Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
    Medlem siden
    Jul 2013
    Sted
    Akershus
    Alder
    43
    Meldinger
    6

Standard Sv: Re: Sv: Kan det være lavt stoffskifte?

Sitat Opprinnelig skrevet av Punda Vis post
    Heisann! Angående D-vitamin, så er det ikke bare-bare. D-vitamin er ikke bare D-vitamin. Når man sier D-vitamin, tenker man som regel D2. Det bør en være forsiktig med å ta tilskudd av. Det hadde vært lurt av deg å ta tilskudd av D3 til du kommer opp i 100-120. Jeg tar selv og importerer fra Bigvits i Uk, 1000 ui D3 med K2. Og nivåene mine har sakte øket fra 76 til 81 på noen mnd. Jeg tar 5000 ui daglig. Og jernet ditt er fryktelig lavt, ikke rart du har øresus osv. Prøv med tilskudd en stund, og sjekk med nye blodprøver. Om det ikke har effekt anbefaler jeg intravenøs jern, eller jernsprøyte. Jern bør ligge over 50-70, helst 70 og litt over. (selv ligger jeg på 8 selv med tilskudd :( ) Jeg har resept på jernsprøyte, men gruer innmari for jeg er så pysete med nåler..
    Hei, Punda! Da jeg tok prøvene fikk jeg beskjed av legen om å starte med D-vitamintilskudd, så jeg har tatt d-vitamintabletter eller trantabletter omtrent hver dag, + prøvd å spise mer fet fisk, drikke Extra Lettmelk m/tilsatt D-vitamin osv. Håper jeg snart får tatt ny blodprøve bare legen blir ferdig på ferie!

Når det gjelder jern: hvilken av jern-målingene ser du på?
    Legen nevnte ingenting om at jeg hadde lavt jernnivå, han nevnte kun D-vitaminet. Jeg tror jeg venter med å ta jerntilskudd før legen eventuelt får sjekket om noe annet ligger bak. Vet at feks cøliaki kan gi lave jernnivåer og da hjelper det ikke å ta jerntilskudd så lenge man ikke behandler årsaken til jernmangelen. Så jeg vil først se hva den nye legen finner på nye prøver før jeg tar flere tilskudd. Men takk for tipset! Jeg ante ikke at det kunne være en sammenheng med jern og øresus!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Hordaland
    Alder
    47
    Meldinger
    107

Standard Sv: Kan det være lavt stoffskifte?

Det er ikke alle trantabletter som inneholder d-vitamin, så sjekk innholdsfortegnelsen. Og pass på at det er D3 du tar, da det ikke er bra å ta for mye D2 (hvis det ikke står at det er D3 så er det som regel D2). Det står forøvrig litt i denne tråden om både D3 og K2 som også er bra å ta. Jeg har innlegg i den tråden som linker til den jeg har kjøpt fra Bigvits.co.uk og den fikk opp nivået mitt fra 53 til 175 på noen måneder (Endokrinologen sin kommentar om nivået mitt da var at det var bare bra å være litt over referanseområdet).

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 9
    Siste melding: 14-12-12, 10:22
  2. kan det være sammenheng mellom Lavt stoffskifte og Reaktiv hypoglykemi
    Av toneij i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-12, 19:36
  3. Å være mamma med lavt stoffskifte
    Av Qa i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 9
    Siste melding: 18-10-10, 23:13
  4. Fortvilet....kan det være lavt stoffskifte?
    Av Sofie i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 11
    Siste melding: 02-01-08, 19:09
  5. Det må jo være lavt stoffskifte?
    Av j24 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 06-07-06, 00:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg