Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    33

Standard Hva skjer hvis man ikke får tatt medisin?

Jeg bare funderer.
    Hva skjer hvis en som ikke har skjoldbrukskjertel tar medisin.
    Altså type krisemaksimering hvis man er i jungelen og mister tablettene, blir liggende bevisstløs på sykhus uten at de vet om de e.l
    Kan en bli alvorlig syk på kort tid?
    Multiknutestruma 2008. Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
    • Total thyreoidectomi 2013 pga stort multiknutestruma

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Re: Hva skjer hvis man ikke får tatt medisin?

Antakelig individuelt. Og antakelig en av de få tilfeller hvor det å være på levaxin *kanskje* er en fordel (= har høyt lagernivå av t4).... På sykehus vil jeg da virkelig håpe at de skjønner tegningen. Om du er skibrudden uten tabletter har du nok litt tid på deg før tilstanden blir så kritisk at det står om liv. Du ville nok dø av tørst først. ;)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    33

Standard Sv: Re: Hva skjer hvis man ikke får tatt medisin?

Ser jeg har skrevet feil. Jeg mente - hva skjer om en ikke har skjoldbrukskjertel, og ikke tar medisin, men jeg ser du skjønte hva jeg tenkte på. Ble bare sittende å fundere på hva som vil skje i kroppen om en ikke tar medisinen. Hva om jeg hadde jeg bodd i et utviklingsland eller et land med krig, og jeg hadde tilgang på medisin. Eller om person blir psykisk syk, får altzheimer e.l og ikke tar medisin. Blir en "bare" syk, eller ville en stryke med. Kanskje dumt spm , men men, jeg lurer på det..
    Multiknutestruma 2008. Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
    • Total thyreoidectomi 2013 pga stort multiknutestruma

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Re: Sv: Re: Hva skjer hvis man ikke får tatt medisin?

Jeg har ikke satt meg inn i sykdomsforløpet, men det å ikke ha en skjoldbruskkjertel (og ikke gå på erstatningsbehandling) er såvidt jeg har forstått, ikke forenelig med liv. Man dør rett og slett til slutt fordi kroppen ikke klarer å omsette energien. Men det tar tid, fordi kroppen vil redusere alle prosesser og "slå av" mer og mer fram til at hele systemet feiler.

Boka til Hegge tar for seg en del av dette...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Standard Sv: Re: Sv: Re: Hva skjer hvis man ikke får tatt medisin?

Jeg er født uden skjoldbruskkirtel og forsøgte i 2003 at undvære levaxin/eltroxin. Jeg tog ingen levaxin/eltroxin fra marts til december. Resultat: TSH: 173. Rystende hænder og krop. Ude af stand til at læse og forstå en sætning på mere end fem ord. Paranoia. Depression. Ingen fokus/koncentration.

Fik et fuldstændigt mentalt sammenbrud, blev afvist på psykiatrisk skadestue, sendt hjem med strenge ordrer om at tage min levaxin/eltroxin og sygemelde mig fra mit studie.

Hvad effekten har været på mine organer osv. aner jeg ikke. Men de mentale følger var faktisk også mere end rigeligt. Jeg havde en teori om at intet kunne være værre end de mentale gener på levaxin/eltroxin men jeg tog så fejl. Nogle af følgerne har siden rettet sig, men min hukommelse er aldrig blevet sig selv igen, og min IQ som tidligere lå i den meget høje ende er ikke værd at snakke om i dag. Min matematiske "sans" er helt i skoven og min indlæringsevne som før var i top er stadig lav. Jeg læser også sjældent bøger i ét stræk i dag, hvor jeg før i tiden læste f.eks. hele Harry Potter serien på engelsk på en weekend i selskab med to flasker rødvin og tre pakker cigaretter. Så min evne til fordybelse er også væk.

Jeg kan altså ikke anbefale at man tester dette på egen krop.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Lignende tråder

1. Du er ikke rigtig syg hvis...
    Av Admin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 4
    Siste melding: 29-10-11, 13:17
  2. Blir ikke tatt seriøst...
    Av belle i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 46
    Siste melding: 25-10-10, 15:18
  3. Hva skjer hvis jeg slutter på tablettene?
    Av uheldig i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-08, 20:35
  4. hva skjer hvis jeg slutter på medisinene nå?
    Av rikke i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 15-01-07, 14:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn