Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23

Tråd: Surkål

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Surkål

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg tror du taler om en Holzstößel (Stampfer aus Holz ?), på tysk. Det er et redskab der ligner en pistil til en morter, altså en forvokset knuser/stamper. Har helt svedt ud, hvad den hedder på dansk... så længe siden jeg sidst så dette redskab i brug.

Et eksempel:

Ja, slik ser min ut, helt korrekt Anisa! Den er veldig bra til knusing og klemming. Takk for all kunnskap du deler . PS Nå begynner kålen å lukte litt, den er forvist til vaskekjelleren, slik at middagsgjester skal slippe og lure hvor de sure sokkene ligger
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Jeg kan nå si at kålen holder seg et drøyt år oppsilt i kjøleskap, men at den suksessivt blir surere og mindre sprø (og mindre god, etter mitt skjønn). Så ideelt sett hadde jeg ikke beholdt den lenger enn et år. Med god tilgjengelighet på kål året rundt så er det nok like greit å lage en mindre batch to ganger i året, eller en større en gang i året.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    40
    Meldinger
    494

Jeg lager gjerne på høsten, når kålen er fersk. Aller helst på økologisk kål. Da er den ferdig sent på høsten og best rundt juletider og fortsatt god ut vinteren. Det er uansett den tiden av året jeg liker sauerkraut best! Hadde sikkert vært digg å blande litt sauerkraut i coleslaw'en til sommergrillmaten, så det er nok absolutt verdt å lage flere runder i året!
    Jeg har smakssatt med både karve og einerbær - hver for seg. Begge blir veldig gode!

Side 3 av 3 Først 123

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn