Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Tråd: Boron

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Boron

Nok engang gikk jeg tom for magnesium chlorid før jeg jeg greide å få en ny boks i hus. Hadde en boks magnesium citrat, så jeg tok det ikke så tungt. Men nok engang opplever jeg å streve med magnesium mangel. Jeg blir hoven i ansikt og hender. Føler generelt at jeg samler mye vann og pulsen stiger. Så skjønner jeg liksom ikke dette da. Tar vanligvis 1040 mg magnesium chloride per dag. Jeg måtte opp i tilsvarende dose med magnesium citrat for å ha det noenlunde bra. Det virker for meg alså som om magnesiumet renner rett gjennom kroppen. Har ikke antydning til diare av dosen jeg eter.

Så til på poenget. Når mine barn var små var jeg en riktig så god melkeku:-). Leste meg frem til at kyr som nettop har kalvet kan bli veldig syke fordi de taper masse kalsium. Da gir veterinæren dem en mix av kalsium, magnesium og boron. Dette sistnevnte er et mineral som skal hjelpe kroppen til bedre å utnytte magnesium. Midt i blinken selv om jeg ikke lengre er en melkeku, tenkte jeg. Så er vi til ulempen. Boron har angivelig også virkning på hormonsystemet. Det kan øke testosteron nivået. Derfor brukes det også endel av bodybuildere. Fint, tenkte jeg. Det er sikkert ikke farlig. Men så stod det videre at det også kunne øke østrogennivået. Og da ble jeg skeptisk. For er det noe jeg føler jeg har nok av så er det østrogener. Kraftige og langvarige blødninger. Er på 16. blødningsdag akkurat nå lg er snart klar for neste mens igjen. Halleluja... Noe meninger/erfaringer/gode råd om dette og hint?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Boron

Jeg har ikke noe greie på Boron, men smører du deg med progesteronkrem? Det er en hjelp mot østrogendominans, men det vet du vel?

Og hvis du smører deg, bruker du nok krem?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Har ikke gjort det nei, Lisbeth. Årsaken er at jeg fjernet hormonspiralen for en tid tilbake. Jeg leste da ar østrogendominansen skulle bli bedre for så å bli verre for deretter å bli bedre igjen. Og som du selv vet så er jo disse hormonprosessene laaangsomme da. Så jeg vil vel håpe jeg er i den forverre de fasen da. Men beg mister snart tålmodigheten og vil prøve progesteron krem. Hvilken type anbefaler du?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Og som du selv vet så er jo disse hormonprosessene laaangsomme da. Så jeg vil vel håpe jeg er i den forverre de fasen da. Men beg mister snart tålmodigheten og vil prøve progesteron krem.
    Jeg leste for en stund siden at det er logisk at vi (nesten) alle får østrogendominans. Jeg er usikker på hvor jeg leste det. Jeg trodde det var i VOF, men finner det ikke igjen nå. Men den logiske grunnen er at sett i forhold til våre medsøstre som levde for en stund siden menstruerer vi fire ganger mer. Vi starter tidligere, føder færre barn, og lever lengre.

Og hormonprosessene går laaangsomt, ja. Derfor har du ikke så mye å tape på å hjelpe litt til. Selv har jeg stor tro på progesteron. Det eneste med det er at det blir ekstra stress (i tillegg til alt annet man skal passe på) med å sørge for å ha tuber tilgjengelige hele tiden.

Hvilken type anbefaler du?
    Her er en link (på norsk til og med) om progesteron:

http://natpro.tjenester.org/dominans.htm

Fra linken over kan du klikke deg inn på denne siden. Jeg bestiller Natpro herfra:

http://www.organicproducts-llc.com/n...one-cream.html

Jeg har kikket på skjemaet som sier litt om hvor mye man skal ta, og har kommet fram til at ved å smøre meg morgen og kveld bruker jeg én tube på 10 dager. Det skal stemme bra med anbefalt dose. Jeg prøver på dette en stund for å se om jeg kan merke noe positivt med det. Jeg tror at hvis man bare smører seg med litt kan man like godt la det være.

Her er en link til den amerikanske siden. Der står det noe mer enn på den norske tror jeg, og det finnes et forum der som man kan stille spørsmål i.

http://www.progesteronetherapy.com/p...#axzz2TCmap7JW

Dette var litt om meg og progesteronkremen min, Blondie
    Ha en fin kveld (natt)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Så er vi til ulempen. Boron har angivelig også virkning på hormonsystemet. Det kan øke testosteron nivået. Derfor brukes det også endel av bodybuildere. Fint, tenkte jeg. Det er sikkert ikke farlig. Men så stod det videre at det også kunne øke østrogennivået. Og da ble jeg skeptisk. For er det noe jeg føler jeg har nok av så er det østrogener. Kraftige og langvarige blødninger. Er på 16. blødningsdag akkurat nå lg er snart klar for neste mens igjen. Halleluja... Noe meninger/erfaringer/gode råd om dette og hint?
    Har du fået målt dine østrogener og ved med sikkerhed, at du er "østrogen-dominant"?

Det kan også være, som Lisbeth siger, at det er progesteronmangel, som får de østrogener som findes til at opføre sig dominant?

Hvis du er startet på jod-projektet, da vil jod på rette trin i processen mod "mætningen" af kroppen, nå op på niveauet hvor den begynder også at regulere østrogener dvs. øge hvis for lidt, reducere hvis for meget.

Jeg tror ikke, at tilskud af boron, uden hæmninger bare øger og øger østrogener. Jeg tror at boron virker østrogen-fremmende hvor der i forvejen er plads til mere østrogen end der er til rådighed. Men det er altså kun noget jeg tror (nok på baggrund af noget jeg læste før), men derimod ved jeg at boron i mineralblandingen ordineres for at forebygge eller stoppe osteoporose hos kvinder, hvor mange af postmenopause-kvinder faktisk også er østrigen-dominante... Måske er det en fejl at betragte et enkelt mineral adskilt fra sammenhænge med andre nutrienter. Håber du ikke mere løber tør for Magnesium Chloride.

Jeg har læst at boron i form af boraks anvendes i integrativ medicinen til fluoride-detoxification:

Boron was studied in other parts of the world with pronounced success for fluoride detoxification. Borox (boraks/red), which contains boron, has a history of anecdotal success for detoxifying sodium fluoride. Yes, this is the borox (boraks/red.) you can find in the laundry aisles of some supermarkets. It needs to be taken in with pure water in small quantities.

As little as 1/32 of a teaspoon to 1/4 of a teaspoon in one liter of water consumed in small quantities throughout the day is what has been demonstrated as safe and effective. Around 1/8 of a teaspoon with a pinch of pure sea salt in a liter consumed in small quantities daily has been reported to have dramatic results. There is the possibility of a food grade version with sodium borate, if you can find it.
    Kilde: How to Detox Fluorides from Your Body
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Tusen takk for svar:-) Er akkurat nå i Budapest på en familietur. Har har jeg kjøpt jod i form av potassium iodine i tabletter i den lette dose på 200mcg. Det var den høyeste man kunne kjøpe her uten resept. Men det er ihvertfall rett virkestoff. Skal etterhvert kjøpe iodoral og lugols. Vet jo at det er en liten dose, men startet med en pille i går og ble litt rødflammet på brystet, så jeg tror nok jeg er blandt de som må være forsiktig.

Jeg har ikke tatt noen prøver som viser at jeg er østrogendominant. Har derimot en god del symptomer. Cyste i et bryst (er mye bedre nå) Langvarige og kraftige menstruasjonsblødninger. Så ille at jeg må ha et håndkle i godstolen under mens, fordi det kommer så mye så fort.

Har jo både vært flasket opp på fluor og har munnen full av amalgam. Så tro nok at jod og boron vil være gode komponenter for meg fremover. Selv om jeg nå spiser lavkarbo er jeg jo forhenværende karbojunkie og avgiftningsprosessen vil ta tid. Tenkte å sette gubben og ungene på jod også. Men ungene blir jeg å starte forsiktig med en kvart pille, begge er svært små og lette i forhold til alder.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder