Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Alder
    61
    Meldinger
    16

Standard Helbredelse af Hashimotos?

Jeg meldte mig ind, da jeg netop har fulgt med et stykke tid, og gerne ind. Så har jeg sagt hej - hvis jeg engang skulle have et spørgsmål. Som højst sandsynligt dukker op Jeg er først nu ved at finde ud af hvordan tingene hænger sammen for mig, og har endnu slet ikke et stort generelt overblik.

Helt kort startede jeg Eltroxin for 2½ år siden, som gjorde at prøver m.v. blev ok. Februar her i år, valgte jeg at skifte til det Naturlige Thyreoid fra Glostrup. Det har gjort en ændring på mange mange måder. Så jeg har det godt. Tror jeg har døjet med symptomer langt inden jeg kom i behandling, da jeg på en gammel prøve kan se TSH var for høj. Inden det lave stofskifte blev "diagnostisret" har jeg været igennem en del af de "psykiske" diagnoser m.v. Jeg har TPO på 3315, og er lige holdt med at ryge (for 3½ uge siden).

Det var lige super kort om mig - og tak for velkomsten

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Alder
    61
    Meldinger
    16

Standard Helbredelse af Hashimotos?

Jeg har hashimotos, og får Thyreoid fra Glostrup. Dette har virkelig gjort at jeg har det super.

Mine antistoffer er lige nu faldet til 70 (0-60) fra små 4000. Jeg har for nogle år siden fået en ultralydsscanning af min kirtel - som viste en lille bitte kirtel, som vist ikke producerede ret meget.

Mit spørgsmål er - kan man helbrede Hashimotos? Og kan en skrumpet/død kirtel vokse ud igen?

Selv tror jeg at skal en hashimotos helbredes må det være før kirtlen skrumper ind til en bitte lille nød - men er meget i tvivl om det kan lade sig gøre.

Er der nogle der ved noget om dette På forhånd tak.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Helbredelse af Hashimotos?

Hej og tillykke med thyroiden
    Jo, vi med anti-TPO har jo et immunforsvar, der er gået amok. Og som følge deraf mister vi skjoldbruskkirtlen - medmindre, antistofferne standses. Der er vist ikke nogen, der har en endegyldig opskrift på, hvordan man gør det -- men jeg kender en, der kender en, der ved at følge en bestemt diæt har bremset dem. Eller som i hvert fald følger en bestemt diæt og mener at det er grunden til, at antistofferne er bremset op.

Jeg ved ikke, hvilken diæt det drejer sig om. Men hun er amerikaner, og jeg gætter på, hun følger dr. Datis Kharrazians råd; han ser det som forfejlet bare at hælde hormoner på, når fejlen er i immunsystemet. Og jeg mener, han har ret så langt som at læger over en kam er fuldkommen ligeglade med, hvordan noget kan blive bedre /hvordan man får det bedste ud af en behandling for stofskiftet.

Kharrazian har lavet et par bøger og skal ikke roses for at lave korte titler /undertitler Den ene hedder "Why Do I Still Have Thyroid Symptoms? when My Lab Tests Are Normal: a Revolutionary Breakthrough in Understanding Hashimoto's Disease and Hypothyroidism", den anden "Why Isn't My Brain Working?: A Revolutionary Understanding of Brain Decline and Effective Strategies to Recover Your Brain's Health"

Førstnævnte bog anmeldt her http://www.westonaprice.org/thumbs-u...tis-kharrazian

Du kan jo indledningsvis tjekke hans hjemmeside /arkiv her http://thyroidbook.com/blog/newsletter-archive/

Og så tror jeg egentlig, der også er nogle her på forummet, der har læst hans (første?) bog - prøv at lave en søgning her

Nielsigne

Ps. Alt med diæt og hvad der ellers måtte være i forhold til at redde en skjoldbruskkirtel mener jeg må være i forhold til at redde den, mens tid er -- altså mens der endnu er en vis mængde af kirtlen tilbage (i hvert fald, når der er antistoffer).
    Selen - især selenmethionin - skulle være godt ved antistoffer, men man skal være opmærksom på, at der kan være en problematik i forhold til noget med jod og vist også jern i den forbindelse; der skal være en balance, og det er forskelligt, hvordan vi reagerer - især hvis der er andre antistoffer end anti-TPO også.
    Sist endret av Nielsigne; 05-09-13 kl 12:02 Begrunnelse: ps

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Alder
    61
    Meldinger
    16

Tak Nielsigne

Bogen har jeg - og den er god. Sjovt nok kender jeg ikke til hjemmesiden - tak for det.

Jeg selv er så heldig at jeg har fået standset mine antistoffer næsten - dog først efter kirtlen var skrumpet. Så jeg kan se jeg nok tror lidt det du skriver - at skal den kirtel reddes, så skal det være før antistofferne har gjort kål på den. - så min står vist ikke til at redde - eller andres der er skrumpet. Det var det jeg eftersøgte - om den kunne lives op igen - og det tror jeg ikke. Men måtte da undersøge det - kunne jo have uret

Kigger på link du sendte.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,751

Såvidt jeg vet er det ingen som kan svare sikkert på det du spør om. Jeg forsøkte å spørre min lege og det han sa var iallfall at om man skal stimulere til egenproduksjon så må
    - man ha alle grunnelementene som trengs (= god vitamin og -mineraltilstand, spesielt sink, jod, magneium og selen + jern og d-vitamin)
    - man må ha "synlig TSH" for å stimulere til hormonproduksjonen i kjertelen
    - man må passe på at antistoffene ikke går opp under et eventuelt forsøk (= sykdomsoppblomstring)

Og jeg vil tro at dersom kjertelen er skrumpet inn så må man ha synlig TSH over lengre tid... = en ubehagelig periode som kanskje ikke lykkes.

Det er ikke ukjent at enklere organer (et godt eksempel er leveren) kan vokse ut om man tar bort deler. Men det er mer sjelden for komplekse organer. På den annen side så er det IKKE ukjent at en skjoldbruskkjertel vokser dersom en større kjertel er nødvendig for å danne nok hormon. Det er jo dette som danner jodmangelstruma...

Så ja, jeg vil tro at det "kan" være mulig så lenge at du får bort antistoffene og får stimulert kjertelen til vekst - og dersom den er normalt fungerende fremdeles. MEN jeg vil også tro at det kan bli en stygg "bumpy ride" (jeg gjorde et liknende forsøk i sommer, men fikk oppblomstring i symptomer og antistoffer så jeg måtte gi meg) og du må iallfall fortløpende vurdere om det er "verdt det"...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Alder
    61
    Meldinger
    16

Tak skal du have. Jeg har fået mine antistoffer ned, og tror slet ikke jeg tør begive mig udi et forsøg på om det er muligt at få kirtlen til at vokse ud igen.
    Læger har jeg hørt sige det er umuligt når den først er skrumpet. Jeg krummer lidt tæer indimellem når forskellige "alternative" lover helbredelse af Hashimotos - for jeg kan ikke helt finde ud af hvad helbredelse er. Om det er anstistofferne, eller netop at kirtlen kommer igen. Spørger jeg ved ingen det alligevel

Håber du er ovenpå efter dit forsøg. Det tager tid og tålmodighed når man eksperimenterer.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,751

Sitat Opprinnelig skrevet av Helle.. Vis post

Tak skal du have. Jeg har fået mine antistoffer ned, og tror slet ikke jeg tør begive mig udi et forsøg på om det er muligt at få kirtlen til at vokse ud igen.
    Læger har jeg hørt sige det er umuligt når den først er skrumpet. Jeg krummer lidt tæer indimellem når forskellige "alternative" lover helbredelse af Hashimotos - for jeg kan ikke helt finde ud af hvad helbredelse er. Om det er anstistofferne, eller netop at kirtlen kommer igen. Spørger jeg ved ingen det alligevel

Håber du er ovenpå efter dit forsøg. Det tager tid og tålmodighed når man eksperimenterer.
    Takk som spør. Jo, jeg er tilbake igjen og føler meg funksjonelt frisk på mine "overdoserte" blodprøver. Og har ikke lyst til å gjenta forsøket på de første årene...(!).

Jeg mener "helbredelse" er når man ikke trenger piler, og føler seg vel likevel. Funksjonelt frisk er når legemidlene man tar fullstendig fører til et symptomfritt liv (sålenge man husker å ta dem), og antistoffene ikke gir ekle symptomer heller. Jeg vil si at jeg nå kanskje er bortimot helt funksjonelt frisk... som en god nestbeste mot å kunne bli helbredet.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Alder
    61
    Meldinger
    16

Dejligt det er ok igen.

Selv kan jeg tydeligt huske hvordan det er ikke at være vel medicineret - så jeg vil ingen forsøg gøre. Jeg har det så fint på Thyreoid, så jeg synes jeg er endnu bedre end før det lave stofskifte blev konstateret. har gået længe inden - så jeg vil ikke forsøge mere. Selvfølgelig godt ændrer kost m.v. men efter hvad jeg også ser her - så er jeg sikker på helbredelsen skal være inden kortlen er gået til grund.

1000 tak for svar - og god dag til alle!

Lignende tråder

1. Kan se ut som du har Hashimotos....
    Av uheldig i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 3
    Siste melding: 16-02-11, 09:28
  2. Hashimotos og liothyronin.
    Av Pamina i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 02-01-11, 13:58
  3. Hashimotos muskelsmerter
    Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Siste melding: 19-07-09, 04:25
  4. Hashimotos muskelsmerter
    Av johanne72 i forumet Muskler, ledd og knogler
    Siste melding: 19-07-09, 04:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine