Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Nord-norge
    Alder
    39
    Meldinger
    15

Standard Behandling med kun neo-mercazole....

Hei!

Jeg har nå snakket med en annen endokrinolog som mente at det å kun bruke neo-mercazole var like bra som det å bruke kombinasjon neo-mercazole og levaxin. (Det var denne behandlingen jeg opprinnelig var satt på) Etter å ha snakket med den andre endokrinologen, så bestemte jeg med for å skifte behandling, altså kun ta neo-m og la min egen skjoldbrukskjertel gjøre jobben som egentlig levaxin skulle gjøre Jeg har brukt 30 mg neo-m pr døgn i 14 dager, og skal nå kun ta 5 mg i døgnet.
    Er det noen her som har erfaring med den behandlingsmetoden?

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Sv: Behandling med kun neo-mercazole....

Jeg har erfaring med kun Neo i behandling av hyperthyreose. Av ulike grunner endte det hele med behandling med radioaktivt jod for min del, så min erfaring er ikke noe du vil ha nytte av i forhold til din behandling.

Jeg er imidlertid overbevist om at du med de "valgmuligheter" som finnes i behandling av hyperthyreose nå mottar den som er snillest mot kroppen din og som gir deg størst mulighet for kanskje å bli helt frisk av denne sykdommen. Så jeg tror du gjorde veldig lurt i å be om en "second-opinion" i forhold til dette. Lykke til nå

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs up Sv: Behandling med kun neo-mercazole....

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Jeg er imidlertid overbevist om at du med de "valgmuligheter" som finnes i behandling av hyperthyreose nå mottar den som er snillest mot kroppen din og som gir deg størst mulighet for kanskje å bli helt frisk av denne sykdommen. Så jeg tror du gjorde veldig lurt i å be om en "second-opinion" i forhold til dette. Lykke til nå
    Meget, meget, meget enig. Tusind tak for dit svar til wing, Eirin.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Nord-norge
    Alder
    39
    Meldinger
    15

Jeg har erfaring med kun Neo i behandling av hyperthyreose. Av ulike grunner endte det hele med behandling med radioaktivt jod for min del, så min erfaring er ikke noe du vil ha nytte av i forhold til din behandling.

Ok, tusen takk for svar! Godt å høre at dere mener denne behandlingen er den beste! Så synd at ikke din hypertyreose brant ut, Eirin. Hvordan har du det nå etter behandling med radioaktivt jod?

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Hei igjen Wing

Jeg tok radioaktivt jod for mange år siden og har etter det levd med den "motsatte" sykdommen hypothyreose. Jeg har egentlig ikke så lyst til å skrive så mye til deg om hvordan mitt liv med disse sykdommene har vært da det er viktig å skille mellom hva som er mitt og hva som kan bli ditt, om du forstår? Du kan fortsatt bli frisk, jeg blir aldri det. Jeg har en nå kronisk sykdom som forsøkes behandles med medisiner, og dessverre har ikke behandlingen gjort livet enkelt eller i nærheten av hva det var før jeg ble syk i hyperthyreose.

Som jeg skriver, du kan bli frisk. Hold den tanken og ha det som eneste fokus fremover. Et råd vil jeg dog gi deg: Begynner noen å snakke radioaktivt jod for tidlig i ditt sykdomsforløp/behandling og uten at det er tunge og veloverveide grunner til at du skal ta det, så forsøk alt annet før du går den veien. Radioaktivt jod betyr for de aller fleste hypothyreose. Behandlere har altfor lett for å argumentere for at det er en lett-behandlet sykdom - du tar ei pille og du er frisk. Det er ikke min og mange andres erfaring.

Jeg ønsker så for deg at dette går den rette veien . Still meg gjerne konkrete spm om du lurer på noe ang sykdommen, medisinering og symptomer. Så skal jeg svare så godt jeg kan om du lurer på noe rundt det

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Nord-norge
    Alder
    39
    Meldinger
    15

Hei igjen Wing

Jeg tok radioaktivt jod for mange år siden og har etter det levd med den "motsatte" sykdommen hypothyreose. Jeg har egentlig ikke så lyst til å skrive så mye til deg om hvordan mitt liv med disse sykdommene har vært da det er viktig å skille mellom hva som er mitt og hva som kan bli ditt, om du forstår? Du kan fortsatt bli frisk, jeg blir aldri det. Jeg har en nå kronisk sykdom som forsøkes behandles med medisiner, og dessverre har ikke behandlingen gjort livet enkelt eller i nærheten av hva det var før jeg ble syk i hyperthyreose.

Som jeg skriver, du kan bli frisk. Hold den tanken og ha det som eneste fokus fremover. Et råd vil jeg dog gi deg: Begynner noen å snakke radioaktivt jod for tidlig i ditt sykdomsforløp/behandling og uten at det er tunge og veloverveide grunner til at du skal ta det, så forsøk alt annet før du går den veien. Radioaktivt jod betyr for de aller fleste hypothyreose. Behandlere har altfor lett for å argumentere for at det er en lett-behandlet sykdom - du tar ei pille og du er frisk. Det er ikke min og mange andres erfaring.

Jeg ønsker så for deg at dette går den rette veien . Still meg gjerne konkrete spm om du lurer på noe ang sykdommen, medisinering og symptomer. Så skal jeg svare så godt jeg kan om du lurer på noe rundt det
    Takk for svar, Eirin! Håper det etterhvert blir bedre å leve med din hypothyreose med riktig medisinering!
    Sender deg en god klem!

Lignende tråder

1. Neo - Mercazole
    Av nettisen i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 04-04-09, 22:38
  2. effekt av Neo mercazole?
    Av april i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 23-05-08, 07:55
  3. Går på Neo-Mercazole på andre uka nå
    Av sandra i forumet Graves sykdom