Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Exclamation Brev til legen fra en dansk pasient

Til min læge

Jeg var overordentlig skuffet – men som jeg også sagde ved konsultationen, ikke overordentligt overrasket – over din manglende opbakning eller viden om min sygdom.

De symptomer jeg er stillet med hos dig og som du har lavet dumme vittigheder over eller fantasifulde diagnoser på, skyldes alle, at jeg har hypothyroese. Blodprøverne, som ikke bakker mig op, skulle efter kliniske guidelines vedr. blodprøvetagning ved mistanke om hypothyroese være taget fastende.

Derudover er det også helt almindeligt kendt at blodprøverne er upålidelige, da de forskellige værdier kan svinge meget på endda meget kort tid og at hormonernes forekomst i blodet ikke er indikativ for deres forekomst i cellerne hvor de skal komme til gavn.

At du til trods for min konstruktive plan og klare symptombeskrivelse vælger se bort fra mine FYSISKE symptomer og diagnosticerer en ”uerkendt depression” og så tilmed tilbyder mig antidepressiver, som du påstår ”ikke er vanedannende” men som man dog alligevel ”skal trappes ud af” er fuldstændigt uprofessionelt.

Jeg vil vælge at gå ud fra, at du siger som du gør på grund af uvidenhed og ikke fordi du ønsker at jeg ikke skal få det bedre.

Det er frustrerende for mig som patient at min læge, som kunne hjælpe mig, afviser dette. Det tror jeg sagtens du kan forstå. Det er klart at jeg ikke kan samarbejde med en læge, der ikke har tillid til at jeg har ”selvindsigt” nok til at forstå min egen situation.

Jeg har vedlagt et par artikler, som du kan lære af. Det vil naturligvis ikke komme mig til gode, da jeg per 10. juni ikke længere er patient hos dig, men det kan måske få dig til at tænke over, hvor mange andre patienter du har fejldiagnosticeret og fejlbehandlet i dine mange år i praksis.

Med venlig hilsen

Gjengitt med tillatelse fra "pasienten"
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Standard Sv: Brev til legen fra en dansk pasient

Desværre kan mange genkende dette med, at man går til lægen med diverse "diffuse symptomer" og ikke kommer videre med det. I mellemtiden går alt muligt alt muligt i forfald, og det gælder jo alt lige fra venskaber, arbejde, økonomi til parforhold.

Jeg havde selv mange forskellige symptomer i mange år, før det blev opdaget, at jeg havde lavt stofskifte. Der var gået længere endnu, havde det ikke været for min barndomsveninde, som er blevet læge, og som kunne se, der var noget galt, da vi mødtes efter mange år ... Det hjælper at kunne gå til lægen og sige, man har snakket med en anden læge ... som ikke mente, man var en hypokonder

Lignende tråder

1. Hjelp til formulering av brev til Legen
    Av Lenak i forumet Breve til legen
    Svar: 14
    Siste melding: 03-06-13, 15:46
  2. Skriv et brev til legen din
    Av Mod i forumet Breve til legen
    Svar: 4
    Siste melding: 12-06-12, 15:56
  3. Har skrevet brev til legen...
    Av Huldrena i forumet Breve til legen
    Svar: 15
    Siste melding: 01-03-12, 21:21
  4. Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
    Av Qa i forumet Breve til legen
    Svar: 9
    Siste melding: 10-05-10, 14:04
  5. Jeg skrevet et brev til legen. Var jeg frekk?
    Av cathrin i forumet Breve til legen
    Svar: 47
    Siste melding: 01-06-06, 18:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn