Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Lightbulb Should People With Thyroid and Autoimmune Thyroid Conditions Avoid Foods With Lectins

Newsletter: Should People With Thyroid and Autoimmune Thyroid Conditions Avoid Foods With Lectins?

I frequently receive emails from people asking what foods they should eat, and which foods they should avoid. Although I give some specific information regarding what people with thyroid and autoimmune thyroid conditions should and shouldn't eat on my website, when I respond to someone via email I usually tell them to eat mostly whole foods while minimizing their consumption of refined foods and sugars. This of course is a general answer, and the truth is that there are some health risks associated with certain whole foods in the forms of lectins.

To read more about this click on the link below
    Newsletter: Should People With Thyroid and Autoimmune Thyroid Conditions Avoid Foods With Lectins?

Sincerely,

Dr. Eric Osansky
    www.NaturalEndocrineSolutions.com
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,037

Standard Sv: Should People With Thyroid and Autoimmune Thyroid Conditions Avoid Foods With Lec

Så nettopp en TV-reklame for noe som kalles Lectinect -
    det er lektiner utvunnet fra hyllebær. Her er nettstedet:
    http://www.lectinect.no
    http://www.lectinect.no/?page=module...r&utm_campaign

Skulle man kanhende skrive og spørre om de har noen forbehold vedrørende autoimmune sykdommer -
    i det hele tatt; om det er noen som ikke bør bruke dette produktet..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Smile Sv: Should People With Thyroid and Autoimmune Thyroid Conditions Avoid Foods With Lec

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Så nettopp en TV-reklame for noe som kalles Lectinect -
    det er lektiner utvunnet fra hyllebær. Her er nettstedet:
    http://www.lectinect.no
    http://www.lectinect.no/?page=module...r&utm_campaign

Skulle man kanhende skrive og spørre om de har noen forbehold vedrørende autoimmune sykdommer -
    i det hele tatt; om det er noen som ikke bør bruke dette produktet..
    Kevlin-pige Jeg går altså selv 100% ind for at bruge rette kosttilskud/naturlægemilder i hverdagen, om ikke andet så for at modvirke skader påført af industrielle fødevarer, som forklaret i disse videoer... Men der er altså grænser, selv for mig.

Det som disse links rent faktisk siger er: spis hyldebær. Det kan man jo ikke i rå form, fordi rå hyldebær er giftige... bl.a. pga. højt indhold af lektiner, siges det. Det passer meget fint med at lektiner i fødevarer uskadeliggøres ved enten at koge dem, eller gære dem først.

Det er mit indtryk (efterhånden) at der er alt for meget modstridende information om både farer ved, og velsignelser ved lektiner. Det kan sagtens være at lektiner både gavner og skader i hver sin form/anledning for anvendelse, men problemet er størst der, hvor man søger efter entydig information. Personligt føler jeg at helsegevinsten (iflg. løfter) er for ringe i forhold til risikoen, og jeg ville derfor ikke selv tage chancer og prøve det af.

Det er også mit indtryk, at allergen-potentiale er højere ved lektiner end selv ved proteiner.... så hvis man allerede lider af en autoimmunsygdom, og ikke kan få en naglefast garanti mod allergisk reaktion ved at indtage et bestemt lektin-tilskud - ville jeg, i hvert fald, ikke tage chancen. Eller rettere - risikoen for, yderligere at sætte immunsystemet på den anden ende, nu pga. lektin-tilskud. Det er også ret individuelt hvordan den enkelte person reagerer. Jeg er f.eks. helt vild med tomater, mens rå/bagt hørfrø giver mig kvalme og dårlig mave. Andre har det lige omvendt.

Jeg tror, at alle der sværger til lavkarbo, dvs. har et stort forbrug af bønner, nødder og frø - bør finde ud af, hvad er lektin-indhold i disse ingredienser og afvise dem med det højeste indhold, medmindre de kan koges eller fermenteres. Nu er der altså ikke noget som smager så forfærdeligt som f.eks. kogte hørfrø eller kogte hasselnødder. Men jeg ved at hele korn, frø og nødder kan præpareres/fermenteres så de bliver sundere og lettere at fordøje, netop fordi lektiner bliver inaktiveret i processen. Bønner er en lidt anden historie. Hvis de ikke først lægges i blød natten over, og bliver kogt bare direkte fra pakken, bliver man syg allerede kort til efter maden. Også her er det lektiner som er årsagen. Hvis man søger: fermentation of whole grains, nuts and seeds skulle der gerne dukke op en hel del nyttig information.

Så hvis du spurgte mig direkte, om jeg er villig til at teste Lectinest, ville svare blive "nej tak".

Hvis jeg blev bedt om råd vedr. lektin-safe kosthold, ville jeg straks anbefale boger: Nourishing Traditions: The Cookbook That Challenges Politically Correct Nutrition and the Diet Dictocrats og Wild Fermentation: The Flavor, Nutrition, and Craft of Live-Culture Foods, begge af Sally Fallon, medstifter af og præsident i Weston A. Price Foundation - Big Pharma og mainstream medicin elsker at hade. Denne dame ved hvad hun skriver om, og hendes viden rækker tilbage til antikken, hvilket er den base som gør hendes bøger så interessante at læse. Kan ikke anbefales nok.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Svar: 15
    Siste melding: 06-11-14, 17:09
  2. How Glutathione Can Help With Autoimmune Thyroid Conditions
    Av Mod i forumet Natural Thyroid Solutions
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-13, 10:31
  3. How Eleuthero Can Help People With Thyroid Conditions
    Siste melding: 23-03-13, 10:15
  4. Why Is H. Pylori More Prevalent In Autoimmune Thyroid Conditions?
    Siste melding: 23-03-13, 09:51
  5. Dealing With Gluten Sensitivity In People With Thyroid Conditions
    Siste melding: 23-03-13, 06:32

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder