Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Question Ett klagomål: Private leger og deres kosttilskudd er bare tull

Detta klagomål har vi fått idag:

Detta forum slösar bort andras pengar genom att rekommendera privata läkare och alla deras fåniga kosttillskott!

En privat läkare är alltid också en butik och du måste vara tillbaka flera gånger och varje gång du går ut med märkliga mineraler och fåniga kosttillskott som du bara måste ha för att bli botad. Massor av kosttillskott som min läkare tycker är helt onödiga. Sluta slösa folks pengar och sluta rekommendera privata läkare. Vi har ganska fantastiska offentliga läkare i Sverige och Norge. Vi behöver inte sådana exotiska rekommendationer, som är mycket dyrt att betala för, utan att få några garantier för pengarna.

Javisst, eftersom du (självklart) får alla typer av garantier från offentliga läkare?

Any comments?
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Standard Sv: Ett klagomål: Private leger og deres kosttilskudd er bare tull

Om vedkommende er fornøyd med sin lege og behandlingen, så er vel intet bedre enn det?
    Noen forskjeller:
    Når en privatlege mister en kunde så mister han også kundens penger.
    En fastlege i Norge får 500,- i stønad for hver pasient vedkommende har på lista før vedkommende i det hele tatt ser pasienten, uavhengig av kvaliteten på eventuell behandling.

Forøvrig kjenner jeg svært få som hadde giddet å bruke penger på privatleger dersom man hadde blitt tatt på alvor, og blitt bedre av behandlingen man får hos fastlegen. Jeg ser forøvrig ikke årsaken til harmen over at andre velger å bruke (egne) penger annerledes ...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Hvis den bruger kan henvise mig til en fastlege der kan få mig til at have det lige så godt som nu, uden mærkeluge kosttilskud, vitaminer og mineraler så vil jeg da gerne have navn og adresse samt fremgangsmåde ... Specielt sidstnævnte er jeg spændt på.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Jeg har iallefall ikke blitt bedre eller stoppet sykdomsutviklingen hos offentlige leger; tvert imot gir de meg opp.
    Skulle jeg da bare innsett at løpet var kjørt og ikke prøvd og finne noen som kan hjelpe meg?

Men det er nå et faktum at offentlige leger som nekter og innse at det er sykdom som gir oss symptomer og ikke "bare" noe vi innbiller oss, selvsagt mener at den behandlingen vi kan få andre steder er bare tull og tøys og placebo.
    For og si det slik; jeg driter i om det er placebo som gir meg bedre dager. Skulle det vise seg at det er placebo at jeg nå endelig begynner og få hukommelse og konsentrasjon og glede igjen, og ikke en reell effekt av Armour, så vil jeg likevel betale for den effekten.
    Er man frisk, så er fastlegen mer enn nok.
    Blir man kronisk syk og stadig blir dårligere og dårligere selv om fastlegen behandler; ja da er det jammen på tide og lete etter hjelp andre steder.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Sitat Opprinnelig skrevet av FruStration Vis post
    Hvis den bruger kan henvise mig til en fastlege der kan få mig til at have det lige så godt som nu, uden mærkeluge kosttilskud, vitaminer og mineraler så vil jeg da gerne have navn og adresse samt fremgangsmåde ... Specielt sidstnævnte er jeg spændt på.
    Det var en gäst som skickat meddelandet via Kontakta oss längst ned i forumet.

Titta på video i första inlägget i denna tråd: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=16111 där en läkare förklarar varför han ger sina patienter en hel del kosttillskott istället för massor av läkemedel med massor av biverkningar.

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Detta är en föreläsning om salt, men i början förklarar Dr. Brownstein varför han inte har övergett sin medicinska professionen som han var mycket frestad att göra i början av sin medicinska karriär som läkare. Mycket intressanta åsikter han delar med alla. Värd att lyssna på och reflektera över.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    262

Hei, fikk lyst til å kommentere dette. Det finnes selvfølgelig gode fastleger og dårlige fastleger, samtidig som det også finnes gode privatleger og dårlige privatleger. Men, hovedforskjellen mellom det ordinære helsevesenet, fastlegene og de gode private legene, er deres fokus og kompetanse. Det ordinære helsevesenet er for det meste veldig flinke til å redde liv og foreta det riktige i akutte situasjoner. Men det må være noe galt med det ordinære helsevesenets fokus når det gjelder mer kroniske tilstander. De er opptatt av å finne en diagnose og en medisin som matcher diagnosen. De er egentlig ikke opptatt av å finne årsaken til plagene. Skyldes f.eks angrepet på skjoldbruskkjertelen en autoimmun reaksjon, og hvorfor har man fått en autoimmun reaksjon, reagerer man f.eks på gluten. Fastlegen ville gitt levaxin for å kompensere for manglende produksjon av stoffskiftehormoner, mens en god privatlege med helhetsmedisinsk innfallsvinkel ville lete etter årsakene. Årsakene kan f.eks være glutenintoleranse, lekk tarm. Legen vil lage en plan for å fjerne det kroppen ikke vil ha, og for å styrke kroppen med nødvendige tilskudd. Dette vil forhåpentligvis føre til at autoimmunitetet avtar, og man får bedre helse og mindre risiko for å utvikle nye autoimmune sykdommer. En helhetsmedisinsk lege vil kunne finne ut av ubalanser som finnes innenfor referanseområdene av blodprøvene, noe fastlegene ikke vil bry seg om. Dette kan ha veldig stor betydning for den enkelte det gjelder.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,040

Cool Kan det være nødvendig å være så sint?

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Detta klagomål har vi fått idag:

Detta forum slösar bort andras pengar genom att rekommendera privata läkare och alla deras fåniga kosttillskott!

En privat läkare är alltid också en butik och du måste vara tillbaka flera gånger och varje gång du går ut med märkliga mineraler och fåniga kosttillskott som du bara måste ha för att bli botad. Massor av kosttillskott som min läkare tycker är helt onödiga. Sluta slösa folks pengar och sluta rekommendera privata läkare. Vi har ganska fantastiska offentliga läkare i Sverige och Norge. Vi behöver inte sådana exotiska rekommendationer, som är mycket dyrt att betala för, utan att få några garantier för pengarna.
    Åhåhå jeg er i et usedvanlig godt humør i dag! Så jeg hørte faktisk Knutsen og Ludvigsen inni hodet mitt da innlegget var ferdig lest.
    Nå har jeg lett og lett etter musikkvideo av sangen: "Kan det være nødvendig og være så sint?" - uten hell, dessverre

Så legger jeg heller ved en annen kjent Knutsen og Ludvisen sang Dum og Deilig. Enjoy
    Sist endret av Kevlin; 17-07-13 kl 18:07
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Smile Sv: Kan det være nødvendig å være så sint?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Åhåhå jeg er i et usedvanlig godt humør i dag! Så jeg hørte faktisk Knutsen og Ludvigsen inni hodet mitt da innlegget var ferdig lest.
    Nå har jeg lett og lett etter musikkvideo av sangen: "Kan det være nødvendig og være så sint?" - uten hell, dessverre
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=16113

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

En fastlege i Norge får 500,- i stønad for hver pasient vedkommende har på lista før vedkommende i det hele tatt ser pasienten, uavhengig av kvaliteten på eventuell behandling.
    Ok, mange leger har 2000 pasienter på listen sin. Den første millionen er da i boks før en eneste pasient har tråkket inn på legekontoret. Skulle gjerne hatt slike lønnsavtaler jeg også!

Men denne brevskriveren er jo søt. Lever vedkommende i en naturalhusholdning a la steinalderen mon tro? Alt jeg gjør, koster jo penger.

Det er synd om människorna....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Ok, mange leger har 2000 pasienter på listen sin. Den første millionen er da i boks før en eneste pasient har tråkket inn på legekontoret. Skulle gjerne hatt slike lønnsavtaler jeg også!

Men denne brevskriveren er jo søt. Lever vedkommende i en naturalhusholdning a la steinalderen mon tro? Alt jeg gjør, koster jo penger.

Det er synd om människorna....
    Fastlegesystemet er finansiert over skatteseddelen, så ALLE som betaler skatt bidrar uansett hvor godt/ikke godt det virker. Jeg fjerner meg selv som "belastning" fra systemet, mens jeg fremdeles betaler min andel. "What's not to like" for andre?

Æsj. Jeg tok i litt for mye når det gjalt legens lønn. Den er kun på 357,- kr pr listepasient... (2012, kilde: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-2565816.html) Jeg ser forøvrig at min fastlege tjener 480 000 før han ser en pasient. I 2011 ble min lege liknet for en inntekt på 1 065 057,-

Til gjengjeld ble privatlegen min liknet for en inntekt på 553 809,- samme år (Det er mye morsomt man kan finne hos skatteetaten når man leter litt og har leger som ikke heter Ola Nordmann.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Private klinikker anbefalt av våre brukere
    Av Mod i forumet Hos legen
    Svar: 10
    Siste melding: 30-01-14, 23:31
  2. Elektriske Spormineraler og deres betydning
    Av Elbeth i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 0
    Siste melding: 19-12-11, 16:11
  3. Svar: 4