Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Har jeg gjort mig selv syg med jod? jern og c-vitamin?

Det er et spørgsmål jeg har modtaget privat i dag, men jeg kan ikke svare på det i dag.

På mig virker det som om vedkommende virkelig forsøger at hjælpe sig selv, men i stedet famler i blinde endnu mere, end hvis hun slet ikke gjorde noget... Jeg ved ikke hvem har svigtet hendes tillid, men det er fuldstændig klart og tydeligt, at hun får hverken ordentlig alternativ eller medicinsk hjælp.

Jeg kan kun sige på stående fod, at nej - man kan ikke få overdose af jod ved at følge et bestemt kosthold, undtagen hvis man spiser masser af tang hver dag og man kan heller ikke få overdose af jod ved 150 mcg i multivitaminer, idet jod skal op over 1200 mcg, før man overhovedet behøver at være opmærksom på det. Og jeg kan også sige, at nej - jernmangel kan ikke hæmme forhøjet stofskifte. Jeg kan også sige, at nej - man kan hverken få for meget (eller bare nok af C-vitamin) ved kostvaner, eller ved at følge vægtkonsulenternes kostanvisninger, og man kan heller ikke få forhøjet stofskifte af C-vitamin.

Spørgsmål: Jeg har haft forhøjet stofskifte i 2007 og nu igen i udbrud 2013. Problemet er jod?

Fik jeg forhøjet stofskifte igen da jeg via min livsstil fik meget jod? Lidt jod giver lavt stofskifte, meget jod giver forhøjet stofskiftes? Kan man få for meget jod fra kosttilskud?

Jeg gik hos en alternativ læge og fik homøopatisk medicin via en Vega test, har det gjort mig syg?

Jeg gik hos De Danske Vægtkonsulenter (en dansk udgave af Grete Roede, tror jeg/red.) Det betød mere frugt, grønt, mælk, fisk og æg, mit forbrug af dette var sat meget op. Fik jeg via min kost for meget jod?

Når hypofysen og skjoldbruskkirtlen forhindres i at samarbejde sker en overproduktion af thyroxin, får man så forhøjet stofskifte? for meget jod indtagelse giver nældefeber, jeg havde i igen og igen før jeg blev syg.

Jeg har læst, at jernmangel hæmmer aktivering af thyroxin hvilket vel er godt hvis man i forvejen har en overproduktion? 1år før jeg blev syg tog jeg 2 jern hver dag, ødelagde det min skjoldbugskirtel?

Havde det i været bedre at have underskud af jern og hæmme aktivering af thyroxin??

Fik jeg også for meget C-vitamin via min sunde kost, der skulle beskytte thyroxin, og som jeg måske ikke behøvede, da jeg havde en overproduktion i forvejen af thyroxin??

Som voksen skal indtage max 150 mcg jod om dagen, men mere end 500 mcg ødelægges stofskiftet?

Kærlig hilsen XXXXXX

Kærlig hilsen selv

Jeg har svaret vedkommende således: Du hare IKKE gjort dig syg med noget af det du spørger om. Men jeg kan ikke svare detaljeret på dine spørgsmål, måske fordi der er så mange misforståelser, at det ville tage en hel afhandling at korrigere det hele. Jeg synes at det er SÅ synd for dig, fordi det du skriver lyder som om du slet ingen ordentlig hjælp får nogen steder, heller ikke hos de "alternative"...

Jeg har postet en tråd med dine spørgsmål her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=16163 anonymt, men du kan sagtens give dig til kende der, eller bare fortsætte dialogen anonymt. Forhåbentlig kommer nogen andre forbi og svarer. Men det er sommerferie endnu og der ikke er så mange der komme forbi forummet før til september.

Any comments?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    10

Standard Sv: Har jeg gjort mig selv syg med jod? jern og c-vitamin?

Hej anisa tak for dit svar. Mit spørgsmål til dig var forkortet meget ned, så jeg vil lige prøve at skrive lidt mere.

Min historie er at jeg blev syg i 2007 efter længere tid med øjensymptomer tog min egen læge endelig en blodprøve og jeg blev hasteindkaldt på Herlev og kom igang med medicin. Mine tal blev hurtigt pænere men desværre ikke mine øjne de blev værre og værre. Selvom jeg tiggede og bad for noget hjælp, blev jeg ikke henvist til nogle øjenlæger. Via min egen læge kom jeg til en almindelig øjenlæge der henviste mig til Glostrup øjenafdeling, her kunne man godt se en TAO men sagde at de ingen beslutninger kunne tage og jeg først skulle omkring Rigshospitalet. Fra de først øjensymptomer før blodprøver til jeg sad på rigshospitalet gik ca 1,5 år. På det tidspunkt var min højre øje vredet helt ud af normal stilling, og jeg har den dag idag et højre øje der går opad i højre hjørne dvs opimod øjenbrynet. Da rigshospitalet blot mente det var noget kosmetisk ville de ikke hjælpe mig. Jeg gik derfor til en privat plastikkirug der prøvede at rette skaderne, masser af løs hud over øjnene, fedtpuder i øjenkrogene, og fedtpude under højre øje. Det blev lidt bedre, men aldrig rigtig godt. Sidste år da de første nye øjenforandringer satte ind fik jeg igen en tid på Glostrup hos samme øjenlæge, hun tilbød at forsøge at rette mit skæve højre øje ved at sænke øjenlåget, men jeg sagde nej, da mit højre øjenlåg i forvejen dækker mere af det blå i øjet, end på det venstre, og jeg var bange for at få et dovent eller fiskeøje. Skulle jeg have sagt ja?

Hvorfor famler jeg sådan efter om jeg selv har udløst min sygdom igen? Fordi jeg blev syg igen nu i marts 2013, jeg er på piller igen. Øjensymtomer fik jeg denne gang på det andet øje mit venstre øje. Jeg er i kontakt med lægerne på Glostrup øjenafdeling igen men de vil ikke hjælpe mig. Der er nok trætte af mig fra sidste gang og fordi jeg sagde nej til den operation.
    Jeg er blevet kørt igennem den normale synstest og fået målt om mine øjne står ud af hovedet. Åbenbart med fint resultat fordi de har meddelt mig at de vil rapporter til endokronologerne på Hvidovre hospital hvor jeg er i medicinsk behandling nu, at jeg ikke bør have nogen ekstra hjælp udover de piller jeg allerede spiser. Men det er ikke korrekt at der ikke er øjenforandringer. Mine øjenlåg rynker igen, jeg har fået fedtpude under mit dårlige højre øje igen (den der 1 gang har været opereret væk), jeg har igen fået fedt i øjenkrogen af højre øje, jeg har svær kløe i venstre øje, mange smerter bag venstre øje, og mit læsesyn synes jeg selv er blevet dårligere. Jeg har blanke og røde øjne hele tiden. Og mit venstre øje ser nu endnu mere rundt ud og opspærret. Så symptomer på TAO synes jeg da ikke der kan være nogen tvivl om? Men end ikke øjendråber vil de udskrive til mig. Jeg har nu selv over nettet bestilt restatis, jeg har læst mig til på dette forum skulle hjælpe hvis man har inflammation i øjnene.

Pga mine øjne er i forandring er jeg helt desperat. Jeg har læst og læst her på forummet for at forstå min sygdom. Lægen kalder det Graves forhøjet stofskifte. Jeg har læst mig til at det udløses af allergener, jod, gluten, Soya, stress, røg og TSH.

Jeg ryger ikke, har aldrig gjort, er ikke tit i rygermiljøer. Gluten er jeg helt holdt op med at spise, Soya spiser jeg ikke, jeg har katte og jah jeg har lidt katteallergi men de er ude meget af tiden. Stress er straks værre, man bliver faktisk stresset af aldrig at føle sig rask. Derfor tænker jeg det må være jod. For meget jod i min mad der har gjort mig syg. Jeg har fundet en tabel over jod i alle fødevarer og vil lave en kostdagbog, men hvor meget må jeg få om dagen? Jeg gik som sagt til en alternativ helbreder fra januar til marts umiddelbart før jeg blev syg, fik lavet en såkaldt vegatest og fik meget homopatisk medicin. Fik af vide at det var utroligt jeg stod på benene stadigvæk. Måske der var formeget jod i disse homopatiske mediciner?

Jeg har også læst mig til at selen skulle være godt for os med dårlige øjne. Jeg spiste indtil fornylig 6 paranødder om dagen og 2 selen tabletter, men jeg synes mine øjne blev endnu dårligere. Er lidt i tvivl om jeg har nøddeallergi, har dog lige været testet med priktest og blodprøver for alle fødevarer m.m. og slog ikke engang ud på nødder eller noget. Så har jeg istedet forsøgt at spise mere fisk, men ser nu til min skræk at der er meget jod i næsten al slags fisk?

Jeg sagde til øjenlægen på Glostrup, vil du påtage dig det fulde ansvar ved at afvise mig nu? Hun ville ikke engang høre på mig, hun sagde:"du må lære at leve med dit udseende" jeg ved ikke om hun mente mit gamle skæve højre øje, eller de forandring jeg kan mærke i det venstre nu, tænk hvis det også bliver helt skævt, så ligner jeg snart Quasimodo. Bør jeg ringe til patientklagenævnet på Glostrup hospital, jeg fik dog lov at komme til endnu en samtale da jeg insisterede på at tale med den læge der tilså mig i 2007 igen. Jeg føler mig bare så dårlig behandlet, jeg har billeder der beviser hvor galt mine øjne gik i 2007 og hvor jeg slog i en dyne uden svar, og når jeg nu siger vagt i gevær bliver fuldstændig afvist, man skulle da tro at de havde lært af historien, at det virkelig er rigtigt at jeg er en af dem der får TAO med store konsekvenser.

Kan nogen hjælpe mig, hvordan forhindrer man sig selv i at blive syg? Og hvor skal jeg søge hjælp med de øjne, når det som er hospitalet for øjenstofskiftesygdomme end ikke vil hjælpe mig?

mange hilsener Marlene

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Hei!
    Graves er en autoimmun sykdom som måles i blodet ved en prøve som kalles TRAS.
    Et auto-immunt høyt stoffskifte skyldes ikke noe du har spist, men er rett og slett at ditt immunsystem stimulerer skjoldbruskkjertelen til og produsere alt for mye stoffskiftehormoner og dermed presses stoffskiftet ditt i været.

Motsatt har man Hashimoto som måles med blodprøven anti-TPO og presser stoffskiftet ned fordi kroppens egne celler angriper skjoldbruskkjertelens evne til og produsere de nødvendige stoffskiftehormoner.

Nå vet jeg ikke om din TRAS har vært helt fin mellom disse periodene med synsproblem eller ikke (er synsproblem det eneste symptomet Graves har gitt deg), eller om den bare har ligget litt lavt en periode. Jeg vet heller ikke hvor høyt stoffskiftet ditt er (TSH, FT3 og FT4)

Hvilken behandling får du for Graves?
    Når Graves angriper øynene så er det en auto-immun reaksjon der kroppens eget immunsystem angriper vevet bak øynene.
    Jeg har selv ikke fått noen endringer på utseendet på øynene, så akkurat om det er noe som kan gjøres, vet jeg ikke helt, men jeg fant iallefall dette:
    http://nhi.no/sykdommer/oye/oyesykdo...00.html?page=4

Selv om du skulle fjerne all jod fra kosten din, så vil ikke en auto-immun sykdom forsvinne, dessverre.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Det er sørgelig at det finnes så mye skrevet om at det utløses av jod, soya og annet. Var jod en syndebukk burde hele den japanske befolking ha høyt eller lavt stoffskiftet, de spiser enorme mengder jodholdig mat.

Trist å høre at dette har gått ut over øynene dine. Velkommen hit! Jeg håper du kan få det bedre etterhvert.

Jeg er dypt sjokkert over historien din med øynene dine. Jeg vet selv lite om Graves, men det ser ut som om de kanskje har gjort en bommert ved å ikke gi deg hjelp tidlig i forløpet, og deretter later de som om det ikke er noe problem? Du burde nok forsøke å finne en øyelege som kan gi deg en second opinion, for høre om det er mulig å gjøre noe med øynene dine.

Uansett tror jeg det er vesentlig at du nå forsøker, om du klarer, å legge vekk tankene om at du har selv forårsaket sykdommen din. Det blir en ekstra byrde å bære opp på alt annet. Autoimmune sykdommer rammer noen av oss. Og vi er uten skyld i det. Autoimmune sykdommer går i noen familier, det kan handle om arv og mange andre mmedisinske årsaker. Men du har ikke selv tryllet frem denne sykommen ut av ermene dine.

Varme tanker til deg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,763

Standard Re: Har jeg gjort mig selv syg med jod? jern og c-vitamin?

Dessverre er det sånn at noen av oss blir syke, selv om vi ikke har gjort noe "aktivt" for å sørge for dette. For min egen del tror jeg faktisk at min egen sykdom er utløst av en mengde faktorer - hvorav jeg har vært herre over svært få av dem. (Arv, sterke penicillinkurer i ung alder, mye amalgam i tennene og seinere stress, glutenintoleranse og uforsiktig utboring av gammel amalgam som da førte til en re-eksponerring for kvikksølv). Nok om det. Når man nå så har fått dette kors å være så er det bare å leve med det og redusere ringvirkningene som best man kan.

Jeg skjønner din redsel for jod. Men jeg tror både du og medisinen er på villspor der. Jeg har også en sykdom hvor allmennmedisinen mener at jod kan være skadelig, men har valgt å bruke jod (i kombinasjon med selen) og det har ikke gitt noen negativ utvikling (ei heller noen merkbart større positiv utvikling). Det som har hjulpet meg mest, og jeg vil våge å si at det også hjelper de aller fleste med autoimmune plager, er å bygge opp under immunforsvaret gjennom det du allerede har begynt med; kost (å unngå gluten og soya for veldig mange, samt andre allergener), samt mage-tarmhelse, vitaminer (spesielt d-vitamin, denne bør opp til nøyt-normalt i normalområdet) og stress management (inludert god søvn).

I tillegg til dette må man også angripe egne spesielle problemområder. For deg virker det som at øyesymptomene er ille. Dessverre kan jeg ikke noe konkret om øyekomplikasjoner med Graves, men det jeg vet er at gode leger må man dessverre lete lenge etter. Så ikke gi deg der. Om du kan så prøv å finne en privat lege eller en annen lege som kanskje kan se på tilfellet ditt fra en annen vinkel.
    Og ikke ta på deg skylden for sykdommen. Det er rett og slett feil.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg bruker også jod. Mye. Og merker ingen bivirkninger på min hypotyreose
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Jod brukes for å behandle høyt stoffskifte. Det er altså helt feil at jod kan forårsake høyt stoffskifte. Det er svært usansynlig at du skulle klare å få i deg for mye jod via vanlige fødevarer. Det som er lurt som du selv nevner er å unngå gluten. Gluten kan bidra til å trigge autoimmune responser. Hadde jeg vært deg ville jeg heller prøve et tilskudd av jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jod brukes for å behandle høyt stoffskifte.
    Hej Blondie
    Men er det da ikke radioaktivt jod, man bruge til at behandle højt stofskifte? Ikke almindelig jod, mener jeg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hej Blondie
    Men er det da ikke radioaktivt jod, man bruge til at behandle højt stofskifte? Ikke almindelig jod, mener jeg
    "Almindelig" jod. Det er i hvert fald en almindelig for-behandling inden operationen for Graves, at patienterne får 100 mg kaliumjodid 3 gange dagligt i op til 10 dage, fordi før en operation skal patienten være euthyreoid for at undgå alvorlig hyperthyreose som følge af lækage af tyroideahormon over i cirkulationen under indgrebet. Desuden reduceres operative og postoperative komplikationer forbundet med anæstesi og kirurgi hos hyperthyreoide patienter.

In patients with autoimmune thyroid disease, there is abnormal autoregulation of iodine economy. Iodine-induced blockade of iodine organification persists and can result in or exacerbate (betyder: forværret men altid forbigående ved oprondelig jodmangel/red.) hypothyroidism in patients with Hashimoto's thyroiditis, or ameliorate (betyder: mildne/red.) hyperthyroidism in Graves’ disease. Thus, patients with Graves’ hyperthyroidism are more sensitive to the inhibitory effect of pharmacologic doses of iodine than normal subjects, making iodine treatment effective in some patients. In addition, pharmacologic amounts of iodine may acutely ameliorate (betyder: mildne/red.) hyperthyroidism by blocking thyroid hormone release. Kilde: Iodine in the treatment of hyperthyroidism

Og så vil du sikkert spørge om, hvorfor i alverden advares der mod jod i forhold til autoimmune sygdomme. Det er et godt spørgsmål! Problemet er, at medicin manifesterer sig selv i vandtæt adskilte segmenter, uden at flertallet af læger overhovedet beskæftiger sig med andet, end hvad andre segment-læger segment-forsker i segment-problemstillinger. Hvorimod læger og forskere, der arbejder på tværs af segmenter, de konstaterer sammenhænge som andre simpelt overser, og således erfarer de at over 90% af patienter med autoimmun thyreoideasygdom har jodmangel og... at det er graden af deres jodmangel der afgør styrken af deres reaktion på jod som behandling eller i kosten. Jo større oprindelige jodmangel, jo stærkere forbigående reaktion på tilførsel af jod.

Hvis disse autoimmun thyreoideasyge patienter fortsatte jodbehandlingen, i stedet for at flygte skrigende pisket af jodofobe læger råbende jod-advarsler - ville deres autoimmune thyreoideasygdom enten gå i remission eller blive markant bedre. Det er årsagen til at lige meget hvor meget selen de autoimmune med jodmangel pøser på - vil det ikke hjælpe og endda vil det få T4 til at falde yderligere, fordi sålænge jodmangelen opretholdes - vil selen undertrykke syntese af T4 hvilket hæver TSH, som immunsystemet vil besvare ved at øge antallet af antistoffer....

Man kan sådan set sige at de autoimmunt syge der ikke oplever nogen effekt af selen, eller som oplever en eller anden grad af forværring af deres autoimmune sygdom efter at de er startet på tilskud af selen - de har en underliggende jodmangel.

tooticky. Der er NO WAY IN HELL at din hyperthyreose er kommet tilbage pga. jod i din almindelige kost. Vores kost er gennemgående jodfattig og selv tilsætningen af jod i bordsalt er kun under 20% effektiv. Disse ekstremt små mængder kan godt nok forebygge udviklingen af struma, men er slet ikke nok til at have anden større effekt på helbredet. Hverken positiv eller negativ.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    10

Hej allesammen tak for jeres svar. Jeg kan forstå at jeg ikke har fået forhøjet stofskifte af at indtage for meget jod, men har jeg så fået for lidt? Hvad er for lidt jod pr dag?
    Jeg har jo forsøgt mig med tilskud af selen 6 paranødder om dagen og derudover 2 stk i pilleform, og jeg synes faktisk mine øjne blev værre, tror dog jeg har nøddeallergi selvom jeg lige har været til priktest og blodprøver for alle fødevarer og fik at vide at jeg ingen fødevareallergier har? Hvis jeg bliver dårlig af selen tilskud anisa som du beskriver fordi jeg har jod mangel?
    Nu spiser jeg 1 stk selen tablet med zink og a, b og c vitamin i, en kæmpenatlysolie og 1 c vitamin long pille, og 1 20ug d vitamin. Er det de rigtige doser? Eller overhovedet det rigtige?

Hov glemte lige at sige at jeg nu hver morgen drikker 1 hel kande te lavet på salvie og gyldenris for at prøve at rense min krop ud, og derudover drikker jeg i løbet af dagen ca 2 l vand med økologiske citroner i. Er det godt, jeg synes det hjælper på hævelsen om øjnene men desværre jo ikke formen på øjnene

Hej igen jeg skal til lægen på torsdag d 22 så vil jeg be om mine tal, hvile skal jeg have kun f3, f4 og tsh? Så kan nogen måske tolke på dem, vil prøve om jeg kan få tallene siden marts, for lægerne har jo hele tiden sagt at det ser fint ud og går den rigtige vej

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Dessverre er det sånn at noen av oss blir syke, selv om vi ikke har gjort noe "aktivt" for å sørge for dette. For min egen del tror jeg faktisk at min egen sykdom er utløst av en mengde faktorer - hvorav jeg har vært herre over svært få av dem. (Arv, sterke penicillinkurer i ung alder, mye amalgam i tennene og seinere stress, glutenintoleranse og uforsiktig utboring av gammel amalgam som da førte til en re-eksponerring for kvikksølv). Nok om det. Når man nå så har fått dette kors å være så er det bare å leve med det og redusere ringvirkningene som best man kan.

Jeg skjønner din redsel for jod. Men jeg tror både du og medisinen er på villspor der. Jeg har også en sykdom hvor allmennmedisinen mener at jod kan være skadelig, men har valgt å bruke jod (i kombinasjon med selen) og det har ikke gitt noen negativ utvikling (ei heller noen merkbart større positiv utvikling). Det som har hjulpet meg mest, og jeg vil våge å si at det også hjelper de aller fleste med autoimmune plager, er å bygge opp under immunforsvaret gjennom det du allerede har begynt med; kost (å unngå gluten og soya for veldig mange, samt andre allergener), samt mage-tarmhelse, vitaminer (spesielt d-vitamin, denne bør opp til nøyt-normalt i normalområdet) og stress management (inludert god søvn).

I tillegg til dette må man også angripe egne spesielle problemområder. For deg virker det som at øyesymptomene er ille. Dessverre kan jeg ikke noe konkret om øyekomplikasjoner med Graves, men det jeg vet er at gode leger må man dessverre lete lenge etter. Så ikke gi deg der. Om du kan så prøv å finne en privat lege eller en annen lege som kanskje kan se på tilfellet ditt fra en annen vinkel.
    Og ikke ta på deg skylden for sykdommen. Det er rett og slett feil.
    HEj smgj tak for dit svar også jeg gør som dig selfmanagement og prøver nu her på forummet at få hjælp, super jeg har allerede forstået at jeg ikke er blevet syg af for meget jod. Nu skal jeg finde ud af om jeg så er blevet syg af at have fået for lidt? Søvn er vigtigt jeg er enig, men jeg har svært ved at sove i perioder rigtig svært. Jeg tager melatonin 3 mg ind imellem, sovepiller og baldrian. Hvis jeg sover dårligt bliver mine øjne værre dagen efter, sress er en svær størrelse prøver at leve meget stillenog roligt og i nogenlunde samme mønster

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Lavt d-vitamin og jern
    Av IngvildK i forumet D-vitamin
    Svar: 1
    Siste melding: 01-02-11, 17:47
  2. Hva er riktig dosering ved tilskudd av vitamin D3 og jern?
    Av Susa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 4
    Siste melding: 20-11-09, 16:06
  3. nå veier jeg mindre en jeg har gjort på 5-6 år
    Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 5
    Siste melding: 06-06-07, 22:56
  4. Hva har du gjort i dag?
    Av Siri Ann i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 4
    Siste melding: 11-09-06, 22:00
  5. Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
    Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 16-06-06, 23:36

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn