så godt... I menuen til venstre ser jeg at der henvises til information om Plastfyldninger / Materialetyper, hvor klinikken oplyser om, hvilke dentalmaterialer anvendes i behandlingen. Der ser jeg nævnt produkter om hvilke jeg ved, indeholder langsomt udsivende fluor-ioner.

Men på forsiden findes centralt placeret billede af en tand med frasen: B&Iologisk . "B" står for "Bent" og "I" står for "Ingrid" - de to tandlægers fornavne. Ordet "biologisk" vækker betryggende associationer... så selv om jeg har lige opdaget at klinikken anvender rent faktisk biologisk u-korrekte dentalmaterialer indeholdende fluor, forestiller jeg mig at denne tandlægeklinik, endda nævnt af en angiveligt orthomolekylær læge som Søren Flytlie, søn af en anden orthomolekylær læge Knut Flytlie... må der være en chance for at tandklinikken i Horsens evt. kunne være villig til at udvikle og tilbyde en fluorfri behandling.

Jeg sætter mig til min computer og skriver en e-post adresseret til Klinik For Tandsundhed - Tandlæge i Horsens, Cc Læge Flytlies Privatklinik :

Kære Tandlæger i Horsens

Jeg har fundet frem til Klinikken i Horsens, via lægen Sørens Flytlies hjemmeside.

På egne og andres vegne, vil jeg gerne spørge om Klinikken i Horsens kan tilbyde behandlinger med fuldstændig fluor-frie dentalmaterialer. Diamond Crown og Charisma (klinikken anvender/red.) er ikke fluorfrie.

Kombinationen af fluorioner, thyreoideasygdom og jodmangel (bl.a. som følge af tilførsel af fluorioner) kan ikke frarådes stærkt nok.

Vi er vitterlig mange mennesker i både Danmark og Norge, der hellere rejser langt til en fluorfri klinik, end beholder tænderne, hvis alternativet er fluoride releasing dental composites og glasionomer.

Jeg selv er en gammel Lichtenberg-patient, der har udskiftet amalgam med 100% fluorfrie plastmaterialer for 29 år siden.

Indtil for få år siden (jeg er 63 år), har tandlæge Lichtenbergs arbejde holdt fint og flot. Nu har jeg brug for tandlægehjælp til at bevare de resterende tænder, men jeg hellere er tandløs end vil have fluor-udsivende dentalmaterialer i munden, nu jeg i alderdommen har endnu mere brug for at modstå mentalt og intellektuelt forfald.

Med håb om et positivt svar, og med venlig hilsen

Da hverken Klinik for Tandsundheden i Horsens eller Søren Flytlie i Århus har reageret på min henvendelse, ræsonnerede jeg at Knut Flytlie, en af de få danske orthomolekylære læger måtte bedre end så mange andre forstå en fluor-tandklinik er ikke den rette at skaffe kunder via sønnens hjemmeside. Derfor har jeg nogle dage senere senere videresendt til Knut Flytlie ovenstående e-post ledsaget af følgende kommentar:

Kære dr. Flytlie

Først så jeg Deres søns opslag på Facebook og gik så videre til hans hjemmeside, hvor jeg bl.a. har fundet henvisning til Klinik for Tandsundhed i Horsens. Tilliden til Deres søn, fordi han er Deres søn, tillige med tandklinikkens egen præsentation på forsiden, bl.a.:

"Du rådgives ud fra et fagligt helhedssyn og en biologisk forståelse af tændernes virkemåde og de anvendte erstatningsmaterialers indvirkning på hele kroppen. Klinikken har stor erfaring i brug af plastmaterialer til tandfyldning. Der bruges ikke amalgam på grund af dets indhold af miljø- og sundhedsfarligt kviksølv."

.... var grunden til at jeg skrev til klinikken i Horsens, Cc Søren Flytlie

Jeg har før oplevet mere end en gang, at tandlægerne har nærmest taget ethvert spørgsmål om fluorfrie dentalmaterialer så ilde op, som det var en personlig fornærmelse. Tandlægerne fra Horsens nøjedes dog med at ignorere min henvendelse.

Det er meget muligt at en faglig arrogance frister visse faggrupper til at ringeagte henvendelser fra "patientaktivister", men netstedet jeg hører til, har immervæk millioner af unikke besøgende fra hele Skandinavien, så når jeg henvender mig, sker det på vegne af mange mennesker.

Når det er sagt, så er det mit indtryk nu, at deres søn muligvis ikke er klar over, at så godt som alle tandlæger, der kalder sig "holistiske", "B&Iologiske" (som tandlægerne i Horsens) og næsten alle tandlæger (undtagen Vithus Torke Hartz) listet op på Mayday's hjemmeside http://www.mayday-info.dk/amalgam-kv...andlaeger.aspx anvender plastkompositter, cementer og glasionomer med molekylært indbygget udsivning af fluor til mundhulen. Nogle af disse tandlæger havde endda den frækhed, at kalde fluor for en nyttig "nutrient".

Vithus Torke Hartz har været min tandlæge gennem flere år, men ingen kan fortsætte forever, så jeg har også en personlig interesse i efterlysningen af andre fluorfrie tandlæger.

Jeg har sidste år skrevet til alle tandlægeklinikker på Mayday's daværende liste og har ikke modtaget svar fra nogen af dem. Jeg vil gentage "spørgerunden" en gang til senere på året, men har desværre ikke det store håb. Som sagt, generelt afviser tandlægerne at besvare spørgsmål om fluorudsivende dentale materialer.

Jeg ønsker derfor henlede Deres søns og Deres opmærksomhed på dette fluor-distribuerende uvæsen, forklædt som holistisk eller endda orthomolekylære tandpleje.

Man kan beslutte sig for at ophøre med at bruge fluor-tandpasta. Man kan skaffe en vandrenser, der kan fjerne fluor fra drikkevandet - 2 ppm pr liter i området hvor jeg bor på Sjælland. Men man kan ikke slippe af med de fluorioner som hele tiden siver ud fra plomber, tandkroner, eller andet restorativt materiale tandlægerne stopper i munden på os, uden forudgående informeret samtykke.

Så enormt mange mennesker har båret store udgifter til udskiftning af amalgam, blot for i stedet at blive udstyret med fluor-udsivende genopretninger af tandsættet. Utroligt at det kan lade sig at gøre, og lige så utroligt at toksisk tandpleje har så let sneget sig ind i det holistiske og orthomolekylære segment, ved at bruge afvisningen af amalgam som adgangskort. Det er en genial markedsføring, med resultat der er lige så sundhedsskadelig som amalgam.

Det var jo ikke frivilligt, at tandlægestanden har opgivet amalgam, så hvorfor ikke gøre en dyd ud af nødvendigheden og begynde af samme årsag at kalde sig "holistiske", nu med fluor. Utroligt at de får lov til det.

Med venlig hilsen

I dag, en uge senere, måtte jeg nok en gang skrive til "vitamindoktoren" for at afslutte min egen forventning og følelser forbundet med skuffede forventninger, ikke mindst fordi jeg har ellers ventet, i det mindste en almindelig høflighed af en mand "af gammel skole":

Kære dr. Knut Flytlie

Beklager at De end ikke har kvitteret for modtagelse af nedenstående.

Deres søn Søren Flytlie har heller ikke responderet, selv om han reelt sender læsere af hans hjemmeside til en fluor-tandklinik, der heller ikke har svaret på min henvendelse.

Dette sætter Deres søns løfte om "årsagsbehandling og sundhedsfremme" samt Horsens-tandlægernes løfte om "størst mulig hensyntagen til, at der ikke anvendes materialer, som kan skade din almene sundhedstilstand på kort eller lang sigt" i et ganske anderledes dårligt lys.

Med venlig hilsen

Nu er det sådan med fluor, at enten forstår man "det hele" eller "ingenting". Lige som man ikke kan være "lidt gravid" eller "lidt død", kan man heller ikke praktisere orthomolekylær medicin uden helt at banne fluor.

Begrebet "orthomolekylær medicin" betyder De Rette Molekylers Medicin og det er en ubetinget kendsgerning at ingen molekyler af fluor-forbindelser nogensinde kan være de "rette" for sundheden og for helbredet.

Både verdens læger praktiserende orthomolekylær medicin og International Society for Orthomolecular Medicine (ISOM) samt Orthomolecular.org lægger klar og tydelig afstand til fluor, uanset sammenhæng, så hvor meget, eller lidt af en orthomolekylær læge Søren Flytlie (og også hans fædrenes ophav) i virkeligheden er... siden de de facto accepterer fluor?

Det bliver i hvert fald hverken mit eller mine kæres helbred, der skal lægges i hænderne på lægerne fra Læge Flytlies Privatklinik - årsagsbehandling | sundhedsfremme. Det er helt sikkert.

Lad mig opsummere kort og kontant:

Der er ikke ord nok i det danske sprog, til at beskrive min skuffelse over lægefamilien Flytlie.

Til de altid venlige, tilgivende og tolerante søde og venlige mennesker, der som altid fokuserer på "det bedste i Mennesket" og derfor påpeger at der er så mange andre fortjenester, disse to læger har opnået at man bør acceptere også lidt af "det sure" i tillæg, kan jeg kun sige, at disse argumenter er velplaceret i politik, underholdning... litteratur, kunst, opdagelsesrejser etc. etc.

Indenfor medicin kan et enkelt, forkert anbragt molekyle starte en lavine direkte ned, i retning af sygdom, lidelse og værre, og det må derfor gælde særligt for orthomolekylære læger - at de må acceptere, til enhver en tid at blive betragtet ud fra den orthomolekylære medicins principper, hvor fluor så afgjort ikke hører til.

Der er no way in hell, at en ægte orthomolekylær læge, uanset direkte eller indirekte, nogensinde ville røre ved fluor...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: Søren Flytlie Aarhus Danmark

Søren Flytlie er oprindeligt uddannet som civiløkonom og erhvervsdatalog. Begge erhverv var hans førstevalg af uddannelse og levebrød, så det efterfølgende radikale skifte af levevej kunne være resultat af et pragmatisk valg, for at ikke at lade faderens goodwill blandt patienter og formodentlig også et stort patientunderlag gå til spilde når faderens skulle pensioneres. Who knows?

Søren Flytlie skriver at han er konsensussøgende. Konsensus medfører at mindretallet må affinde sig med at flertallet er enige om et eller andet. Der er så få orthomolekylære læger i Danmark, at det er meningsløst at tale om konsensus blandt dem. Derimod mainstream medicin har intet imod fluor. Giver det mening?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,354

Exclamation Sv: Søren Flytlie Aarhus Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Søren Flytlie skriver at han er konsensussøgende. Konsensus medfører at mindretallet må affinde sig med at flertallet er enige om et eller andet. Der er så få orthomolekylære læger i Danmark, at det er meningsløst at tale om konsensus blandt dem.
    Det gik desværre ikke så godt med dr. Flytlies konsensussøgen. Efter den 27. oktober i år, over fire år efter at klinikken blev etableret, lægeparret Helene og Søren Flytlie må ikke længere behandle patienter diagnosticeret med lavt stofskifte. Det betyder, at omtrent 600 syge, ikke længere har adgang til behandling med Thyreoid fra Glostrup Produktionsapotek.

Læs venligst opdateringen i bunden af indlæg nr. 2, i emnet Snarligt forbud i DK mod Thyreoid og Liothyronin ?.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Det gik desværre ikke så godt med dr. Flytlies konsensussøgen. Efter den 27. oktober i år, over fire år efter at klinikken blev etableret, lægeparret Helene og Søren Flytlie må ikke længere behandle patienter diagnosticeret med lavt stofskifte. Det betyder, at omtrent 600 syge, ikke længere har adgang til behandling med Thyreoid fra Glostrup Produktionsapotek.

Læs venligst opdateringen i bunden af indlæg nr. 2, i emnet Snarligt forbud i DK mod Thyreoid og Liothyronin ?.
    Jeg er desværre én af de 600 syge der ikke længere har adgang til behandling med naturligt thyroid. Jeg var/er i behandling med Westhroid Pure mod for lavt stofskifte og ved ikke hvad jeg skal gøre når jeg på et tidspunkt løber tør for medicin. Hvordan skaffer jeg det når Flytlie ikke længere må skrive recepter?
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Unhappy Sv: Snarligt forbud i DK mod Thyreoid og Liothyronin ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Jeg er desværre én af de 600 syge der ikke længere har adgang til behandling med naturligt thyroid. Jeg var/er i behandling med Westhroid Pure mod for lavt stofskifte og ved ikke hvad jeg skal gøre når jeg på et tidspunkt løber tør for medicin. Hvordan skaffer jeg det når Flytlie ikke længere må skrive recepter?
    Hej Cirkeline

Sikken redelighed! Jeg har sendt en besked til dig, men hvad med der resterende 599? Det må guderne vide... En ting er sikker som amen i kirken: danske og britiske thyreoidea-overlæger ansatte indenfor de respektive, statslige sundhedsvæsner er rendyrkede sadister! Så kan det vel ikke siges tydeligere!

I modsætning til de danske thyreoidea-overlæger, over mange år har jeg fulgt tæt med flere tusinde beretninger om lavt-stofskifte-skæbner, ikke mindst i Danmark, og så meget mere end de danske (over)læger, kender jeg til konsekvenserne af deres interne INTRIGER mod kolleger i lægefaget, og de tusinde af patienter i trivsel - god bedring, nu forfra i en forværring - et nyt udbrud af lavt stofskifte som følge af at den effektive behandling er taget fra dem.

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post

Yderligere et lægepar må ikke længere behandle danske stofskiftepatienter. Tillige med dr. Kvetnys patienter, betyder det nu, at samlet set, 1.100 - 1.300 danske stofskiftepatienter ikke længere har adgang til behandling med Thyreoid fra Glostrup Produktionsapotek.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Tak for din besked Anisa
    Ja vi er mange der er havnet i problemer, men desværre ikke nok til at gøre en forskel Men det er godt nok mange liv der bliver ødelagt

Medlem siden
    Sep 2016
    Sted
    Danmark Jylland
    Alder
    35
    Meldinger
    100

Hey Cirkeline,

Jeg er også en af de 600. Jeg har taget kontakt til min "almindelige" læge for at høre, om de vil skrive recept på Thyreoid fra Glostrup. De har aldrig været inde over mit stofskifte, fordi jeg fik stillet diagnosen hos Flytlie - den læge jeg havde på det tidspunkt blev ved med at sige, at jeg lå indenfor normalen. Nogenlunde samtidig skiftede jeg "almindelig" læge, for at starte på en frisk relation med en ny, der ikke så mig som hypokonder ;) - men jeg opgav på forhånd at inddrage dem i mit stofskifte. Men nu venter jeg altså og ser om de vil hjælpe. Indtil videre har de faktisk været positivt indstillede.

Er der ikke også noget med, at man kan købe NDT i håndkøb i Thailand? Thiroyd, hedder det ikke det? Eller Thyroid-S. Jeg er ikke inde i det. Men det vil jeg undersøge, hvis min læge ikke vil hjælpe. Jeg skal til Thailand om et par uger, så måske undersøger jeg sagen, mens jeg er der

Dog har jeg også et håb om, at de trækker forbuddet mod Flytlie tilbage. De kalder, så vidt jeg ved, forbuddet for "midlertidigt". Jeg har også været i kontakt med Sundhedsministeret, som siger, at de har nedsat en arbejdsgruppe, der skal undersøge forholdene for stofskiftepatienter, fordi så mange har problemer med den måde, det foregår nu.

Håber, du har medicin nok til, at der er tid til at afsøge mulighederne.
    Ubehandlet lavt stofskifte (uden antistoffer) fra 2010. Erfa siden 2016. I ventetiden på Erfa (2016) + Fra Erfa Thyroid til jod (og tilbage til Erfa) (2017)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Hej Helen

Min læge vil desværre ikke tage ansvaret for at skrive en recept på Thyroid - og jeg kan egentlig godt forstå det når jeg tænker på den jagt der har været og er på læger der er positive overfor thyroid. Men jeg håber at de i dit tilfælde er positive

Jeg har også hørt om Thailand men jeg ved ikke hvordan det foregår. Pengene er ikke mange hos mig så det vil være umuligt for mig at rejse til udlandet for at få min medicin. Jeg må undersøge om der er andre muligheder...

Jeg håber at de trækker forbuddet mod Flytlie tilbage - men når der er en arbejdsgruppe der kigger på sagen så plejer det at være en langsommelig proces. ØV altså hvor lyder jeg negativ - undskyld, sådan plejer jeg slet ikke at være. Jeg har bare svært ved at finde de positive tanker frem når jeg er så afhængig af medicin som læger nægter at udskrive. '
    Jeg håber at 2018 bliver et helt igennem fantastisk og dejligt år

Godt Nytår

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Knut Flytlie
    Av Flower i forumet Hos legen
    Svar: 5
    Siste melding: 30-12-14, 06:53
  2. Svar: 17