Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    akerhus
    Alder
    57
    Meldinger
    3

Standard tingeling prøver å forstå og lære...

hei. Ny her og ny rundt det med å evt.ha lavt stoffskifte. Har siden jeg gikk med min sønn får seksten år siden sliti med helsa..det begynte i svangerskapet..

Tretthet,lite energi,muskelsmerter ja osv. Ettersom årene gikk så har jeg vært innom den såkalte lykkepillen..ble mye bedre av den flytende angsten. Hoppet av noen år..gikk veldig bra. Men slet mye med energiene fremdeles. Men det gikk opp og ned det også..men kan si at en dag der jeg har vært uthvilt...det har ikke vært der ennå. Har gått igjennom en del andre kjedelige helseproblemer..men kom meg ut av det. Å gå inn i det alternative har også hjulpet mye...også på hvordan jeg kan hente inn noe energi da. Vel skal ikke skrive så mye mer om før men går tre år tilbake da vi hadde en del ting å gjøre med flytting osv så møtte jeg skikkelig veggen...løsningen pga konsentrasjonen og svimmelheta var å prøve zoloft igjen. De hjalp en del..kom meg på bena. Men men har likevel kjent en ny utvikling i kroppen som jeg ikke føler er normalt. Økning å være sliten,mindre energi igjen,oppptaget kul på hals...tog ultra lyd,bilder og var på aker der dem sa at det ikke var noe å gå inn med biopsi får den så ufarlig ut.

Så merker jeg at jeg får vont og er sår i hals og litt nedover...kjenner selv at det er mer i hals en bare en kul. Igjen samme sjekk,rønken av lunger, sjekke bryst og har endt med at jeg skal ta biopsi denne gang. Det ble sett og sagt at det er noe "struma, ikke toktisk" står det ? ..Denne gang så sier dem også at jeg ikke behøver være redd får evt.kreft osv

Legen mener ...og fordi jeg har så mange symtomer på lavt stoffskiftet så prøver hun medisn på meg. Blod prøver viser vist at alt er ok.

Har gått tre uker på liothyronin(syns jeg ble litt mer våken i hodet etter noen dager) og den siste uken levaxin. Følte meg såå merkelig i helgen at hun sier jeg skal slutte med den første og øke den andre på 50 m. til en og halv tablett om dagen. Syns jeg surrer mer jeg her..og er mega trett...og bomull i hodet. Pluss at jeg syns det er irr å ha vont i hals rundt problemet. Tenker også mye på dette med det med struma om det er noe jeg kan bli kvitt..blir det borte med medisin osv. Ser får meg en hals som er stor og klumpete om noen år..mareritt

Har lest mye er inne og kjenner igjen en del ting og blitt klokere på noe. Er det noen som har noe å tilføye hos meg eller opplyse meg om så blir jeg kjempeglad
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,343

Standard Sv: tingeling prøver å forstå og lære...

Hei tingeling

Velkommen hit! Du har akkurat startet med å ta ansvar og kontroll over din egen helse. Jeg sitter ikke inne med fasitsvar på sykdommen din, men jeg kan gi deg noen enkle råd som du kan begynne med.

Sitat Opprinnelig skrevet av tingeling Vis post
    Har siden jeg gikk med min sønn får seksten år siden sliti med helsa..det begynte i svangerskapet..

Tretthet,lite energi,muskelsmerter ja osv. Ettersom årene gikk så har jeg vært innom den såkalte lykkepillen..ble mye bedre av den flytende angsten. men går tre år tilbake da vi hadde en del ting å gjøre med flytting osv så møtte jeg skikkelig veggen...løsningen pga konsentrasjonen og svimmelheta var å prøve zoloft igjen. De hjalp en del..kom meg på bena.
    Dette skal jeg forbigå i stillhet, du er i samme båt som mange her inne. Dette er Helse-Norges billige løsning på ditt problem. Samtidig støtter løsningen de som produserer og selger tabletter. Trist, men sant.

Legen mener ...og fordi jeg har så mange symtomer på lavt stoffskiftet så prøver hun medisn på meg. Blod prøver viser vist at alt er ok.
    Her får du et råd: Sørg for å få kopi av alt av blodprøvesvar som finnes på deg. Det har du rett til å få (det hender noen legekontor er motvillige til dette). Hvis du føler du vil se hva legen mener om deg bestiller du en kopi av journalen din og betaler det de skal ha for det (tror det koster under 100 kroner). Journalen er også noe du har krav på innsyn i.

Har gått tre uker på liothyronin(syns jeg ble litt mer våken i hodet etter noen dager) og den siste uken levaxin.
    Hm, det er ikke så ofte man får lio først og så levaxin etterpå. Men her kan det være noe jeg ikke vet, så derfor får du vente til en annen kommenterer det.

Enda et råd: Bruk tiden og les deg opp på sykdommen din her inne. Dette stedet er fullt av kunnskap du nå trenger.

Og husk at med denne sykdommen kan du smøre deg med tålmodighet med en gang. Når jeg tenker meg om så har du vel for så vidt bevist det tidligere (16 år).

Lykke til med egen kontroll på helsa di

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    akerhus
    Alder
    57
    Meldinger
    3

Takk for svar jo jeg har vel hele tiden prøvd det beste ut av det..ettersom ting har kommet..ting har gått..men dette med lavt stoff skifte var nytt. men etter alt jeg har lest så føles det greit også..jeg tenker at var dette som har tatt fra meg så mye ....håber at jeg skal bli bedre energimessig...at knuter på hals ihvertfall ikke blir værre og har bestemt meg får å forsette med å kutte ned på zoloft..noe sier meg at det var vel ikke det jeg skulle ha fra begynnelsen av. Har prøvene her hjemme..meen skjønner ikke så mye av det som står ang.stoffskifte og så håber jeg at vekta som har gått opp det siste året ikke blir mer men at jeg heller går ned når ting plasserer seg...man orker vel mer etterhvert også..håååber jeg. Hater tabletter men må man så må man...bedre enn å gå og hangle. Det er vel de siste ti mnd jeg har følt dette med stoffskiftet mest. Sånn forværring innimellom og en følelse av det er noe men ikke vist hva..de åra før så har jeg tenkt noe me..skal vist skjekkes får det.Har fått påvist fibromyalgi får noen år tilbake men neii jeg tror det er stoffskiftet. Selv om prøver evt er greie.går til akupunktur og homøpat..han sier han ikke vil blande seg inn med noe nå av medisiner fordi det kan slå galt ut..han så på prøvene og savnet anti TPO

kunne ha skrevet ned de andre her men vet ikke hva av dem jeg skal skrive opp..leser:s-t3 fritt 3.0-6.0 4.9 og .. s-t4 7-16 9. pluss noen andre på samme rekke av noe
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,343

og har bestemt meg får å forsette med å kutte ned på zoloft..noe sier meg at det var vel ikke det jeg skulle ha fra begynnelsen av.
    Det «noe» du nevner her er ofte en riktig følelse. Det er du som er i kroppen din, og det er du som vet best hvordan ting føles. Men, så er vi bare mennesker og klarer ikke å ta hensyn til «noe», men hører på, og gjør som «de lærde» sier. Vi er mange som har rettet oss etter det kunnskapsløse leger har fortalt oss.

Hater tabletter men må man så må man...bedre enn å gå og hangle. Det er vel de siste ti mnd jeg har følt dette med stoffskiftet mest.
    Dette må du ta alvorlig. Hvis det er slik at du har lavt stoffskifte skal du ta tabletter. Ikke bare ta dem, men hver eneste dag. Her finnes det ikke slingringsmonn.

Sånn forværring innimellom og en følelse av det er noe men ikke vist hva..de åra før så har jeg tenkt noe me..skal vist skjekkes får det.
    Typisk for lavt stoffskifte er at det over (lang) tid «sniker» seg innpå deg. Men fint at du får sjekket om du har ME også.

Har fått påvist fibromyalgi får noen år tilbake men neii jeg tror det er stoffskiftet. Selv om prøver evt er greie.går til akupunktur og homøpat..han sier han ikke vil blande seg inn med noe nå av medisiner fordi det kan slå galt ut..han så på prøvene og savnet anti TPO
    Nå avdøde dr. John C. Lowe var vel den som mente at fibromyalgi var ubehandlet eller dårlig behandlet hypotyreose. Det er mange som har fått den diagnosen, og du sier jo selv at du tror det er stoffskiftet. Akupunktøren din savnet antiTPO, og det har han helt rett i.

kunne ha skrevet ned de andre her men vet ikke hva av dem jeg skal skrive opp..leser:s-t3 fritt 3.0-6.0 4.9 og .. s-t4 7-16 9. pluss noen andre på samme rekke av noe
    Du har lav FT4 (ser ut som det er fritt T4).
    Jeg skriver opp noe for deg som jeg tror Kevlin har lagt ut her før:

Hypotyreose:
    Økte verdier av:
    S-Kolesterol
    S-Triglyserider
    S-CK
    S-LD
    S-CEA
    S-ASAT
    S-Prolaktin
    Reduserte verdier av:
    S-Alkalisk fosfatase
    S-SHBG
    Hemoglobin

Ha en fin kveld

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    akerhus
    Alder
    57
    Meldinger
    3

takk for svar..skjønner ikke så mye av disse tallene men lærer vel etterhvert ha en god natt.

Lignende tråder

1. Hjelp til å forstå prøvesvar?
    Av pling i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-12, 22:22
  2. Skal vi forstå vores pårørende, før de kan forstå os?
    Av Anisa i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 8
    Siste melding: 28-12-11, 15:23
  3. Skal vi forstå vores pårørende, før de kan forstå os?
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Svar: 6
    Siste melding: 14-01-11, 20:09
  4. Hvordan hjelpe familien til å forstå?
    Av Siljenta i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 27-10-10, 16:42
  5. Vi ønsker nå å bli gravide igjen. Prøver og prøver...
    Av Nanna i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 15
    Siste melding: 18-08-09, 21:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn