Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Standard Lynx Medisinske Senter i Fredrikstad

– Det er noen sykdommer jeg har interessert meg spesielt for, som jeg mener norske myndigheter ikke nok fokus på, sier Hans Morten Sundt.

Sundt har tidligere vært kommuneoverlege i Sarpsborg, og har nå en deltidsstilling som det samme i Rygge. Men etter mange år i det offentlige helsesystemet ville de satse utenfor. – Helse-Norge får stadig nye utfordringer, og nå prøver vi på noe litt nytt utenfor det offentlige, sier Sundt, som ikke mener å tråkke noen på tærne.

Men gjennom sitt legeliv har han interessert seg mer og mer for sykdommer som blant ME og stoffskifteproblemer. – Jeg har grublet mye på disse sykdommene, og mener det er en del vi kan gjøre. Men norske myndigheter har ikke tenkt helt i de banene, og vi ønsker å finne mer internasjonal forskning, forklarer han.

Les mer: f-b.no Nyheter
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    39
    Meldinger
    494

Standard Sv: Ny legeklinikk i Fredrikstad

Noen som kjenner til Sundt, annet enn at han er en hyggelig fyr?

Det _kan_ bli aktuelt for meg å søke hjelp andre steder. Kortere for meg å dra til Dikeveien enn fx Heggeli. Men ikke verdt tidsbesparelsen om hjelpen ikke er adekvat...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Noen som kjenner til Sundt, annet enn at han er en hyggelig fyr?

Det _kan_ bli aktuelt for meg å søke hjelp andre steder. Kortere for meg å dra til Dikeveien enn fx Heggeli. Men ikke verdt tidsbesparelsen om hjelpen ikke er adekvat...
    Det er rigtig Bellis Men der er ingen anden måde end at aftale en lægetime og se, hvordan det går.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    39
    Meldinger
    494

Ja, da har jeg vært der, og sitter igjen med et meget positivt inntrykk.

Klinikken heter altså Lynx Medsinske senter.

Jeg kommer (foreløpig) ikke til å gå til behandling der, fordi fastlegen følger greit opp (og jeg sørger for at han følger greit opp, ved å informere meg selv først). Hadde jeg ikke allerede vært så godt i gang hos fastlegen eller fastlegen ikke har/hadde hatt nok kunnskap om denne sykdommen, så hadde jeg vært pasient hos Lynx for lengst. Tviler ikke på at oppfølginga der er god! Om den er like god som andre steder aner jeg ingenting om, men trolig et godt godt alternativ for oss på denne kanten av Østlandet. Om min fastlege ikke gir meg godt nok oppfølgning, så går jeg i alle fall til Lynx. På Lynx får du Lio, NDT og omtrent alle de prøver du trenger og ønsker. Men det er privat, og privat koster mer....

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Exclamation Sv: Lynx Medisinske Senter i Fredrikstad

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Ja, da har jeg vært der, og sitter igjen med et meget positivt inntrykk.

Klinikken heter altså Lynx Medsinske senter.
    Lynx Medisinske Senter's egen webbsida ↓

Här är länken till webbsidan: http://lynxmedisinske.no/

Mycket mer om detta besök i Lynx Medisinske Senter finns i Bellis' egen tråd här:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...l=1#post143449

1000 tack för att följa upp denna tråd Bellis.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Utstillingen åpner i Fredrikstad 1. september
    Av Ruth Roland i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 0
    Siste melding: 03-08-12, 08:00
  2. Hypert i Fredrikstad
    Av veumjenta i forumet Presentasjoner
    Siste melding: 16-01-08, 18:09
  3. Nye medisinske metoder i ny database
    Av Stina i forumet Nyttige linker
    Siste melding: 17-10-07, 01:27
  4. St. Joseph Medisinske Senter
    Av mohaienne i forumet Hos legen