Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    67
    Meldinger
    1,111

Standard Hvorfor er det viktig å øke når man starter med Thyroid Erfa og Armour?

Min datter har begynt på 60 mg Thyroid for 1 uke siden. Hun har ikke fått en diagnose fra fastlegen, men sist hun ble undersøkt lå hun i "grenseland". Hun sier, og jeg har også sett at hun blir mer og mer sliten, noe som er ganske unormalt for en 28-åring.

Etter kun tre dager på Thyroid, merke hun stor forskjell. Men jeg har sagt at hun bør øke dosen, men jeg kan ikke forklare HVORFOR.
    Hva er logikken, og hva skjer om man ikke øker?? Selv økte jeg ca hver 14 dag med 1/2 grain, inntil jeg var oppe i 2 1/2 grain. Da økte jeg etter 4 uker.
    Jeg var oppe i 5 grain i fjor høst, og følte selv at jeg ble hyper(aktiv) !!

Noen mener unge mennesker bøk øke oftere i starten, men kan noen forklare hvorfor?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hvorfor er det viktig å øke når man starter med Thyroid Erfa og Armour?

Jeg er ikke så god på det teoretiske som Anisa og Blondie og flere andre her er. Men jeg har forstått at når du begynner å få stoffskiftemedisner, så slapper kjertelen litt mer av. Og om du da ikke får tilstrekkelige doseøkninger raskt, slik at du får nok hormoner, kan du visst bli enda sykere enn du var før oppstart av medisiner. Jeg er ikke helt sikker på om denne forklaringen er god nok, men jeg håper det kommer en bedre og mer medisinsk korrekt forklaring om dette til datteren din
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    67
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Hvorfor er det viktig å øke når man starter med Thyroid Erfa og Armour?

TAKK

Nå skal datteren min bestille time hos spesialist for å få hjelp av de rette - With Licence to Prescribe Medicine.
    Hun vil ikke bruke annet enn naturlig Thyroid, og jeg kjenner godt til fastlegens problemer med at legene nærmest MÅ gi Levaxin event også kombinasjonsbehandling Levaxin og Liothyronin FØR Thyroid! (Vi har samme fastlege som OMSIDER ga meg Thyroid fordi alt annet ikke virket).

Dette er et skikkelig dilemma

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Datteren din har kanskje sett på nært hold mammas kamp og den ødeleggende virkningen det er å ikke få adekvat medisinering og har kanskje tatt lærdom av det?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Från Armour & Erfa till Thyroid-S
    Av Catherine346 i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-12, 14:54
  2. Hvorfor er TSH ikke viktig...
    Av Vigdis i forumet TSH
    Svar: 0
    Siste melding: 26-03-12, 07:28
  3. Erfa vs Thyroid-S vs (ny) Armour - hvem er best.. egentlig?!
    Av Kevlin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 27-02-12, 19:07
  4. Starter med Erfa etter bruk av Levaxsin i 7 år
    Av ElisabethHa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 24
    Siste melding: 10-10-10, 23:48
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg