Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Mar 2013
    Sted
    vestlandet
    Alder
    30
    Meldinger
    4

Standard Når er det greit å sykemelde seg?

Hei
    Jeg er ny her, beklager om jeg poster på feil sted.

Jeg er en 25 år gammel jente. Jobber som sykepleier på sykehus. Dette innlegget blir nok litt langt, beklager det.

Fikk påvist hyperthyreose tilfeldig når jeg gikk på ungdomsskolen. Fikk etter hvert behandling med radiojod og startet deretter på levaxin. I en periode var jeg absolutt ikke flink og ta tablettene mine og ble dermed lav. Dette var når jeg studerte og aner egentlig ikke hvordan jeg kom meg gjennom studiet.

Er overbevist om at jeg var deprimert selv om jeg aldri gikk til legen med det. Mistet også helt troen på meg selv som student. Sov ekstremt mye og var aldri uthvilt. Har etter jeg skjønnte at jeg faktisk måtte ta tablettene komt meg og ikke hatt noen plager fra stoffskiftet.

I desember/januar i år begynnte jeg og grue meg veldig til å gå på jobb, mistet troen på at jeg var en god sykepleier. Jeg kunne sitte og grine før jeg gikk på jobb, og var ofte på gråten når jeg var på jobb. De siste par ukene følte jeg også at jeg ikke fikk gjort ting slik jeg skulle. Følte jeg hadde angst for å gå på jobb og nesten all fritid gikk med til og grue meg til å gå på jobb. Noen dager var helt fine, men klarte ikke å la vær å grue meg for de dagene som ikke var det og som jeg aldri visste når kom. Takklet stress veldig dårlig, ting jeg tidligere ikke har hatt problemer med var plutselig veldig skummle.

Gikk tilslutt til legen som sykemeldte meg en uke og tok stoffskifteprøver. TSH var 6,03. Legen min sier at mine plager kom av stoffskiftet. Selv om TSH ikke var så veldig høy. Fikk ikke vite de andre stoffskifteprøvene.