Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Oppland
    Alder
    38
    Meldinger
    1

Standard Ny på forumet. Høyt stoffskifte.

Hei, hei.

Ville bare si hvor glad jeg er for å ha funnet dette forumet og fortelle litt om meg selv. Så fint å ha et sted man kan spørre og diskutere!

Jeg er 33 år gammel, er gift og har to gutter på 3 og 6 år. Jeg studerer deltid og jobber ved siden av.

Jeg har lenge (minst et år, men kanskje lenger) vært plaget med svimmelhet, hodepine og utmattethet, men tenkt at det har vært fordi jeg får for lite søvn, er sliten osv. Det siste halve året før jeg kom meg til legen eskalerte det, og spesielt når jeg kjørte bil ble jeg dårlig. Kunne ikke kjøre på butikken engang uten å bli svimmel og kvalm. Ikke helt normalt å bli bilsjuk av å kjøre selv. I tillegg hadde jeg begynt å få veldig hjertebank og ekstraslag på hjertet som var ubehagelig.

Så, for litt over en mnd siden hadde jeg legetime, egentlig pga noe helt annet, men plagene hadde blitt så ille at jeg "nevnte" de også. Jeg trodde jo egentlig ikke selv at det var noe galt enda, siden jeg har veldig høy terskel for å "plage" legen. Heldigvis tok legen plagene mine på alvor tvert og sendte meg på ekg-undersøkelse + en hel haug med blodprøver. Allerede dagen etter ringte han og kunne fortelle at jeg har høyt stoffskifte. Han skrev ut resept på betablokkere, og skulle sende henvisning til Drammen sykehus. I tillegg ville han ha meg inn igjen for å ta flere blodprøver. Etter telefonsamtalen gikk jeg selvfølgelig rett på google, fant symptomlista på høyt stoffskifte, og brikkene falt på plass. Jeg hadde jo hatt masse andre symptomer som stemmer overens også, uten at jeg hadde tenkt at noe var galt. Skjelvende hender, varm og klam, varmeintoleranse, irritert, lettrørt, SULTEN - herregud så sulten! Og mange flere.