Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 36
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: NY bog: Få livet tilbage

Jeg ser på Dagbladets nettutgave at det er en artikkel om Helle og stoffskiftet. Man må kjøpe papiravisen eller artikkelen for å lese den.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Question Sv: NY bog: Få livet tilbage

Sitat Opprinnelig skrevet av Helle99 Vis post
    ..
    Her på forummet fik jeg oplyst navnet på en dansk endokrinolog, som tilbyder behandling med både naturlige stofskiftehormoner og T3. Han behandler mig i dag - og jeg har fået mit liv tilbage! Han sagde ja, til at være faglig konsulent på min bog.
    Hei igjen Helle

Jeg prøver og finne ut hvilken medisin du bruker nå
    Er det thyroid - eller slik som det står i Dagbladet i dag - kombinasjonsbehandling..

Uansett så er det kun syntetiske stoffskiftemedisiner som blir omtalt i Dagbladets artikkel/reportasje

Jeg spør deg om dette fordi
    jeg vet at flere danske medier har hoppet bukk over din info om thyroid
    bl.a med den forklaring at det blir "for teknisk"

Man ikke være paranoid for og tenke at den syntetiske legemiddelindustrien sitter med
    eierandeler i media og/eller presser media med søksmål eller andre ubehageligheter.
    F.eks hvis mainstream media skrev at av de få heldige som får sjansen til og høre om OG prøve thyroid;
    så vil de færreste av disse gå tilbake til de syntetiske tablettene.

Plast & syntetisk mat!!
    Sist endret av Kevlin; 17-08-13 kl 16:31
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg prøver og finne ut hvilken medisin du bruker nå
    Er det thyroid - eller slik som det står i Dagbladet i dag - kombinasjonsbehandling..
    Der var en artikel om bogen /lavt stofskifte i dagbladet BT, men jeg fandt heller ikke ud af det der og har ikke selv læst bogen (endnu). Måske er det mig, der er senil Men i hvert fald har jeg så læst på bloggen 'Det forbandede stofskifte' at det drejer sig om kombinationsbehandling og ikke thyroid. Ejeren af nævnte blog er til gengæld skiftet til thyroid og er begejstret, både for thyroid og for Helles bog.

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: NY bog: Få livet tilbage

Det ser ud til, at Helle har taget kontrollen over hvilke informationer om lavt stofskifte bliver formidlet videre til den brede offentlighed.

BT den 21. maj 2013: Guide: Sådan opdager du om du har for lavt stofskifte

Det får du i denne PLUS-pakke (til henholdsvis 19 kr, 29 kr/md eller 249 kr/år):

- Lavt stofskifte - den oversete folkesygdom
    - Bedre behandling forude
    - Fakta: Lavt stofskifte
    - Symptomer
    - Tilsat jod i mad gør os syge
    - Case: ’Tag dig sammen, Helle’
    - Test dig selv: Har du lavt stofskifte?

BT den 16. august 2013: Lene Hansson: Har du lavt stofskifte?

Citat: Dit stofskifte, og dermed din forbrænding, daler i takt med, at du bliver ældre. Når du bliver 45 år, vil din forbrænding være 20 % mindre. Det betyder faktisk, at du enten bør spise ca. 20 % mindre eller dyrke 20 % mere motion. De fleste gør det modsatte, når de kommer i den alder. En stor del af mine klienter, er kvinder, der døjer med lavt stofskifte. De tager stille og roligt på i vægt og har meget svært ved at slanke sig, uanset hvad de næsten gør. De er meget trætte og energiflade, og det påvirker også deres humør. Lægen giver ikke kostplan, men der kan hentes meget ved en sådan. Jeg har set mange kvinder, der efter blot 4 ugers kostplan, med energirigtig kost, skulle til lægen for at få reguleret deres medicin, da deres stofskifte var blevet bedre. For lavt stofskifte kaldes også myxødem, hypotyreose eller hypotyreoidisme.

BT den 18. august 2013: Guide: Lider du af for lavt stofskifte?

Det får du i denne PLUS-pakke (til henholdsvis 19 kr, 29 kr/md eller 249 kr/år):

- Artikel: Læger overser snigende problem
    - Test dig selv: Har du lavt stofskifte?
    - Virker din træning ikke? Få tjekket dit stofskifte
    - Artikel: ’Jeg ville så gerne være en dejlig slank brud’
    - Indblik: Derfor taber du dig ikke
    - Symptomer på for lavt stofskifte

Any comments?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Nå skummet jeg bare gjennom linkene, men sitter igjen med et inntrykk av at lavt stoffskifte rammer kvinner, helst over 45 år, og gir dem overvekt som ikke kan trenes bort med mindre man følger dietter.
    Nå nevnes det at ubehandlet over lang tid kan det gi konsentrasjonsproblem og hukommelseproblem og endog depresjon.

Jeg skulle bare ønske at lavt stoffskifte var så "enkelt" som jeg oppfatter det utfra linkene.

Nå må jeg også tilstå at jeg av natur er meget skeptisk til dietter som skal fikse alt, fordi jeg tror vi mennesker er sammensatte vesener som ikke reagerer unisont på en diett.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Å påstå at man må trene 20 % mer og eller spise 20 % mindre høres ut som noe lettvint sludder i mine ører. Særlig når jeg nå i sommer har beskeftiget meg med å øke kunnskapsnivået mitt om traumer, og har lest rundt 1000 sider av anerkjente leger, psykologer og psykiatere om nyere forskning om dette temaet. En av mange ting som skjer når du har opplevd traumer, er nemlig at du står i fare for å øke i vekt. Det oppstår feil signaler i hjernen, du har uavsluttede handlinger som for å si det litt enkelt, virrer rundt i kroppen og lager masse krøll og endringer og feil signaler i veldig mange systemer, hormonelt, i magen (IBS), hvordan du reagerer på situasjoner med mere. Jeg er så trett av selverklærte såkalte eksperter som kommer med masse påstander om ting de ikke har nok kunnskap om. Jeg er like lei av leger som sitter fast i gammel forskning som de hevder fortsatt er aktuell.

Jeg ser ett av punktene i BT-linken er
    Tilsat jod i mad gør os syge
    . Huff og huff. Nok et eksempel på helt feil kunnskap. Som før sagt, da burde hele den japanske befolkning være hundesyge, som det heter på dansk. Og det er de ikke. Bruker ikke disse menneskene logikk i sine argumenter?

Jeg synes dette eksempelet om jodkortslutning fra professor Guy Abrahams om Ridha Arems bok er helt glitrende
    It is ubiquitous: the fear of using or recommending I (Iodophobia) and misinformation about I are found in books written by laypersons; in books written by physicians for laypersons; and in articles and books written by physicians for physicians. We will use as examples one book written by a famous endocrinologist for laypersons and a textbook of endocrinology written by physicians for physicians, both books recently published.

First, we will quote excerpts from a book published in 1999 and written by Doctor R. Arem M.D. for consumers, with the title: "The thyroid solution: A revolutionary Mind-Body Program that will help you". As editor of an educational periodical on thyroid disorders, which is read by 25,000 physicians nationwide, Dr. Arem’s views influence a large segment of practicing endocrinologists. Anyone awake will realize that eastern mysticism and New Age occultism have penetrated deeply, although insidiously, into the practice of medicine. On pages 309, 310 of his book, Dr. Arem recommends guided imagery, meditation, yoga and tai chi, without a single reference to validate the effectiveness and lack of adverse effects of those practices. "I encourage men and women to perform tai chi, yoga…". In a section with the title "Iodine: A Double Edge Sword", the author stated on page 305: "Research has clearly established that the high dietary iodine content in some areas of the world has resulted in a rise in the prevalence of thyroiditis and thyroid cancer." One reference is given (7), and when that reference is reviewed, there is no high dietary I intake involved. Essentially, that study evaluated the incidence of thyroiditis and thyroid cancer in areas of Argentina with severe I deficiency, before and after iodization of salt was made available. Urine I was 9.3 ± 1.7 ug/gm creatinine before iodization and 110 ± 82 ug/gm creatinine after iodization. Keep in mind that the RDA for I is 150 ug/day. The incidence of the more invasive form of thyroid cancer did not change, but the incidence of papillary carcinoma was: 0.78/100,000/year before and 0.84/100,000/year after iodization of salt. Obviously, the data available in this publication do not agree with Doctor Arem’s conclusion about the association between high dietary I intake and thyroid cancer. In fact, the available information on this subject, to be discussed later, points to chronic I deficiency as a predisposing factor for thyroid cancer.

The iodophobic misinformation continues with anecdotal stories from Doctor Arem’s archives: A female patient ingested 2-3 gm of kelp daily and developed Grave’s disease which necessitated "destruction of the thyroid gland". How strange! The mainland Japanese consumed a daily average of 4.6 gm of seaweed and they are one of the healthiest people on earth (10,11,12,22,23). Another iodophobic story follows: NASA consulted Doctor Arem because their ground personnel became "low grade" hypothyroid, whatever that means. Sherlock Arem discovered the cause. The ground personnel were drinking water with 4 gm iodine per liter. That is interesting because the maximum amount of iodine that can be dissolved in water at room temperature is 0.3 gm per liter. Doctor Arem saved the day at NASA: "Alarmed by my warnings about the potential consequences…". What is the expert’s advice?

"I advise not consuming more than 500 to 600 micrograms a day". With such iodophobia and misinformation coming from the top, no wonder there is a trend of decreasing I consumption nationwide in the USA.

As we will now demonstrate, this kind of misinformation may have serious consequences. On page 232, Doctor Arem wrote regarding the evaluation of simple goiter: "To determine the cause of your goiter, your physician may order one or several of the following tests". In that list, no mention was made of urine I levels, when in fact, the most common cause of simple goiter worldwide is I deficiency. However, he may have given the reason for not considering urine I levels in the evaluation of simple goiter, toward the end of the book on page 305: "To function normally, the thyroid requires 150 micrograms a day… In the United States, iodine consumption ranges between 300 and 700 micrograms a day." This statement has no reference and is inaccurate. The last comprehensive nutritional survey (2) (NHANES III 1988-1994) revealed that the median urine I concentration was 145 ug/L and 15% of the U.S. adult female population suffered from I deficiency (urine I less than 50 ug/L). That is 1 out of every 7 female patients walking in a doctor’s office, interestingly, the same risk ratio for breast cancer in our population, that is 1 in 8 (63). With this high prevalence of I deficiency, including urine I levels in the initial screening of simple goiter is justified. Without the information on urine I levels, the physician will most likely prescribe thyroid hormones to the I-deficient patient.
    Og denne Lene Hansson mener vi kan spise ubegrenset med frukt, samt massevis av karbohydrater fra poteter og korn? Velbekomme.... Er det en tradisjonell diettist som snakker med utgangspunkt i Statens ernæringsråd? Det tror jeg ikke fungerer.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Og denne Lene Hansson mener vi kan spise ubegrenset med frukt, samt massevis av karbohydrater fra poteter og korn? Velbekomme.... Er det en tradisjonell diettist som snakker med utgangspunkt i Statens ernæringsråd? Det tror jeg ikke fungerer.
    Nej, Lene Hansson er ikke en traditionel diætist. Som jeg forstår det, er hun slet ikke uddannet som sådan.

Nu er det selvfølgelig ikke sådan, at jeg mener, man absolut skal være uddannet læge eller noget ... for at vide noget. Det ser jeg jo her på forummet - at folk, som ikke er læger, følger bedre med i forskningen og kan mere om basale ting end mange læger. Mange her har fået så dårlig behandling i årevis, at selvbehandling havde været at foretrække. Når det så er sagt, så er der forskel på at være en forstandig lægmand og så ligefrem at stille sig op som ekspert på et område. Og denne Lene Hansson slår sig stort op som ekspert men har ikke så meget at ha det i. Googler man lene hansson uddannelse får man forskellige links som viser, at man er uenige med hende. Ofte også etablerede kostvejledere, som ikke altid giver kostråd, der egner sig for folk med stofskifteproblemer, men anyway: "Lene Hansson er uddannet receptionist, har arbejdet som stewardesse, er aerobicinstruktør, reiki-healer og Bach-terapeut. Hendes ernæringsvejlederuddannelse er en kombination af amerikanske studier og forskellige alternative uddannelser." http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article94434.ece
    Dette mener hun åbenbart er rigeligt til at uddanne andre, så det gør hun ... ved "Lene Hansson Academy"

---

Med hensyn til Helles bog, så er det for mig at se noget med at tjene penge på en løsning, man har fundet til sig selv. Det er heller ingen forbrydelse ... men efter min mening går det ikke an at slå sig op som den store stofskifte-ekspert og endda tjene penge på det når man tilsyneladende ikke har nuancerne med. Det efterlader nemlig andre stofskiftepatienter i en fælde, og dem har vi så rigeligt af.

Jeg har ikke selv prøvet syntetisk t3. Men min mor fik kvalme og blev svimmel og kunne knap bevæge sig, da hun brugte Liothyronin. Thyroid, derimod, er sikker medicin for hende som for mange, mange andre. Hun kunne skifte til den fra den ene dag til den anden uden problemer. Vel fordi aktivstofferne i thyroid er proteinbundne og frigives langsomt.

Det er ikke fair, at thyroid - igen - skal i glemmebogen. Det ville være så uendeligt meget bedre, hvis man brugte den opmærksomhed, som stofskiftesygdomme nu kan få - takket være Helles bog - til at skaffe bedre vilkår for de syge frem for bare bedre vilkår for en bestemt linje i behandlingen og, undskyld mig, penge i kassen til forfatteren.

Jod ... er godt for nogle og for flere, end man tror. Men jod er dårligt for andre og kan ligefrem nærmest være gift for nogle. Når man åbenbart finder på at skrive, at jod gør folk syge, så det lyder som noget generelt ... så må det være, fordi man tænker på nogle af dem, der i forvejen har antistof, som kan aktiveres af jod og hvor antistofferne faktisk aktiveres af jod. Det er bare ikke hos alle, der sker - så skulle folk med antistof fx ikke spise fisk?!
    At vi kan tåle masser af jod fordi japanerne kan det & spiser masser af både fisk og tang, det tror jeg til gengæld ikke er noget sikkert mål for noget heller; der er store forskelle på, hvilke befolkningsgrupper der tåler hvad rundt omkring på kloden, og det er vist ikke sikker viden, at man, hvis man stammer fra Norden, ligner en asiat mht. tolerance over for fødevarer.

Den amerikanske læge Datis Kharrazian er en af dem, der er vældig skeptisk over for jod til folk med antistoffer - Hashimoto's eller Graves http://thyroidbook.com/blog/iodine-and-hashimotos/

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Nei, man trenger absolutt ikke være lege for å komme med god kunnskap. Virksomheten på et forum som her blir mer å regne som en gruppe for deling av kunnskap blant likesinnede. Når man får en egen spalte i en avis og legger frem medisinske sannheter og usannheter omhverande, blir det noe annet. Vi som har lest aviser en stund vet at det er mye slurv

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Re: NY bog: Få livet tilbage

En liten avsporing - når det gjelder "Kalorier inn, kalorier ut"-teorien så anbefaler jeg STERKT disse bloggpostene:

There Is No Such Thing As A “Calorie” (To Your Body)
    The Calorie Paradox: Did Four Rice Chex Make America Fat? (Part II of “There Is No Such Thing As A Calorie”)
    More Peer-Reviewed Evidence That There Is No Such Thing As A “Calorie” To Your Body (Part III)
    Protein Matters: Yet More Peer-Reviewed Evidence That There Is No Such Thing As A “Calorie” To Your Body (Part IV)
    Can You Really Count Calories? (Part V of “There Is No Such Thing As A Calorie”)

Som disclaimeren sier "Caution - contains science" - men postene er ikke tunge. De er lettskrevet i språket, men har en drøss med kildehenvisninger man kan forfølge om man ikke umiddelbart lar seg overbevise.

Og personlig så digger jeg jo folk som står for Ekte Mat Laget Av Råvarer. Du vet, de varene uten ingredienser...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Smile Sv: NY bog: Få livet tilbage

Sitat Opprinnelig skrevet av Helle99 Vis post
    Hej alle

Jeg har netop udgivet en bog om lavt stofskifte. Se her: www.lavtstofskifte.info .. eller på Facebook
    Hej Helle Hvad siger du til forslag om at du linker til underskriftsindsamlingen på dine lavt-stoffskifte-relaterede sites?

Underskriftsindsamlingen er omtalt her på forummet, og ellers kan ses direkte under overskriften "Effektiv stofskifte / Immunbehandling behandling søges snarest" her.

Underskriftsindsamlingen har været oprettet for fire måneder siden, men har i skrivende stund kun formået at indsamle 829 underskrifter, nok pga. eksponeringen der ikke lige befinder sig hvor de fleste stofskiftesyge færdes på nettet. Men de færdes i stort tal der hvor du promoverer din bog, og det ville helt sikkert hjælpe med flere underskrifter hvis du kunne hjælpe med at gøre denne underskriftsindsamling mere kendt.

Hvad siger du til dette forslag?
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Nielsigne tilbage, stresset men i live
    Av Nielsigne i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 21-05-13, 11:39
  2. Min rejse mod at få mit liv tilbage?!
    Av Ceven i forumet Dagboker
    Svar: 0
    Siste melding: 31-03-11, 11:33
  3. Tvunget tilbage på Levaxin?
    Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 02-11-09, 22:24
  4. Velkommen tilbage Carro
    Av Anisa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 11-06-09, 12:41
  5. Svar: 1