Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
19-03-13, 09:08 #1
Naturmedisin som virker, fjernes
En lang rekke nordmenn med forhøyet kolesterol har dempet helserisiko ved å bruke et helsekostpreparat fremstilt av rød ris. Men etter at forskere fastslo at det enkle produktet virkelig har effekt, begynte helsemyndighetene å murre: Ved juletider gikk så Statens legemiddelverk brått inn og fjernet produktet fra helsekostforretningene. Dette er ikke første gang Legemiddelverket trekker tilbake helsekostprodukter. Tidligere er både søtningsmiddelet Stevia, det naturlige antidepressivet Johannesurt, Glukosamin - mot blant annet gikt og revmatisme - og den antiseptiske og bakteriehemmende Tee-treoljen også tatt ut. Alt sammen naturlige midler du kan kjøpe i helsekostbutikker rett over svenskegrensen og i de fleste europeiske land. Beslutningen om å fjerne disse produktene fra hyllene i helsekostbutikkene er tatt etter at det har fremkommet dokumentasjon på at produktet virkelig har effekt. Og i miljøer som jobber for alternative helseprodukter, snakkes det nå stadig høyere om at man for all del ikke må la forskerne få klørne i et produkt. La det heller virke i stillhet enn å fjernes i offentlighet, mener mange.
http://www.aftenposten.no/fakta/inns...l#.UUgrOltsOX0• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-03-13, 09:20 #2
Sv: Naturmedisin som virker, fjernes
Dette er bare skremmende. Det beviser hvilke krefter som råder i Norge når det gjelder medisiner. Produsentene har så god kontroll at de skviser alt som kan true deres profitt av banen
Jeg håper snart noen er sterke nok til å reise en massiv protest mot dette
-
20-03-13, 12:37 #3
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
23-03-13, 08:53 #4
Det er vel slik med 5-HTP også. Den virker, og fås ikke kjøpt i Norge. (Men i Sverige).
-
25-03-13, 15:15 #5
Dette står nederst i artikkelen:
"Overlege Kjetil Retterstøl, som er ansvarlig for studien ved Rikshospitalet, synes imidlertid
det er påfallende at HypoCol ble klassifisert som legemiddel etter at konklusjonene fra studien forelå:
- Dette er et byråkratisk grep som er spesielt for Norge.
Dette er ikke registrert som legemiddel hverken i Sverige, Danmark eller andre land, sier Retterstøl, og legger til:
- Pasientene er fortvilet over avgjørelsen."
Jeg vet ikke om tilsvarende har skjedd med 5-HTP..?
Jeg bruker også 5-HTP, (er en essensiell aminosyre - som kroppen ikke lager selv)
mener og huske at alle aminosyrer klassifiseres som legemiddel i Norge
Er det noen som vet om alle typer av aminosyrer kan kjøpes fritt i SverigeSist endret av Kevlin; 25-03-13 kl 15:48
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Throid, Armour osv. når virker det?
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-04-10, 22:10 -
Virker ikke radiojodbehandlingen?
Av Flawless i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-07-09, 22:31 -
Armour - hvordan virker det på meg?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 120Siste melding: 21-09-07, 18:31 -
VIrker homopat medisin?
Av gutt_81 i forumet Alternativ behandlingSvar: 9Siste melding: 31-08-07, 10:25
Bokmerker