Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Standard Sv: Å trappe ned på cortef og DHEA

Sitat Opprinnelig skrevet av Nora2 Vis post
    Jeg har holdt på i ca to mndr. Måtte vente pga svangerskap. Bruker 2500 mcg b12, 300 mg B3, 100 mg P5p, 2 mg folat, 130 mg zinc, 100 mg Paba og 100 mg 5htp.250 mg b6. Bruker også endel utenom, men det var dette som skulle hjelpe mot overmetylering. Spiser gluten og melkefri mat også. Blir veldig trett av Paba og 5htp og har redusert/kuttet ut dette. Blir mye etterhvert,\. Merker desverre ingen ting ennå :( Og trenger 20 mg cortef pluss noe levaxin og dhea.
    Takk for svar:-) Kjenner igjen frustrasjonen din. Jeg har tidligere blitt behandlet for undermetylering. Kjente ingen positiv effekt av dette så vidt jeg kan se. Følte bare jeg ble i et rart humør - likeglad, litt nedstemt, veldig ulikt meg. Blir nå behandlet for overmetylering. 2-3 uker siden jeg begynte med tilskudd av B12 og Folat. Merker ingen effekt enda, men har fått beskjed om at det kan ta 1-2 mnd før effekt.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    midt-norge
    Alder
    38
    Meldinger
    92

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg ser du skriver at du bruker Levaxin. Har du forsøkt noe T3, Liothyronin eller thyroid?
    Ja da.. Hadde stor tro på det også. Både forsøkt lio og armour. Liten dose. Hadde det kanon den førtse dagen så krasjet det totalt. Fikk forklart at binyrene ikke tåler det så må bare vente og se om de blir bedre. Har målt stoffskiftehormon i urinprøve og mangler t3...Men som sagt tåler det ikke ennå

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Må bare tilføye at etter jeg sluttet med DHEA-tilskudd i januar, så ser mitt DHEA-S-nivå nå ut til å ha stabilisert seg over() nedre referanseverdi og svinger litt opp() og ned på blodprøvene uten tablett-hjelp! Så noe er på riktig vei, mens andre hormoner som aldosteron og kortisol tar av i helt feil retn...

Uregistrerte Gjest

Sitat Opprinnelig skrevet av Nora2 Vis post
    Jeg har holdt på i ca to mndr. Måtte vente pga svangerskap. Bruker 2500 mcg b12, 300 mg B3, 100 mg P5p, 2 mg folat, 130 mg zinc, 100 mg Paba og 100 mg 5htp.250 mg b6. Bruker også endel utenom, men det var dette som skulle hjelpe mot overmetylering. Spiser gluten og melkefri mat også. Blir veldig trett av Paba og 5htp og har redusert/kuttet ut dette. Blir mye etterhvert,\. Merker desverre ingen ting ennå :( Og trenger 20 mg cortef pluss noe levaxin og dhea.

Hei Dersom man er overmetylert bør man prøve ut Niacin 500 mg tre ganger daglig etter et måltid mat.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Om å trappe ned binyrestøtte..
    Av Mumimamma i forumet DHEA
    Svar: 0
    Siste melding: 03-01-13, 13:34
  2. Gravid hjælp !! Lægen siger at jeg skal trappe helt ud af min medicin !
    Av majsen i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 19
    Siste melding: 19-12-12, 10:01
  3. Cortef og DHEA fra i dag....
    Av BeritM i forumet Hydrocortison
    Svar: 16
    Siste melding: 05-08-10, 10:46
  4. Cortef og DHEA fra i dag....
    Av BeritM i forumet DHEA
    Svar: 16
    Siste melding: 05-08-10, 10:46

Søkeord for denne tråden