Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Barn med stort saltbehov
-
28-05-13, 06:28 #1
Barn med stort saltbehov
Jeg har fått med meg at det er mange som ikke er så redde for å spise salt her inne. Men så lurer jeg på hvordan dere stiller dere til saltmengder hos barn?
Min datter har i flere år vært veldig glad i salt, og vi må sette saltskålen bort så hun ikke spiser uhemmet. Saltet hun er så glad i, er Maldon, havsaltflak. Rent havsalt, tror ikke noe er fjernet eller tilsatt der.
Flere ganger om dagen spør hun om å få salt, og da får hun en liten klype i handflaten. Hun er og glad i søtt, men sukkerskålen får stå i fred mens saltet må stå utenfor rekkevidde.
Om hun får velge mellom en klype sukker og en klype salt, velger hun salt.
Det er det rene saltet hun liker. Salt godteri for eksempel, liker hun ikke.
Hva tenker dere om dette?
Hun er en sunn, frisk og glad jente. Mye energi, normal vekst, alt er friskt og fint ved henne.
Jeg har tenkt at det er et behov hun har, hun trenger dette saltet.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
28-05-13, 07:09 #2
Sv: Barn med stort saltbehov
Det høres jo slik ut. Problemet hvis du går til legen for å få malt natrium, så får du vel en lekse om hvor farlig salt er. Så kanskje er det best å la henne få gjøre det kroppen forteller henne?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Fremtidsdrømme fra barn til ung
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 7Siste melding: 11-06-13, 21:41 -
Stoffskiftesykdommer hos barn
Av Mod i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 0Siste melding: 29-10-11, 21:11 -
sykdomshistorie til barn på 4 år
Av Merine i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 24-06-09, 20:46 -
Info til mor og barn
Av Hansen i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 28-05-09, 10:03 -
Etter 5 uker på levaxin er ting stort sett som det har vært tidligere
Av JS i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 06-01-08, 10:28
Bokmerker