Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Lei av å vente

Jeg tror T3 behandling er essensielt nå. Det er lov å gi uttrykk for plager og ubehag
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    27

Da er legebesøk og blodprøver unnagjort fra denne gangen. Denne gangen var verdiene; T3: 4,4 , T4: 20.8 og TSH: 0.65. Har fortsatt ikke helt klart for meg hva dette betyr, men ser jo at det står at dette er innenfor referanseområdet. Forhørte meg litt om Erfa, men fikk til svar at det er kun Balderklinikken som skriver ut dette i Oslo, og legen har liten tro på at dette er riktig for meg. Kroppen min klarer å omdanne T4 til T3, og da er det visst ikke noe vits å prøve noe annet. Tenker at jeg allikevel vil forhøre meg litt på Balderklinikken for å ikke la noe være uprøvd, men vet jo ikke helt hva som venter der heller.
    Har gravd litt og fant et par gamle prøvesvar. Det første fra rett etter operasjonen og da var det; T3; 3.3 , T4: 12.1 og TSH: 8.7. Det andre jeg fant var fra mars; T3: 4.7 , T4: 22.2 og TSH 0.37. Så verdiene har endret seg i hvertfall... Forstår legen dit hen at jeg bør føle meg i bedre form etterhvert, samtidig som jeg får inntrykk av at legen er litt usikker på om jeg kommer tilbake der jeg var før hele dette startet. Og det er jo litt "surt" å tenke på. Vil helst være frisk da.... Eller som jeg tenker, jeg vil ha igjen livet mitt. Så fortsetter jeg å prøve å lese og forstå hva alle tall og verdier betyr, men jeg synes det er ganske vanskelig egentlig.
    Det jeg hvertfall vet er at jeg pr nå fortsatt har alt for mange tunge dager. Kroppen vil liksom ikke komme igang, og hodet fungerer ikke på noe plan. Har også mye vondt i ledd og muskler, særlig på kveldstid, og alt dette gjør at jeg håper og håper på bedre tider. Og kanskje kommer de etterhvert.
    Nå har jeg hvertfall fått skrevet inn verdier her, så jeg kan følge med videre.
    Skjønner sikkert alt dette bedre etterhvert.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Standard Re: Sv: Lei av å vente

Vær oppmerksom på at det nå finnes forskning som antyder at man kan ha nok t3 i blodet og nok t4 som følge av levaxinbruk, men fremdeles ha for lite t3 til hjernen når man kun går på t4-medisin (det er en genetisk disposisjon). Det kan gi "hjernesymptomer" - tåke, tiltaksløshet og vedvarende symptomer på "fine" blodprøver. Det er ikke sikkert at legen din har satt seg inn i dette ennå. Så ikke vent for lenge før du krever å prøve noe annet dersom du ikke blir bra nok på levaxin...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    27

Standard Sv: Re: Sv: Lei av å vente

Takk for svar! Det du skriver er så veldig beskrivende for hvordan mange av dagene er. Jeg skal ta alt jeg lærer her med meg til neste legebesøk og så håper jeg på hjelp der. Blir en ny lege og det tenker jeg kan være positivt. En ny innfallsvinkel må jo ha noe for seg... Nå er det hvertfall litt ferie og godt er det!!! Litt tid å hente seg inn.
    Tusen takk en gang til for t du tar deg tid til å lese og ikke minst at du tar deg tid til å gi meg tilbakemelding.
    Ønsker alle en flott helg!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    262

Det er vel flere enn Balderklinikken i Oslo som skriver ut naturlig thyroid (f.eks Erfa thyroid). Heggeli helhetsmedisin gjør i allefall det..

Medlem siden
    Jan 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    27

Tusen takk for tips! Da skal jeg sjekke med dem og.

Medlem siden
    Jan 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    27

Har besøkt ny lege og tatt Masse prøver. Og allerede i dag ble temaet Erfa tatt opp, så legen mente hun vil skrive ut det til meg etter å ha fått svar på de første prøvene. Er veldig spent på hva dette eventuelt kan gjøre for formen. Har også fått en del kostholdsråd, så her er det bare å legge om kosten en del. Kanskje også dette vil hjelpe.... Håper veldig på det i hvertfall. Kostholdsrådet gikk på "anti-inflammatorisk" kosthold. Blir litt å lese seg opp på dette og, men alltid bra å lære noe nytt tenker jeg.
    Bittelitt ferie igjen, så er det tilbake på jobb. Håper jeg klarer å holde koken, vil være delvis sykemeldt fortsatt, men mindre enn jeg ble anbefalt.

Leser på andre innlegg, og det synker stadig dypere inn hvor lite jeg kan om temaene her. Og føles ganske så ugreit å ikke ha noe å bidra med til andre her... Får håpe det også bedrer seg, sånn at jeg også kan gi verdifulle tilbakemeldinger til andre. Jeg har hvertfall fått mange av dem, og er evig takknemlig for det!!!

Medlem siden
    Jan 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    27

Har vært gjennom en lengre utredning på Balderklinikken, og forsøkt Armour. Og dessverre funker ikke denne medisinen for min del. Fikk voldsomt hjertebank både dag og natt, og da særlig natt, noe som gjorde det veldig vanskelig å sove... Og søvn trenger man jo. I tillegg veldige svette-tokter, og livskvaliteten ble ikke bedre. Følte meg kanskje noe piggere innimellom, men bivirkningene var altfor forstyrrende. Så da måtte jeg gi opp prosjekt Armour, og gå tilbake til skolemedisin og Levaxin.

Fikk fine kostholdsråd fra Balder som jeg forsøker å følge så godt jeg kan. Sliter fortsatt med å få i meg mat pga hevelse i halsen etter operasjonen, men håper at neste lege kan finne på noe.

Er fortsatt egentlig litt lei, føler at det gjentagende temaet er ett steg frem og ett tilbake. På stedet hvil.... Noen dager har man jo mest lyst til å gi seg, men kommer ikke noe godt ut av det heller. Må bare finne inspirasjonen til å fortsette. Er noe med at man selv kjenner så veldig godt at noe er galt, men at det ikke er noe å "sette fingeren på" for de som skal finne gode løsninger. Så går jeg hjem og tenker at jeg fremstår som en som klagende hypokonder, men jeg er dag ikke det....... mener jeg.

Så ble det nok et innlegg med litt klager, men kanskje ok å få frem at Armour ikke virker like bra for alle?
    Får tenke positivt og tro at ting løser seg over tid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Sitat Opprinnelig skrevet av Littlei Vis post
    Har vært gjennom en lengre utredning på Balderklinikken, og forsøkt Armour. Og dessverre funker ikke denne medisinen for min del. Fikk voldsomt hjertebank både dag og natt, og da særlig natt, noe som gjorde det veldig vanskelig å sove... Og søvn trenger man jo. I tillegg veldige svette-tokter, og livskvaliteten ble ikke bedre. Følte meg kanskje noe piggere innimellom, men bivirkningene var altfor forstyrrende. Så da måtte jeg gi opp prosjekt Armour, og gå tilbake til skolemedisin og Levaxin.

Fikk fine kostholdsråd fra Balder som jeg forsøker å følge så godt jeg kan. Sliter fortsatt med å få i meg mat pga hevelse i halsen etter operasjonen, men håper at neste lege kan finne på noe.

Er fortsatt egentlig litt lei, føler at det gjentagende temaet er ett steg frem og ett tilbake. På stedet hvil.... Noen dager har man jo mest lyst til å gi seg, men kommer ikke noe godt ut av det heller. Må bare finne inspirasjonen til å fortsette. Er noe med at man selv kjenner så veldig godt at noe er galt, men at det ikke er noe å "sette fingeren på" for de som skal finne gode løsninger. Så går jeg hjem og tenker at jeg fremstår som en som klagende hypokonder, men jeg er dag ikke det....... mener jeg.

Så ble det nok et innlegg med litt klager, men kanskje ok å få frem at Armour ikke virker like bra for alle?
    Får tenke positivt og tro at ting løser seg over tid
    Armour er absolutt ikke like bra for alle. Da de byttet fillere ble det f.eks masseflukt fra den til Erfa. Og man kan også se på diskusjonene om Thiroid vs thyroid-s på nettet. Og i tillegg til dette er det folk som trives på kombo, eller på syntetisk (men der vi jeg vel si at alle de jeg har snakket med hittil - med ett hederlig unntak - har hatt vedvarende symptomer).
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Unhappy Sv: Lei av å vente

Sitat Opprinnelig skrevet av Littlei Vis post
    Til det kan jeg ikke sige andet - efter at jeg gennem mange år har fulgt med i mange forskellige beretninger af Balder-patienter - at Balderklinikken generelt er ikke dygtig til at behandle med Thyroid-mediciner. Det vil jeg kommentere om lidt i tråden Stop for anbefalinger af Balderklinikken!.

Hej Littlei Orker du at fortælle om, hvilken dosering af Armour blev du behandlet med? Var det med eller uden tillæg af Levaxin, og hvis med Levaxin - hvor meget af den pr dagdose? Og sidst men ikke mindst - hvor længe Armour- eller Armour/Levaxin-forsøget varede?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Kreft. Hva kan jeg vente meg?
    Av Miori i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 62
    Siste melding: 01-08-12, 17:22
  2. Lei av å vente... på HelseNorge!
    Av zeena i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 12-04-07, 01:22
  3. Øke nå eller vente?
    Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 14-03-07, 13:14
  4. Bør jeg vente med Thyroxinbehandling?
    Av chris i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-05, 14:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn