Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Aug 2013
    Sted
    Oslo
    Alder
    62
    Meldinger
    2

Standard Nyoppdaget stoffskifteforhøyelse og høyt blodsukkernivå.

Er det noen som har erfaring med dette. Legen mistenker svulst på binnyrene.Hva må man spise?Bør man spise saltfattig eller fettfattig mat?Tørster veldig og tisser ofte og mye. Siste blodsukkermæling var på 13
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Nyoppdaget stoffskifteforhøyelse og høyt blodsukkernivå.

Tørster mye og urinerer mye og blodsukker på 13 skriker diabetes.
    Er du type 1 eller 2 og er du under behandling?
    Du sier forhøyet stoffskifte; er stoffskiftet høyt (og i såfall hvor høyt) eller er det TSH som er forhøyet?
    Om det er TSH som er forhøyet, så er det lavt stoffskifte.

Er det svulst på binyrene så er det nok feokromocytomer legen mistenker og det har han sannsynligvis tatt blodprøver for allerede?

Jeg er selv diabetiker type 1, har lavt stoffskifte og har vært utredet for feokromocytomer.
    jeg lever strengt lavkarbo, og klarer på den måten og regulere blodsukkeret mitt + det beste man kan gjøre for kroppen når man er syk, er og spise ren og uprosessert mat, noe lavkarbo er.
    Jeg spiser både salt og fettrik mat.

Medlem siden
    Aug 2013
    Sted
    Oslo
    Alder
    62
    Meldinger
    2

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
    Tørster mye og urinerer mye og blodsukker på 13 skriker diabetes.
    Er du type 1 eller 2 og er du under behandling?
    Du sier forhøyet stoffskifte; er stoffskiftet høyt (og i såfall hvor høyt) eller er det TSH som er forhøyet?
    Om det er TSH som er forhøyet, så er det lavt stoffskifte.

Er det svulst på binyrene så er det nok feokromocytomer legen mistenker og det har han sannsynligvis tatt blodprøver for allerede?

Jeg er selv diabetiker type 1, har lavt stoffskifte og har vært utredet for feokromocytomer.
    jeg lever strengt lavkarbo, og klarer på den måten og regulere blodsukkeret mitt + det beste man kan gjøre for kroppen når man er syk, er og spise ren og uprosessert mat, noe lavkarbo er.
    Jeg spiser både salt og fettrik mat.
    Jeg har ikke diagnose diabetes ennå, er til utredning. Legen tror det er sekundert til annen sykdom.TSH er for lavt, derfor er stoffskiftet for høyt har jeg fått vite.Har vært på hormonlaboratoriet igjen i dag. Så det er bare å vente. Er bekymret. Er det en farlig sykdom dette med foekromocytom og kan det behandles?Noen som vet?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

At TSH er lavt betyr svært lite - det er bare et signalhormon uten egen virkning ut over å signalere. Spørsmålet er hvordan du kjenner deg og hvordan de andre hormonmålingene dine er - sånn som spesielt fT3 og fT4.

Kroppen din vil i alle fulle fall ha godt av ren mat på rene råvarer, og med lite karbohydrater - spesielt i form av prosesserte varer og stivelse.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Lignende tråder

1. Nyoppdaget lavt stoffskifte
    Av Sunshine i forumet Lavt stoffskifte