Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,072

Lightbulb Fluor-Tannlege Erik Barman kaller seg "holistisk"

Tannlege Erik Barman på Voss skrev i VOF (husker ikke hvilket nummer...) -
    han skrev også om amalgamsanering, men om han er noe bedre enn andre..

Jeg ser jo at han også er "fluorfrelst" - så det er jo ihvertfall nedtur

Følgende står på forsiden av hjemmesiden:
    Velkommen til Tannlege Erik Barman

Du ønskes hjertelig velkommen til en tannlegevirksomhet hvor helheten står i sentrum.
    Jeg har valgt å kalle det Holistisk Tannpleie.
    Omhyggelig tannpleie påvirker hele deg. Likeså med manglende eller uheldig sådan.
    Jeg legger vekt på å synliggjøre disse sammenhengene og informere om hvordan en kan påvirke dem.
    Behandlingen gjøres så individuell som mulig.

Jeg holder meg til de materialer og teknikker som anses som mest biologisk akseptable.
    Klinikkmiljøet holdes så giftfritt som mulig.
    Tannlegeskrekk, hode, nakke, kjevesmerter og totalbeskyttet amalgamsanering er nøkkelord for min virksomhet.
    Jeg er også utdannet til kinesiolog, akupunktør, posturolog og tankefeltsterapeut.

Nå i ny klinikk på Voss!

Er det noen som har andre navn - eller enda bedre; anbefalinger - og komme med

Det står om denne tannlegen i en annen tråd også:
    Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Er det Erik Barmann på Voss du snakker om tror jeg han vet hva han snakker om.
    I motsatt fall ville jeg fått en vurdering hos han før jeg satte igang med denne behandlingen.
    Det er en svært interessant temaartikkel i siste nummer av helsemagasinet VOF
    om Erik Barmann som går utradisjonelle veier for å gjøre pasientene friske.
    Løp å kjøp - om du ikke allerede har lest det...
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Angry Sv: Udskiftning af amalgamfyldninger

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg ser jo at han også er "fluorfrelst" - så det er jo ihvertfall nedtur
    Tannlege Barmans anbefaling av fluor...

"Bruk fluor morgen og kveld.

Bruk alltid fluortannkrem – det holder med ca en centimeter på børsten. Fordel tannkremen rundt på tennene og rengjør deretter tennene som beskrevet over. Det er en fordel om du unngår å skylle etter tannpussingen, men kun spytter ut overskuddet av tannkrem. På denne måten får fluortannkremen bedre effekt.

Om vi ser at du har økt risiko for karies anbefaler vi ofte ekstra fluortilskudd. Dette kan være i form av fluortyggegummi, fluorskylling eller fluortabletter. Av og til fremstiller vi en spesiell skinne som du bruker hjemme i forbindelse med fluorgel som fås kjøpt på apoteket."

Kilde: Tannlege-barman.no - Daglig munnpleie

Tannlege Barman (mer) om fluor...

"Fluor

Normalbeskyttelse

Av og til trenger tennene ekstra beskyttelse. Risikoen for å få karies kan være større enn normalt, eller tennene er følsomme og iser. Fluor kan da hjelpe oss å styrke tennene. Forskning har vist ar fluor er en av hovedårsakene til at vi får mindre karies nå for tiden sammenlignet med tidligere. Fluor lagres både i tannen og danner også et beskyttende lag på utsiden av emaljen slik at den blir hardere og mer motstandsdyktig mot syreangrep fra bakterier.

Små hull kan til og med tilhele hvis det regelmessig finnes fluor rundt tennene. Basisbeskyttelsen består av tannbørsting med fluortannkrem to ganger om dagen, noe som er bra for alle munner. Nesten alle tannkremer inneholder derfor fluor i dag.

Ekstra beskyttelse
    Av og til trengs det ekstra fluortilskudd, og vi anbefaler det som vil passe deg best. Det vanligste er at man selv tar fluor hjemme. Ved fluorskylling vil fluor nå alle tannflatene. Det er best å skylle etter at man har børstet tennene, rett før man går og legger seg. Da blir det liggende et tynt lag med fluor på tennene hele natten. Skyll i minst ett minutt og spytt så ut væsken.

Et alternativ til skyllingen kan være fluortyggegummi som tygges på dagen, eller sugetabletter. Vi kan også legge en spesiell fluorlakk på tennene dine når du er hos oss. Av og til lager vi en individuell skinne som tilpasses tennene dine. I skinnen/formen legger man fluorgel. Denne metoden brukes når risikoen for hull er svært stor.

Fluor er testet vitenskapelig over mange år og blir brukt med godt resultat over hele verden. Hvis man er særlig utsatt for karies er det viktig å endre andre risikofaktorer som f.eks munnhygiene og kosthold. Moderne tannpleie betyr at vi sammen og i god tid forsøker å forebygge sykdom slik at du kan ha tenner hele livet."

Kilde: Tannlege-barman.no - Les mer om fluor...

Tannlege Erik Barman på Voss skrev i VOF (husker ikke hvilket nummer...) -
    han skrev også om amalgamsanering, men om han er noe bedre enn andre..
    For at tage det sidste først: det kan han ikke være. Man kan ikke koble en biologisk sikker amalgamsanering med forbrug af fluor i tandpleje og behandling. Så hellere beholde sølvplomberne, idet selv om deres helseskadelighed er stor, er den altså ikke større end at fluorbehandle tænder under og efter amalgam-sanering.

Han er nok sneget sig ind på VOF ved at kalde sig "holistisk". Denne tandlæge er lige så (lidt) "holistisk" som min unævnelige legemsdel. Det er en falsk "varebetegnelse" med sigte på at lokke de indre- og ydre miljøbevidste patienter. Og deres børn!

Mon den amalgam-skadede Monica Waade (og andre som hende) er klar over at hun er faldet direkte fra asken til ilden, ved at udskifte en amalgam-tandlæge med en fluor-tandlæge, når hun i sin Klage på Bivirkningsgruppen i Bergen skriver følgende om Erik Barmann:

Bivirkningsgruppen får fortsette å leke seg med folks helse, for det er akkurat det de gjør. Jeg satte nesten livet til hvor en helt fantastisk tannlege, Erik Barman på Voss ble redningen. Han lot seg ikke diktere av feilaktige rapporter og alt Bivirkningsgruppen har iscenesatt, han tar oss pasienter på alvor og på den måten blir han en reddende engel for mange".

Fluor-engelen Barman, ja! Som om fluor er mindre helsenedbrydende end kviksølv? På sin egen, bio-kemiske måde, er fluor lige så helseskadelig som kviksølv!

Tænk bare, at endnu for kun 10-15 år siden har tandlægestanden holdt lige så krampagtigt fast på kviksølv, som den nu holder fast ved fluor-behandlinger! Og de samme argumenter, som de før har forsvaret kviksølv med - forsvarer de nu fluor med!

Hvis det nu skal tage for tandlægerne 10-15 år med at indse skadeligheden af fluor, som med kviksølv-åbenbaringen - hvor mange mennesker skal i mellemtiden betale med deres helbred, for denne, tandlægernes fluor-befæstet forretning?

Jeg tror, at både Poleszynskis Helsemagasinet VOF, helsesektionen på Snowboat.no og Forbundet Tenner og Helse, bør bringes til at forstå, at en tandlægeklinik som bruger og fremmer brugen af fluor, kan ikke kaldes for "holistisk" og bør ikke via deres sider fremmes kendskab til som værende holistisk, når den ikke er det!

Også i Danmark har vi en stribe tandlægeklinikker, der lukrerer på patienternes uviden og kalder sig "holistiske" samtidigt med at de øser masser af fluor over voksne og børn, og producerer sygdomme på stribe.

Read my lips: en ægte holistisk tandlæge anvender ikke fluor i tandbehandlinger og i almindelig tandpleje. Bruger tandlægen fluor i tandbehandlinger og i almindelig tandpleje - er han ikke "holistisk", og direkte lyver, hvis han alligevel kalder sig "holistisk".

Tag ikke børn med til fluor-tandlæger!

Hvis I sætter pris på børnenes helbred, også når de bliver voksne og ældre.... tag ikke børn med til fluor-tandlæger!

Læs HER om, hvad fluor gør ved skjoldbruskkirtlens hormoner, og ved helbredet generelt.

(EDIT/Mod: innlegg 1 og 2 kopiert til ny tråd fra Udskiftning af amalgamfyldninger)
    Sist endret av Mod; 20-05-15 kl 13:55
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Fluor-Tannlege Erik Barman kaller seg "holistisk"

Er det noen som har andre navn - eller enda bedre; anbefalinger - og komme med
    Har du noen erfaring med Stemlandklinikken, Kevlin?

http://www.stemlandklinikken.no/

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,072

Jeg har ingen erfaring med Stemlandklinikken - Noen andre som har?

Jeg har vært kjapt innom hjemmesiden deres;
    kan iallefall ikke se at de forfekter bruk av fluor..
    Kevlin

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Jeg har ingen erfaring med Stemlandklinikken - Noen andre som har?

Jeg har vært kjapt innom hjemmesiden deres;
    kan iallefall ikke se at de forfekter bruk av fluor..
    Det er riktig, de forfekter ikke bruk av fluor. De respekterer at du ikke vil bruke det. En av tannlegene der fortalte at det var flere foreldre som tok med barna dit fordi de ikke ønsket at barna skulle utsettes for fluor.

De har en rigid resept ved sanering av amalgam. Jeg har sett smørbrødlista på det, men ikke prøvd det i praksis ennå.

Av erfaring er jeg forsiktig med å anbefale både leger og tannleger til andre mennesker. Det har i ettertid enkelte ganger vist seg å ikke være altfor lurt av meg.

Men jeg hadde for en tid tilbake bruk for å skifte tannlege (det fikk vel du med deg), og jeg fant ut at den klinikken var den beste jeg kunne finne i nærheten.

Så får du gjøre deg opp din egen mening

Det er mulig jeg om ikke altfor lang tid kan gi flere opplysninger. Det spørs hvor mye det haster for deg, Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,072

Red face Sv: Fluor-Tannlege Erik Barman kaller seg "holistisk"

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    ..
    Men jeg hadde for en tid tilbake bruk for å skifte tannlege (det fikk vel du med deg),
    og jeg fant ut at den klinikken var den beste jeg kunne finne i nærheten.

Så får du gjøre deg opp din egen mening

Det er mulig jeg om ikke altfor lang tid kan gi flere opplysninger. Det spørs hvor mye det haster for deg, Kevlin
    Ehh - nei, jeg kan ikke huske at du har skrevet om tannleger i en annen tråd

Flott med rapportering Lisbeth; da venter jeg på den i åndeløs spenning så lenge
    Kevlin

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Ehh - nei, jeg kan ikke huske at du har skrevet om tannleger i en annen tråd
    Jeg sendte deg en PM og spurte om du ville si navnet på tannlegen du ikke ville gå til, men kanskje jeg ikke sa at jeg var på leting selv. Så det er ikke rart du ikke husker at jeg har skrevet om det i en annen tråd. Så, da var det oppklart

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,072

Arrow Sv: Fluor-Tannlege Erik Barman kaller seg "holistisk"

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Jeg sendte deg en PM og spurte om du ville si navnet på tannlegen du ikke ville gå til, men kanskje jeg ikke sa at jeg var på leting selv.
    Så det er ikke rart du ikke husker at jeg har skrevet om det i en annen tråd. Så, da var det oppklart
    Ah - mysteriet oppklart = teflonbelegg på store deler av hjernen min

Og når vi snakker om fluorfrelste tannleger;
    så kan jeg jo like gjerne legge ut mesteparten av svaret mitt til deg den gangen (for to måneder siden):
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin
    Jeg husker ikke hva tannlegen het, men jeg husker hvor jeg var
    http://www.tannlegen.com/vilha.htm
    De er tilogmed anbefalt på et nettsted for amalgamsanering,
    men jeg mener etter og ha lest mer,
    at de ikke er kompetente eller noe spesielt sikre på slik parksis!

Har akkurat lest om en ortomolekylær tannlege i VOF (gammelt nr)
    Han holder til på Voss... så det kan jo ta sin tid før jeg kommer dit
    http://tannlege-barman.no/

..
    Så er det jo (mtp disse nærmere undersøkelser av Barman) hell i uhell at jeg ikke har dratt til Voss
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Exclamation Sv: Fluor-Tannlege Erik Barman kaller seg "holistisk"

Hei Kevlin og Lisbeth (og andre). Stemlandklinikk-delen kopiert til egen tråd -> Stemlandklinikken uten amalgam og uten fluor?.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Min tannlege mener han kan avlaste binyrene mine ved å regulere tenner og kjeve...
    Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 27-04-13, 16:08
  2. Svar: 1
    Siste melding: 24-10-10, 12:20
  3. ”När livet tog en annan väg” av Karl-Erik Tallmo
    Av Mod i forumet Fibromyalgi og CFS
    Svar: 0
    Siste melding: 05-04-10, 14:31
  4. Hidradenitis suppurativa. Personlig kaller jeg det "byllepest!
    Av Ruth Mari i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 1
    Siste melding: 19-09-07, 08:13
  5. Ny her - kaller meg Knøttet
    Av Knøttet i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 01-04-07, 01:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder