Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Agder
    Alder
    41
    Meldinger
    12

Standard For høyt nivå av progesteron, østrogen og aldosteron

Hei!
    Har noen av dere erfaring med for høge doser av disse hormonene? Fikk beskjed av min lege at jeg har 3x høgere nivå av både prgesteron og østrogen. Aldosteron var også alt for høg. Han visste ikke hva han kunne gjøre med det, annet enn å henvise meg videre.. dette kan jo ta sin tid.. så spør derfor her om noen av dere har noe erfaring Jeg har forkortet menssyklus pga dette, er utrolig aggressiv og smådeppa/ negativ tankegang under pms( som nå er 14 dgr i mnd..). Blitt mye værre av pms sympt etter at jeg begyntepå Levaxin i oktober. men ellers er jo kroppen mye mer energisk og bedre form... men jeg er altså under pms en plage for samboer og barn...

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: For høye doser av progesteron, østrogen og aldosteron

Aldosteronprøvetaking er vanskelig fordi det er en prøve som er veldig sensitiv for hvordan du spiser og drikker. For mye og for lite salt, inntak av lakris er faktorer som sterkt på irker prøveresultater på aldosteron. Om man ligger sitter eller står påvirker også. Kjønnshormoner er jeg forsiktig med å uttale meg om fordi dette er ikke min sterke side. Anbefaler å lese denne:
    http://www.oslo-universitetssykehus....iagnostikk.pdf

Nattergal Gjest

Arrow Sv: For høye doser av progesteron, østrogen og aldosteron

@Vimsemusa: jeg har også høye verdier av disse. Har du fått noen forklaring på hvorfor det kan være slik? Behandling?

Jeg mistenker binyretretthet og stoffskifteproblematikk hos meg. I tillegg ubalanse i kjønnshormonene. Også hyppige, blodrike menstruasjoner. Pms hele tida, eller riktigere virker som jeg er gravid uten å være det (50 år). Også blodverdier som tyder på det samme: s-SHBG: >180, s-progesteron: 23, aldosteron: 58 i døgnurin.
    Jeg har gjennom hele livet, og inntil nylig, spist svært lite salt. Lagd fra bunnen, ikke tilsatt salt.
    Invalidiserende bekkenløsning (tålte ikke stå eller sitte, også dårlig å gå) i tolv år i forbindelse med graviditet og fødsel. Nå igjen i 2,5 mnd hittil.

Lignende tråder

1. Høyt S-Anti-TPO, thyroditt + lavt nivå av vitamin D.
    Av Bare innom i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 29-08-12, 00:41
  2. Svar: 9
    Siste melding: 20-12-09, 15:18
  3. Nivå T3 og T4. Armour
    Av Persa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 09-03-09, 13:00

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg