Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    39
    Meldinger
    12

Standard T3 og vektnedgang

Vil dele min lille solskinnshistorie om vektnedgang etter at jeg begynte med Liothyronin
    Fikk påvist Hashimotos i august 2012 med TSH på 74 og FT4 under ref.området, og lav FT3. Begynte på Levaxin og fikk raskt blodverdiene opp på middels, men merket ingen endring i formen, fysisk, psykisk eller på vekta før jeg la til 10 mcg Lio i desember.
    Hadde gått opp 20 kg i det året jeg var syk uten å ha diagnosen, og det plaga meg enormt i tillegg til den ekstreme utmattelsen jeg hadde konstant.

Etter nyttår hadde jeg nok overskudd til å endre kosten, og spiste som jeg har gjort før når jeg har slanket meg. Har en laaaang karriere som teoretisk slanker, og har gått ned 10 og 15 kg ved to anledninger tidligere, den gangen jeg ikke hadde lavt stoffskifte. Noen måneder før jeg fikk diagnosen prøvde jeg den velkjente slanketeknikken min, og vekta rikket seg ikke et gram. Det var faktisk en av grunnene til at jeg gikk til legen den gangen.
    Poenget er at jeg har opparbeidet meg så mye erfaring med kroppen min at jeg vet hva som får meg ned i vekt. Jeg har overspist siden jeg var liten, og i dårlige perioder har jeg spist sikkert 3000 ekstra kcal i form av godterier og snacks i tillegg til vanlig mat. Tidligere har jeg klart å kutte ut de unødvendige matvarene, is, sjokolade, kake, kjeks, potetgull osv, og så gå ned i vekt veldig kjapt.

I januar begynte jeg altså å ta endre spisemønsteret mitt, og i hovedsak teller jeg kalorier,men tillater meg vanlig middag, spiser ubegrenset med frukt og grønnsaker, lite brød og kutter ut tomme kalorier, tilsammen estimerer jeg at jeg spiser ca 1300-1500 kcal pr dag.
    Målet var å gå ned de 20 kg som hadde kommet på fra sommeren 2011, jeg regner med at jeg ble syk i august 2011, det var da alle symptomene slo ut for fullt.
    I dag har jeg gått ned 19 kg!!!!

Jeg er fullstendig overbevist om at det er det ekstra tilskuddet av T3 som slo på forbrenningen min igjen. Etter første dose husker jeg at jeg hadde mer energi, og i de neste dagene begynte fordøyelsen min å gå kjappere. Vektnedgangen begynte etter ca 1 måned. Det gikk kjappest de første månedene, med litt over en kg i uka, nå tar jeg av ca 1/2 kg i uka.
    Ellers har jeg hatt en saaaaakte forbedring av de andre hypoplagene, tunga krypet til vanlig størrelse, har hatt mindre infeksjoner, og begynner å nærme meg kanskje 75% normalt energinivå.

Er ikke så opptatt av blodprøvene som jeg har tatt en gang i måneden så langt. Begynner å kjenne kroppen min ganske bra nå, og fikk overbevist legen om at jeg bør ligge høyt på Ft4 og FT3, har nå 19 ett eller annet på FT4 og akkurat over ref.verdien på FT3. TSH er helt supprimert på 0, ett eller annet. Tar 150 mcg Levaxin om dagen + 10 mcg Liothyronin. Blodtrykket er helt fint, kortisonet har bedret seg og er nå normalt, og jeg har overhodet ikke merket overdosesymptomer som hjertebank, kvalme eller hodepine siden desember.

Tar 5000 IE D3-vitamin, selen, magnesium og kalsium tilskudd hver dag.

Dette ble langt, men syntes det var viktig å få frem hvordan jeg har klart å gå ned i vekt etter at jeg begynte med T3. I utgangspunktet ba jeg om det pga alle de andre plagene, men har lest i ettertid om hvordan kroppsbyggere misbruker T3 for slanking, og er nå overbevist om at T3 er svært viktig for forbrenningen.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Smile Re: T3 og vektnedgang

Slike historier er gull verd for oss andre og ikke minst deg. Fortsett og dele med oss her inne. Lykke til videre.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Standard Re: T3 og vektnedgang

Så flott at du har funnet fram til noe som funker for deg og kroppen din. Det er det som vi alle jobber for.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Lio og fordøyelse og vektnedgang
    Av Cookie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 08-12-12, 13:36
  2. Frustrasjon om Levaxin og vektnedgang..
    Av rosaelefant i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?
    Svar: 1
    Siste melding: 20-10-10, 11:57
  3. Vektnedgang?
    Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 29-10-07, 12:30
  4. lavt stoffskifte, vektnedgang og Reductil.
    Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 16
    Siste melding: 30-08-06, 21:55
  5. Vektnedgang
    Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 22
    Siste melding: 15-05-06, 19:22

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg