Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,064

Exclamation Kampen om dr Luneng

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=4780

Imorgen kl 12 er det demonstrasjon utenfor Stortinget -
    viktig og støtte og ta vare på leger som tør og tenke og handle anderledes!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

Talking Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

Har signert

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs down Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Citat: "Tilsynssaken mot Luneng ble opprettet på bakgrunn av flere bekymringsmeldinger, fra blant andre Preben Aavitsland, mangeårig smittevernoverlege hos Statens senter for folkehelse og nå uavhengig epidemiolog."

Et andet citat (19.03.2012) fra artiklen «Pandemi-Preben» slutter (Dagens Medisin): "En av landets mest profilerte smitteverneksperter, Preben Aavitsland slutter i dag ved Folkehelseinstituttet etter 21 år for å bruke mer tid på familien." Og videre fra samme artikel: "- Jeg skal nå først ha en lang vårferie i det fine sørlandsværet før jeg skal bygge opp min egen virksomhet som forsker og rådgiver i smittevern og beredskap, sier Aavitsland."

Vi bør være ekstremt opmærksomme på hvem kan være kunder i Aavitsland-butikken. Det er over et år siden at Aavitsland har sagt farvel til sit statslønnet job i Folkehelseinstituttet og det er derfor ikke urealistisk at regne ud, at forretningen går måske ikke helt så godt som Aavitsland håbede den gang han har truffet beslutningen om at blive "uafhængig" forretningsdrivende.

Der er ikke noget som kan kaldes "uafhængigt" i det fag Aavitsland virker. Hvem i alverden ellers skulle købe hans tjenesteydelser hvis ikke netop de etablerede indenfor staten og... medicinalindustrien? Det er klart og tydeligt, at Aavitsland nu speeder op for selv-promotionen af ham selv ved at slagte andre læger hvis virke går imod det, som har udklækket ham selv. Der er mange penge - formuer - gemt i kritikken af den del af medicin som ikke er drevet/sponsoreret af medicinalindustrien og det er ikke første gang at Aavitsland kravler op på skuldrene af ofre for hans egennytte, for selv at overleve økonomisk og for at gøre sig bemærket i målgruppen af potentielle kunder til hans "ekspertise".

Problemet er at Aavitsland et al kan ikke skade sådan nogle som du (Kevlin) og jeg... og andre som os. Vi klarer os under alle omstændigheder fordi vi kan kunsten at lære og ræsonnere over det vi har lært. Vi kan hjælpe os selv, mens de fleste, flertallet af de syge - de tilhører de 93% af (enhver) befolkning som har behov for at blive ledet og som ikke tør tænke selvstændigt, dvs. de skal have at vide hvad de skal tænke og hvad de skal afvise. Det er denne gruppe som Aavitsland m.fl. fra samme kategori - lukrerer på, misbruger og lever af.

Vi kan ikke redde dem, Kevlin. Vi må nøjes med at arbejde for at sådan nogle som os selv, hjælpes til indsigt og viden, som de har rette egenskaber til at kunne benytte og sætte i arbejde for at opnå en bedring. Det store flertal bestående af uselvstændige mind, som ikke magter tage vare på sig selv og sine, og som derfor har brug for at have "autoriteter" at læne sig op ad - de er fortabte forever, og det kan ingen demonstration foran Storinget råde bod på. Simpelthen fordi jeg er sikker på, at antallet af de fremmødte demonstranter - i forhold til antallet af syge og deres pårørende - blev forsvindende lille foran Stortinget i dag (formoder jeg).

På den anden side - når det nu er sket - har hele denne sag og Aavitsland dog haft en enlig positiv effekt for andre end Aavitsland (dårlig reklame er bedre end ingen reklame) - trods alt. Denne effekt er at nok en gang har Aavitsland og Helsetilsynet i virkeligheden udstillet og bragt frem i offentligheden en ydmygende indrømmelse af - hvor dårligt det offentlige helsevæsen er til at behandle den gruppe af kroniske sygdomme, som ikke har medicinalindustriens bevågenhed.

Vi må nøjes med at glæde os over, at dem af de autoritetstro-løse syge, som hidtil ikke kendte til medicinske alternativer i behandlingen af borreliose og udspringende af borreliose kroniske sygdomme - de ved det nu - takket være Aavitslands higen efter selvpromovering. De kan nu drage til Tyskland for at få rette behandling. De der ikke har råd til udlandsrejser - de og deres familier må forgå. Takket være Aavitslands higen efter selvpromovering.

Når jeg ser en sag som denne, læser omtaler og finder ud af, hvad der ligger bag - får ordet "Helvede" en fornyet betydning og uanset hvor jeg hader ordet, bliver jeg nødt til at acceptere det, fordi jeg kan ikke se, hvordan ellers skulle retfærdigheden ske fyldest, hvis der ikke var et sted hvor sådan nogle som Aavitsland skal havne efter at have skadet så mange mennesker, som tilfældet er. Hvordan det mon føles, at være et menneske, der ved sine handlinger gør sig selv kvalificeret til at entre kategorien "burde være kvalt ved fødslen" ?

"Kronisk borreliose" smitter ikke med flått. "Kronisk borreliose" smitter med Internett, sier Preben Aavitsland (på Twitter 4. oktober 2012)

Om der findes en guddommelig eller menneskelig retfærdighed, vil vise sig (forhåbentlig) i nærmeste fremtid, idet der nu verserer mindst 2 klager (fra Marianne Malstrøm (1) og Bjørn Eirik Westby (2)) over Aavitsland, samt et åbent brev fra Veronica Zimmer (3) adresseret til Jonas Gahr Støre, Norges Helse- og Omsorgsminister; Bjørn Guldvog, Direktør Helsedirektoratet; Camilla Stoltenberg, Direktør Folkehelseinstituttet og Geir Sverre Braut, Direktør Helsetilsynet.

Vedlagte filer Vedlagte filer
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Problemet er at Aavitsland et al kan ikke skade sådan nogle som du (Kevlin) og jeg... og andre som os. Vi klarer os under alle omstændigheder fordi vi kan kunsten at lære og ræsonnere over det vi har lært. Vi kan hjælpe os selv,
    Det er mulig jeg ikke forstår budskapet ditt, Anisa, men jeg synes ikke at jeg kan hjelpe meg selv. Jeg er avhengig av å betale en privat lege for å få hjelp til å skrive ut medisinen jeg vil bruke. Jeg bruker mye tid, energi og penger som jeg heller ville brukt på annen måte.

Og jeg synes de kan skade oss. Det er hans likemenn som ønsker at vi ikke skal få tilgang til medisinen vi trenger. Det er hans likemenn som jobber på lag med legemiddelindustrien, og de kan vel skade oss. Vi har hatt problem med tilgang på Thyroid-medisiner, og det er etter min mening pga. at mørkemennene jobber for industrien.

Vi kan ikke redde dem, Kevlin. Vi må nøjes med at arbejde for at sådan nogle som os selv, hjælpes til indsigt og viden, som de har rette egenskaber til at kunne benytte og sætte i arbejde for at opnå en bedring. Det store flertal bestående af uselvstændige mind, som ikke magter tage vare på sig selv og sine, og som derfor har brug for at have "autoriteter" at læne sig op ad - de er fortabte forever, og det kan ingen demonstration foran Storinget råde bod på. Simpelthen fordi jeg er sikker på, at antallet af de fremmødte demonstranter - i forhold til antallet af syge og deres pårørende - blev forsvindende lille foran Stortinget i dag (formoder jeg).
    Jeg tar fremdeles høyde for at jeg ikke har satt meg godt nok inn i denne saken. Men demonstrasjonen ble gjennomført for å forhindre at Luneng mister lisensen sin. Og jeg skjønner ikke at de består av uselvstendige mind fordi de foretar seg noe for å ikke miste det de har (som kan hjelpe dem).
    Jeg ser heller ikke at de har bruk for autoriteter å lene seg til.

Vi må nøjes med at glæde os over, at dem af de autoritetstro-løse syge, som hidtil ikke kendte til medicinske alternativer i behandlingen af borreliose og udspringende af borreliose kroniske sygdomme - de ved det nu - takket være Aavitslands higen efter selvpromovering. De kan nu drage til Tyskland for at få rette behandling. De der ikke har råd til udlandsrejser - de og deres familier må forgå. Takket være Aavitslands higen efter selvpromovering.
    Jeg er helle ikke enig i dette. Jeg skrev under for å støtte disse menneskene som nå mister behandlingsalternativet sitt. Det kan fort komme til å gjelde en i min egen familie.

Ha en fin dag alle sammen Fint hvis du oppklarer det jeg eventuelt har misforstått, Anisa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Unhappy Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Problemet er at Aavitsland et al kan ikke skade sådan nogle som du (Kevlin) og jeg... og andre som os. Vi klarer os under alle omstændigheder fordi vi kan kunsten at lære og ræsonnere over det vi har lært. Vi kan hjælpe os selv,
    Det er mulig jeg ikke forstår budskapet ditt, Anisa, men jeg synes ikke at jeg kan hjelpe meg selv. Jeg er avhengig av å betale en privat lege for å få hjelp til å skrive ut medisinen jeg vil bruke. Jeg bruker mye tid, energi og penger som jeg heller ville brukt på annen måte.

Og jeg synes de kan skade oss. Det er hans likemenn som ønsker at vi ikke skal få tilgang til medisinen vi trenger. Det er hans likemenn som jobber på lag med legemiddelindustrien, og de kan vel skade oss. Vi har hatt problem med tilgang på Thyroid-medisiner, og det er etter min mening pga. at mørkemennene jobber for industrien.
    Eller har jeg ordlagt mig for tvetydigt... Selvfølgelig kan de skade os, men i modsætning til så mange andre - har vi lært så meget at vi kan finde alternativer, fordi vi ved hvad er muligt og hvad findes. Det kan det store flertal desværre ikke, fordi det vælger hellere at stole på det som sådan nogle som Aavitsland siger. Du har allerede hjulpet dig selv, og du fortsætter med at hjælpe dig selv. Du har læst, lært og taget beslutning om at lede efter bedre lægehjælp, end den du ellers har fået før i tiden. Det kalder jeg for "kunsten at lære og ræsonnere over det vi har lært" og derfor kan Aavitsland ikke forhindre os i at "hjælpe os selv". Men han kan og vil forhindre andre i at løsrive sig fra de vedtagne behandlingsregimer, ved at skræmme dem fra at forsøge.

Det nemlig ikke "mørkemennene" han har brug for at overbevise om, at kun den skolemedicinske behandling er den "rigtige", mens alle andre behandlingsformer er forkerte. Mørkemændene er allerede overbeviste og de arbejder allerede sammen med sådan nogle som Aavitsland. Målgruppen for denne propaganda er derimod det store flertal af syge, som tror på at alle læger ved bedst, og at alle læger vil dem det bedste, og at alle læger ved præcist hvordan en given sygdom bedst skal behandles.

For at Aavitsland skal lykkes med sin undergravning af effektive behandlinger, for at fremme og beskytte industriens og lægestandens økonomiske interesser, skal han nå igennem til de autoritetstro patienter, udnytte deres behov for at sende ansvaret for egen helse til andre, tillige med at opfylde deres behov for at læne sig op ad en læge, i stedet for selv stå på egne ben. Det er hans agenda, og at han også ved samme lejlighed kan gøre dit og mit liv besværligt - er for ham, kun en lille, ekstra gevinst.

Min pointe simpelthen er, at vi - de aktive - vi kan ikke omvende de passive syge. Enkelte måske vil vågne op ved at undersøge vores eksempler, men det store flertal vil følge mørkemændene fordi de fleste mennesker er opdraget til autoritetstro. Det er den bitre sandhed.

Jeg tar fremdeles høyde for at jeg ikke har satt meg godt nok inn i denne saken. Men demonstrasjonen ble gjennomført for å forhindre at Luneng mister lisensen sin. Og jeg skjønner ikke at de består av uselvstendige mind fordi de foretar seg noe for å ikke miste det de har (som kan hjelpe dem).
    Jeg ser heller ikke at de har bruk for autoriteter å lene seg til.
    Jeg må virkelig have ordlagt mig fuldstændig forkert... siden du har opfattet mine ord nøjagtig modsat af, hvad jeg har ment med dem. Vi er ganske enige... disse mennesker bag underskriftsindsamlingen og demonstrationen foran stortinget har ikke brug autoriteter at læne sig op ad. Og de er heller ikke de uselvstændige... Men det er også et spørgsmål - hvor meget eller lidt kan de få udrette med deres aktioner når det store autoritetstro flertal har glimret ved sit fravær?

Inden jeg skrev indlægget har jeg set en video fra demonstrationen på Youtube (finder ikke linket lige nu) og ellers læste jeg bl.a. artiklen med billeder på VG. Jeg tror ikke at der var flere end måske 30 personer til denne demonstration, og dette ringe antal kan umuligt gøre indtryk på politikere og embedsmænd. Og så er det at jeg spørger mig selv: hvor i alverden er andre blevet af, og hvor er resten af dem - i det mindste - de som dr. Luneng allerede har hjulpet? Hvorfor har så få giddet bruge tid på at møde op for at støtte denne sag?

Jeg er helle ikke enig i dette. Jeg skrev under for å støtte disse menneskene som nå mister behandlingsalternativet sitt. Det kan fort komme til å gjelde en i min egen familie.
    Jeg er heller ikke enig i dette, men læs hvad jeg skriver.... På den ene side har Aavitsland, ved sit angreb, bragt borreliose og Norsk Borreliose Senter op i fokus for den offentlig opmærksomhed, så flere er nu klar over at der er noget grueligt galt med den offentlige behandling af denne sygdom, og at der faktisk fandtes effektiv behandling, indtil mørkemænd har sat stopper for den. På den anden side har Aavitsland medvirket til at behandling af borreliose i Norge bliver nu yderligere forringet. Det bliver (ham) ikke glemt.

Jeg beskriver blot hvad er konsekvensen af Aavitslands angreb på dr. Luneng, og konsekvensen af den alt for ringe støtte til dr. Luneng.

2689 underskrifter er ikke alverden, og de ganske få demonstranter foran stortinget i fredags, er heller ikke alverden. Jeg mener at dr. Luneng har fortjent meget mere end det.

Jeg er skuffet. Jeg er bitter og jeg er modløs... fordi denne ringe tilslutning til denne aktion, nok en gang har tvunget mig ud i den erkendelse, at det hverken er mørkemænd eller Aavitsland som er de mest skyldige. De mest skyldige er derimod det store, passive flertal af syge og pårørende, der sidder på deres flade, ser tavst til og lader tingene ske, uden at røre en finger.

Når vi ikke er flere til, i fuld offentlighed at løfte støtten til patienter og de gode læger, det eneste tilbage vi kan gøre er at fortsætte med at gå egne veje, finde gode læger, blive bedre og skrive om det på det åbne Internet, hvor alle kan læse og lære af vores eksempler. Jeg kender en norsk læge, der har sagt direkte, at Sonjas Stoffskifteforum er det sted i Norge, der kan bryste sig med at medvirke til den højeste rate af bedringer, alene i kraft af de personlige beretninger som brugere udveksler med hinanden. Så måske er det bedst at glemme bitterheden, og i stedet blive ved med at skrive om os selv, for hinanden og for alle de gæster som kommer her i yderste nød.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Takk for svar, Anisa. Vi er vel i bunn og grunn enige, tror jeg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Takk for svar, Anisa. Vi er vel i bunn og grunn enige, tror jeg
    Det er vi. Det kan et evt. uheldigt (mit) ordvalg eller et (for) indviklet plot ikke lave om på. Off Topic: Jeg har det sådan med dig og flere her , at uanset hvad du/de skriver, og uanset om hvad, allerede inden jeg har læst dine/deres kommentarer (på forummet) til ende, er jeg allerede enig på forhånd, fordi min tillid til dig/dem, dine/deres motiver og dine/deres hensigter - er urokkelig! Det er muligt, at det lyder naivt, men det som det hele drejer sig om, i bund og grund er at have nøjagtig samme fælles hensigt (at dele, at gøre godt, at hjælpe) uanset hvilken sti (mod et budskab) vi træder hver især. Tak.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,064

Arrow Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

Citat: "Tilsynssaken mot Luneng ble opprettet på bakgrunn av flere bekymringsmeldinger, fra blant andre Preben Aavitsland, mangeårig smittevernoverlege hos Statens senter for folkehelse og nå uavhengig epidemiolog."

Et andet citat (19.03.2012) fra artiklen «Pandemi-Preben» slutter (Dagens Medisin): "En av landets mest profilerte smitteverneksperter, Preben Aavitsland slutter i dag ved Folkehelseinstituttet etter 21 år for å bruke mer tid på familien." Og videre fra samme artikel: "- Jeg skal nå først ha en lang vårferie i det fine sørlandsværet før jeg skal bygge opp min egen virksomhet som forsker og rådgiver i smittevern og beredskap, sier Aavitsland."[/INDENT]

Vi bør være ekstremt opmærksomme på hvem kan være kunder i Aavitsland-butikken. Det er over et år siden at Aavitsland har sagt farvel til sit statslønnet job i Folkehelseinstituttet og det er derfor ikke urealistisk at regne ud, at forretningen går måske ikke helt så godt som Aavitsland håbede den gang han har truffet beslutningen om at blive "uafhængig" forretningsdrivende.

Der er ikke noget som kan kaldes "uafhængigt" i det fag Aavitsland virker. Hvem i alverden ellers skulle købe hans tjenesteydelser hvis ikke netop de etablerede indenfor staten og... medicinalindustrien? Det er klart og tydeligt, at Aavitsland nu speeder op for selv-promotionen af ham selv ved at slagte andre læger hvis virke går imod det, som har udklækket ham selv. Der er mange penge - formuer - gemt i kritikken af den del af medicin som ikke er drevet/sponsoreret af medicinalindustrien og det er ikke første gang at Aavitsland kravler op på skuldrene af ofre for hans egennytte, for selv at overleve økonomisk og for at gøre sig bemærket i målgruppen af potentielle kunder til hans "ekspertise".

..

Når jeg ser en sag som denne, læser omtaler og finder ud af, hvad der ligger bag - får ordet "Helvede" en fornyet betydning og uanset hvor jeg hader ordet, bliver jeg nødt til at acceptere det, fordi jeg kan ikke se, hvordan ellers skulle retfærdigheden ske fyldest, hvis der ikke var et sted hvor sådan nogle som Aavitsland skal havne efter at have skadet så mange mennesker, som tilfældet er. Hvordan det mon føles, at være et menneske, der ved sine handlinger gør sig selv kvalificeret til at entre kategorien "burde være kvalt ved fødslen" ?

"Kronisk borreliose" smitter ikke med flått. "Kronisk borreliose" smitter med Internett, sier Preben Aavitsland (på Twitter 4. oktober 2012)

Om der findes en guddommelig eller menneskelig retfærdighed, vil vise sig (forhåbentlig) i nærmeste fremtid, idet der nu verserer mindst 2 klager (fra Marianne Malstrøm (1) og Bjørn Eirik Westby (2)) over Aavitsland, samt et åbent brev fra Veronica Zimmer (3) adresseret til Jonas Gahr Støre, Norges Helse- og Omsorgsminister; Bjørn Guldvog, Direktør Helsedirektoratet; Camilla Stoltenberg, Direktør Folkehelseinstituttet og Geir Sverre Braut, Direktør Helsetilsynet.

[/INDENT]
    Litt vel langt sitatboble der, men det er så godt skrevet at det er vanskelig og kutte noe vekk

Lars Monsen er heller ikke veldig imponert over Aavitsland - tidligere smittevernoverlege hos Statens senter for folkehelse
    "..
    Er det gått prestisje i saken? Definitivt!
    I begynnelsen av sykdomsforløpet lurte jeg veldig på hvorfor en viss Aavitsland gang på gang gikk så hardt ut mot langvarig antibiotikabehanding og Luneng spesielt. Aavitsland, en fyr jeg aldri har møtt, klarer til og med å diagnostisere meg i avisene. Han er sikker på at jeg ikke har borrelia. Makan til nisse! Jeg kan ikke ta sånne folk seriøst. Men så skjønte jeg hvorfor han slår (han gjør det ennå) vilt rundt seg som en redd liten, guttunge som er tatt på fersken; han var faktisk Norges smittevernsjef i en årrekke, og den som virkelig skulle ha sørget for at det ble forsket på flåttbårne sykdommer. Han gjorde null, nada, ingenting av verdi, og nå ser han at sykdommen eksploderer i befolkningen. Hans reaksjon er redsel, og gir seg utslag i fornektelse av situasjonen, latterliggjøring av hundrevis av syke mennesker og en påtagelig skråsikkerhet rundt egne meninger. Sannsynligvis er det presset fra Aavitsland og hans meningsfeller/kamerater i systemet som har sørget for å sette Luneng ut av spill og pasientene tilbake mot lidelsene.."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10126664

Lars Monsen har et viktig poeng, men hva som virker sterkest inni hodet på den tidligere smittevernsjefen;
    fornektelse eller profitt.. My guess..? Cash is King!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Thumbs down Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

"JUBLER: Epidemilog og tidligere smittevernoverlege, Preben Aavitsland (til venstre) og Dag Berlid, overlege ved infeksjonsmedisinsk avdeling Ullevål er svært fornøyd med at den omstridte borreliose-legen Rolf Luneng har mistet sin legeautorisasjon."

"60 leger på seminar uttrykte glede da de mandag ble kjent med at Rolf Luneng mister legelisensen."

Kilde: VG.no Publisert 03.09.13 - 13:15, endret 03.09.13 - 13:15 (VG NETT)

"jubler" ?
    "svært fornøyd" ?
    "uttrykte glede" ?

av att tillfoga så många patienter som mycket olycka?

Doctors' involvement in torture.

Doctors from both non-democratic and democratic countries are involved in torture.

The majority of doctors involved in torture are doctors at risk.

Doctors at risk might compromise their ethical duty towards patients for the following possible reasons: individual factors (such as career, economic or ideological reasons), threats, orders from a higher ranking officer, political initiatives, working in atrocity-producing situations or dual loyalty.

In dual loyalty conflicts, factors that might compromise doctors' ethical obligations towards detainees/patients are: ideological totalitarianism, moral disengagement, victim blame, patriotism, individual factors or threats.

Another important reason why doctors are involved in torture is that not all doctors are trained in addressing human rights issues of detainees (an patients/red.).

Torture survivors report that they have experienced doctors' involvement in torture and doctors themselves report that they have been involved in torture.

Testimonies from both torture survivors and doctors demonstrate that the most common way doctors are involved is in the diagnosis/medical examination of torture survivors/prisoners. And it is common before, during and after torture. Both torture survivors and doctors state that doctors are involved during torture by treatment and direct participation.

Doctors also falsify journals, certificates and reports. When doctors are involved in torture it has devastating consequences for both torture survivors and doctors. The consequences for the survivors can be mistrust of doctors, avoidance of seeking doctors' help and nightmares involving doctors.

Mistrust and avoidance of doctors could be especially fatal to the survivor, as it could mean a survivor who is ill may not seek medical attention.

When the unambiguous role of the doctor as the protector and helper of people is questioned, it affects the medical profession all over the world.

Source: PubMed
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Kampen om hypothyroide ! Hvorfor kan britene, men skandinavene kan ikke?
    Av Mod i forumet Internett / underskriftskampanjer / aksjoner
    Svar: 7
    Siste melding: 16-04-16, 21:35
  2. Dr. Rolf Luneng
    Av Elbeth i forumet Hos legen
    Svar: 21
    Siste melding: 13-09-13, 16:50
  3. Kampen for troverdighet
    Av Vigdis i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 3
    Siste melding: 04-09-10, 18:28

Søkeord for denne tråden