Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Sep 2013
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    37
    Meldinger
    23

Standard Sv: Lav T4 og høygravid

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av sis Vis post
    Godt at jeg gir inntrykk av å ha en fungerende hjerne Nei, jeg synes heller ikke jeg har så mye symptomer, og var derfor ganske overrasket over lave verdier. Har følt meg rimelig tiltaksløs, sliten og en smule emosjonell i det siste, men er jo tross alt høygravid. Men da er planen først og fremst å få ut ungen, og så ta prøver som inkluderer fT3 og jod. Takk igjen for hjelp!
    Tiltaksløs og emosjonell kan være symptomer (det er iallfall det hos meg). Så vær på vakt mot videre utvikling av disse (iallfall MER enn det som naturlig er i en graviditet - ja, jeg vet det ikke er enkelt å vite... ). Småbarnsfasen blir jo ikke noe lettere så jeg hadde nok anbefalt deg å ikke utsette den døgnurinen og de prøvene for lenge.
    Nei, legen var opptatt av å sjekke meg med en gang etter fødsel og evt behandle, så jeg skulle slippe å hangle meg gjennom barseltiden og ammingen med for lave verdier. Men nå legger jeg det på is til etter fødselen i alle fall. Er jo bare ca en uke igjen nå
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2013
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    37
    Meldinger
    23

Hei! Liten oppdatering her...

Babyen er født, og hun er en frisk og fin jente
    Tok nye stoffskifte prøver nettopp, og de er merkelig nok helt fine. FT4 på over 13 og TSH på 0,8 tror jeg det var. Så det virker som det var graviditeten som satte det midlertidig ut av spill, av en eller annen grunn.

Tusen takk for hjelp til å forstå alle disse tallene og målingene, det er kompliserte greier !
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,743

Gratulerer og takk for oppdateringen. Og vær trygg på at ingen kunnskap er unyttig. Du slapp med skrekken denne gangen, men er nå mye sterkere rustet enn de fleste andre til å gjenkjenne problemene tidlig om du igjen skulle møte Stoffskiftet igjen. Tvitvi for en fin småbarnsperide.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Sep 2013
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    37
    Meldinger
    23

Ja, all kunnskap er et gode! Jeg har en søster med høyt stoffskifte, så det er uansett nyttig for meg å vite litt om dette.

Side 3 av 3 Først 123

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn