Jeg syns flere enn de drøyt 330 som har vært innom tråden Statiner i drikkevannet bør lese dette:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
..
Denne Steinar Madsen er altså en klovn og man kan blive ved med at spørge sig selv om Steinar Madsen overhovedet er ved sin fornuft, eller om han i virkeligheden kærer sig mest om sin egen indtægt, ved at lobbye for medicinalindustrien. Han er jo ansat som medisinsk fagdirektør ved Statens legemiddelverk, men
navnet "Statens" er her misvisende,
fordi i virkeligheden hedder det The Norwegian Medicines Agency (NOMA),
og lever af bidrag/gebyrer fra registreringssøgende medicinale virksomheder fra hele verden,
så i realiteten er det ikke staten, men medicinalindustrien som ejer Legemiddelverket,
som det er også er tilfældet i Danmark (The Danish Medicine Agency)
.

Steinar Madsen: Legemiddelbruken i Norge er lav sammenlignet med mange vestlige land, uansett målestokk: Andel av helsebudsjettet, andel av totaløkonomien, antall tabletter eller kostnad per innbygger. Er dette bra eller ikke bra?

Av resten af artiklen i Blondies link, fremgår det tydeligt, at Steinar Madsen mener at det ikke er bra! Umiddelbart følger han op med eksempel på en ældre patient, Steinar Madsen udstyrer med 75% flere lægemidler efter endt konsultation, end den medicinering patienten var behandlet med INDEN konsultationen... Tilsyneladende "for patientens eget bedste" øger Steinar Madsen medicinalindustriens omsætning på bare denne patient med 75 %... Mon Steinar Madsens løn fra medicinalindustri udbetalt via The Norwegian Medicine Agency bliver hurtigt tjent ind allerede på ganske få patienter, Steinar Madsen overmedicinerer?

Anbefaler at kigge over på tråden Tag dig i agt for læger, når du bliver gammel! og Når jeg blir gammel.

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
For en gal, gal verden vi lever i

Og som et paradoks til dette vil jeg fortelle om et leserbrev i lokalavisen her;
en alvorlig og langvarig syk kvinne med store smerter ba om 40 paralgin forte for og komme seg gjennom julen.
Fastlegen nektet og mente hun skulle klare seg med 20.
Bittelillejulaften var det tomt og ektemannen tok kontakt med hjemmesykepleien for og få mer smertestillende til konen,
men det gikk ikke må vite. Da måtte det først oppnås kontakt med rette vedkommende i Kristiansand
slik at de kunne faxe dette opp til hjemmesykepleien som så muligens kunne hjelpe.
Vel, de kom aldri gjennom på telefonen. En lege de kjenner ringte for og ønske god jul,
og mannen sa som sant var at det ble ingen god jul for fruen som hadde så sterke smerter.
Legevennen faxet sporenstraks til apoteket slik at mannen kunne hente lindring til konen.
Konen døde 1.juledag.
Paradokset jeg ser her er at de kan faktisk overveie og tilsette statiner i drikkevannet, men en alvorlig syk kvinne
med sterke smerter skal altså ikke få den smertelindringen hun trenger de siste dagene av sitt liv?
Fordi det handler om MAGT og om RINGE MEDICINSKE KUNDSKABER, BenteR. Dit eget liv afspejler lægernes ringe medicinske kundskaber i rigt mål. Det er min (kvalificeret) påstand, at hvis du ikke selv var så egenrådig og vidensøgende som du vitterligt er, ville du måske endda slet ikke leve mere... Havde jeg ikke smidt lægerne på porten for nogle år siden, havde jeg i dag været en grøntsag på et plejehjem, eller 2 meter under jorden! Det er sikkert og vist! Amen.

Magten over liv og død er den ypperligste magt af alle, iflg. psykopaternes livsfilosofi. Politik, medicin, hæren, reklamebranchen og offentlig forvaltning tiltrækker flest psykopater... At dømme efter vores livsvilkår under forandring som det ser ud nu, er vi i psykopaternes vold. Hidtil nøjedes politiske og administrative psykopater med at influere vores økonomi. Nu er turen kommet til vores helbred. Som jeg skrev for snart fire år siden om Fremtidens elite, har eftertiden vist, at problemet er endnu mere aktuelt i dag.

Det er den eneste fornuftige forklaring jeg kan finde på disse himmelråbende mangler den moderne medicin og dennes udøvere bærer til skue i vor tid. At de end ikke forsøger at skjule eller kamuflere disse himmelråbende beviser på deres uduelighed, tyder klart på at de ikke regner ikke-læger for noget, og at de rent faktisk tåbeligt tror på, at de ikke kan gennemskues. Som en læge sagde (i fulde alvor) en gang under et selskabeligt sammenkomst jeg deltog i:
"Vi læger har patent på sandheden, og selv når vi tager fejl er det ikke fordi vi ikke ved hvad vi gør. Det ved vi altid."
I rest my case...
Jeg viser igjen til min signatur