Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Hashimoto's Thyroiditis: Lifestyle Interventions for Finding and Treating the Roo

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    [INDENT] alt den rapsolie, der overhovedet anvendes til menneskeføde, inkl. den økologiske, er altid fremstillet af genetisk modificeret rapsfrø, fordi den "naturlige", ikke GMO-raps er uspiselig/giftig for mennesker og dyr. Det betyder IKKE at GMO-raps er 100% ugiftig. Det betyder blot, at koncentration af giftstoffer i GMO-raps er noget mindre, end i ikke-GMO.
    Det forstår jeg ikke -- man holder da økologi fri for GMO, har jeg altid hørt/lært. Har fundet dette om det danske Ø-mærke (mærkning af statskontrollerede, økologiske varer) http://1.naturerhverv.fvm.dk/maerkning.aspx?ID=10739

Hvis man sætter det sammen med det, du skriver, Anisa, så er økologisk rapsolie vel så bare mere giftig end den konventionelle

--
    Ellers er jeg helt enig.
    Man snakker så tit om afgifter på fedt og andet godt ... man kunne begynde med bare at fjerne - eller lægge afgifter på - alt det der gift ....

Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 13-09-13 kl 21:59 Begrunnelse: citat så mærkeligt ud

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs down Sv: Hashimoto's Thyroiditis: Lifestyle Interventions for Finding and Treating the Roo

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hvis man sætter det sammen med det, du skriver, Anisa, så er økologisk rapsolie vel så bare mere giftig end den konventionelle
    Nielsigne. Faktisk betyder at hvis der blev udvundet olie af ikke-GMO raps - ville den være for giftig til menneskeføde. Det er årsagen til at før i tiden (før Anden Verdenskrig?) blev rapsolie kun anvendt til non-food industrielle formål, som fremstilling af oliemaling, smørreolier osv.

Da man begyndte eksperimentere med at bruge rapsolien til dyrefoder, opdagede man at dyr døde af den, og så begyndte "forskningen" i at få raps gjort "spiselig" ved GMO. Når først dyr kunne spise den, hvorfor så ikke også begynde promovere den til menneskeføde? Man har bare belejligt "glemt" at dyr når ikke at udvikle helseproblemer af denne olie, mens mennesker lever længe nok til, stille og roligt nå at blive syge af den.

For at olien kan være egnet til menneskeføde, dvs. under "grænseværdier" for "acceptabelt" indhold af disse giftstoffer - er både den konventionelle og den økologiske raps nødt til at være GMO.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Hashimoto's Thyroiditis: Lifestyle Interventions for Finding and Treating the Roo

Ja, det er også sådan, jeg forstod dig i første omgang Men så kan der ikke findes Ø-mærket rapsolie. Sådan må det så være. Endnu en forbruger-fælde.
    Jeg bruger det aldrig selv, i øvrigt

..... ser nu ved en Google-billedsøgning, at der er indtil flere rapsolier at få med det røde Ø på. Hænger ikke sammen!
    Jeg tror, der er tale om alm. planteforædling og ikke GMO (i alle rapsolier). GMO er lyn-udgaven af forædling ...
    Sist endret av Nielsigne; 14-09-13 kl 00:18 Begrunnelse: tilføjelse

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Ja, det er også sådan, jeg forstod dig i første omgang Men så kan der ikke findes Ø-mærket rapsolie. Sådan må det så være. Endnu en forbruger-fælde.
    Jeg bruger det aldrig selv, i øvrigt

..... ser nu ved en Google-billedsøgning, at der er indtil flere rapsolier at få med det røde Ø på. Hænger ikke sammen!
    Jeg tror, der er tale om alm. planteforædling og ikke GMO (i alle rapsolier). GMO er lyn-udgaven af forædling ...
    I så fald, må et hobetal af mennesker, igennem tiderne være døde af rapsolier idet almindelig planteforædling er en langsommelig proces, og uden garantier for at resultatet også holder hvad hensigten var oprindeligt.

Problemet er, at den "naturlige" raps indeholder store mængder af erucasyre og glucosinolater. Den første forårsager åreforkalkning i hjertet og blodpropper hos pattedyr. De andre er hormonforstyrrende gennem nedbrydning af flere enzymer, og hæmmer væksten, ligeledes hos pattedyr. Vi har skrevet om det mere detaljeret, sammen med Vigdis, i tråden Dyrets fôr påvirker helsa vår.

Selv den aktuelle rapsolie, dvs. den som kaldes for "lav-glucosinolat" og "lav-erucasyre", blåstemplet som værende egnet til menneskeføde, fremstilles ved processer hvis rester alligevel er uegnet til dyrefoder, fordi "lav-glucosinolat" og "lav-erucasyre" er ikke det samme som glucosinolat-fri og erucasyre-fri. Der er fortsat rigeligt med raps-glucosinat og raps-erucasyre tilbage i rapsolien og det betyder, at det nu bare tager længere tid at blive skadet af denne olie, hvor det før gik hurtigere...

Og nu har man også "udviklet" raps med hvide blomster, i stedet for gule... og i modsætning til den "gule" kan denne hvide raps grønne dele også spises af mennesker... påstår man. Er det mon GMO eller planteforædling?

Nutidens rapsolie bruges også som pesticid ( http://www.epa.gov/opp00001/chem_sea..._25-Nov-09.pdf ) man kalder for "naturlig pesticid" eller "grøn pesticid" og man samtidigt påstår hårdnakket at selv om den dræber insekter, er den ufarlig for mennesker.

Jeg kan godt forstå dig.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    I så fald, må et hobetal af mennesker, igennem tiderne være døde af rapsolier idet almindelig planteforædling er en langsommelig proces, og uden garantier for at resultatet også holder hvad hensigten var oprindeligt.

Problemet er, at den "naturlige" raps indeholder store mængder af erucasyre og glucosinolater. Den første forårsager åreforkalkning i hjertet og blodpropper hos pattedyr. De andre er hormonforstyrrende gennem nedbrydning af flere enzymer, og hæmmer væksten, ligeledes hos pattedyr. Vi har skrevet om det mere detaljeret, sammen med Vigdis, i tråden Dyrets fôr påvirker helsa vår.

Selv den aktuelle rapsolie, dvs. den som kaldes for "lav-glucosinolat" og "lav-erucasyre", blåstemplet som værende egnet til menneskeføde, fremstilles ved processer hvis rester alligevel er uegnet til dyrefoder, fordi "lav-glucosinolat" og "lav-erucasyre" er ikke det samme som glucosinolat-fri og erucasyre-fri. Der er fortsat rigeligt med raps-glucosinat og raps-erucasyre tilbage i rapsolien og det betyder, at det nu bare tager længere tid at blive skadet af denne olie, hvor det før gik hurtigere...

Og nu har man også "udviklet" raps med hvide blomster, i stedet for gule... og i modsætning til den "gule" kan denne hvide raps grønne dele også spises af mennesker... påstår man. Er det mon GMO eller planteforædling?

Nutidens rapsolie bruges også som pesticid ( http://www.epa.gov/opp00001/chem_sea..._25-Nov-09.pdf ) man kalder for "naturlig pesticid" eller "grøn pesticid" og man samtidigt påstår hårdnakket at selv om den dræber insekter, er den ufarlig for mennesker.

Jeg kan godt forstå dig.
    Den hvide raps er iflg. hobby-firmaet (?!), der har fundet på den, GMO-fri http://www.knoldogtop.com/article_da_02.html
    Jeg skal ikke ha' noget uanset

Man lægger op til, at alle mulige mennesker skal give sig til at dyrke raps i køkkenhaver og krukker .... http://colza.dk/velkommen

"Ved forædling er frøenes indhold af glukosinolater og erucasyre, der gør dem giftige eller uspiselige pga. smagen (se også planteindholdsstoffer), reduceret til et så lavt niveau, at presse- og ekstraktionsrester er velegnede som proteinfoder til husdyr." fra Den Store Danske http://www.denstoredanske.dk/Natur_o...riplanter/raps

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    57
    Meldinger
    621

Det er et meget vigtigt emne det her med vores mad Det har så stor indflydelse på vores helbred. Nu ha jeg læst tråden igennem flere gange og tænkt, ja ja ja ja enig, og ja det er også min overbevisning, flere gange Derfor roder jeg nok også lidt rundt i det følgende.

Det er også noget jeg har været rundt om rigtig mange gange, og da jeg startede på det her umiddelbart efter TSH-på-6 datoen i maj 2012 og blev opmærksom på, at jeg ikke kunne købe noget som helst, der ikke var blevet tilpasse langtidsopbevaring (for profitmaksimering i supermarkedet og hos producenten) eller vokset i dårlig jord i Spanien, kunne jeg stå med tårer løbende ud af øjnene supermarkedet og tænke, hvad gør jeg så. Og det spiser vi bare i den tro, at de gør det godt for os.......

Med en TSH under 1 går det rigtig meget bedre, og resultatet er hjemmelavet mad også til frokost. Det kræver en anden måde at planlægge på.

Jeg har fundet rigtig god hjælp i stenalderkøkkenet, og jeg er løbet ind i en bog af Katrine Tuborgh, der hedder Stenalderkøkken. Den forklarer helt nede på jorden nogle af de ting, der er giftige for os i almindelig kost, som også er omtalt her i tråden, og hvad det gør ved kroppen. Så det kan forstås med tåge-hjerne.

Den bog gav mig håb og nogle opskrifter på nemmere retter - udgangspunktet i bogen er en positivliste, dvs. det der er godt. Det har virkelig stresset mig, at jeg skulle tage stilling til alt det, jeg ikke må få eller gøre. Så det er befriende med en bog, der har en "det må du godt"- liste.

Det er nu blevet til, at madlavning skal være en hobby og kærlighed til mig selv og min lille familie og ikke noget, der bare skal overstås.

Derudover har jeg ladet mig vide, at autoimmunitet er et af de områder, hvor visualisering virker rigtig godt. Jeg ved ikke om, det er noget, I har prøvet (det kan være, at I, der har været længere tid her, ved om der er en tråd). For mig virker det sådan, at jeg kan få fuldstændig ro i kroppen i kortere eller længere perioder efter en afslapning og visualisering. Bobby Zachariae har en god CD.

Det næste, jeg vil i gang med, er mentaltræning. Det bliver i første omgang fysisk afslapning i nogle uger og derefter mentalafslapning. Jeg tror på, at det er rigtig godt for et slidt helbred. Hvis I er interesserede, så poster jeg gerne nogle link.

Jeg har læst på hjemmesiden fra linket og hopper lige en tur på Amazon og køber bogen. Og som der står i hendes blog, så skal man gøre noget godt for sig selv - så jeg finder nok også lige en bog om hækling eller strikning

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis
    Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 5
    Siste melding: 08-06-13, 11:32
  2. 5 Myths About Hashimoto's Thyroiditis
    Av Mod i forumet Natural Thyroid Solutions
    Svar: 0
    Siste melding: 25-04-13, 21:00
  3. Jod og Hashimoto’s Thyroiditis
    Av Admin i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jod
    Svar: 2
    Siste melding: 09-04-12, 00:20
  4. Kjente og mulige årsaker til Hashimoto's thyroiditis
    Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Siste melding: 08-12-11, 09:14
  5. Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
    Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Siste melding: 16-01-10, 22:38

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn