Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    36
    Meldinger
    59

Standard Hva skal jeg si til ny fastlege?

Heisann!
    Jeg sitter her og klør meg fortvilet i hodet. Jeg har nettopp byttet fastlege og skal dit neste uke.

Har dere noe tips eller råd til meg hvordan jeg kan formidle min hypotyreose til legen, uten å banne i kirken? Må jeg gråte, eventuelt hikste for å få de til å høre etter?
    Jeg kvier meg sånn til timen min jeg, har virkelig ikke peiling på hva jeg skal si til han, eller hvordan, eller om han er villig til å prøve å hjelpe. Jeg er vanligvis flink med ord, men hos legen blir jeg helt satt ut hvis jeg forstår at de rett og slett ikke tror på meg. Det er ikke alle som har krystallklare blodprøver og mine har jo alltid vært "helt fine". Er sikkert derfor jeg føler meg så frisk og fin også.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Question Sv: Hva skal jeg si til ny fastlege?

Sitat Opprinnelig skrevet av mirull Vis post
    Jeg er vanligvis flink med ord, men hos legen blir jeg helt satt ut hvis jeg forstår at de rett og slett ikke tror på meg.
    Det er svært at give dig et godt råd, Mirull Andet end, hvis lægen, rett og slett ikke tror på dig... er denne læge ubrugelig for dig. Du er pinedød afhængig af, at den læge du har respekterer dig som person OG som patient. Jeg ved ikke, hvordan du ellers kan komme videre, hvis der fra starten mangler disse to forudsætninger for rette lægehjælp til dig.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    36
    Meldinger
    59

Standard Sv: Hva skal jeg si til ny fastlege?

Godt poeng...
    Jeg er nok for godt vant med å ikke bli hørt på, til å forstå at det ikke er sånn det skal være.

Jeg får bare prøve og se hva som skjer, og krysse fingrene for at jeg treffer blink.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,345

Jeg sitter her og klør meg fortvilet i hodet. Jeg har nettopp byttet fastlege og skal dit neste uke.

Jeg kvier meg sånn til timen min jeg, har virkelig ikke peiling på hva jeg skal si til han, eller hvordan, eller om han er villig til å prøve å hjelpe.
    Hei mirull

Du klør deg i hodet, og jeg er forvirret

Går du ikke hos DS? Har du ikke allerede diagnose? Behøver du å overbevise ny fastlege? Har ikke DS hjulpet deg?

Jeg har ingen tiltro til «vanlige» leger. Jeg var innom tre fastleger etter diagnosen før jeg kom til den fjerde som er helt fantastisk. De tre første var lite behjelpelige, mens den jeg har nå har respekt for pasientene sine og jeg føler meg sett. Denne legen blunket ikke engang da jeg spurte om å få skrevet ut Erfa.

Så....det er håp i hengende snøre...(var det riktig?)

Denne legen befinner seg på Østlandet. Så om din nye fastlege ikke er ok, kan du få opplysninger av meg hvis du ønsker det. Det er jo en liten mulighet for at du ikke befinner deg altfor langt unna meg

Lykke til hos den nye fastlegen

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    39
    Meldinger
    489

Min prat kan også gå i stå hos legen.

Skriv det ned før du går tid, ta det med (eller sørg for at legen får det på forhånd) og la legen lese det!
    - skriv en symptomliste
    - skriv hvordan du føler deg, og hva som egentlig er normalt for deg

Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    36
    Meldinger
    59

Skjønner forvirringen,blir nesten forvirret selv!
    Jeg går til DS men jeg tror ikke jeg har noen diagnose, han har ikke funnet hovedproblemet enda. Jeg får hjelp av han men jeg trenger fastlege på min side. Dere kjenner nok til problemstillingen med NAV og sånt.

Godt å høre at det finnes håp i snøret, det er jo det man må ha tro på når man finner frosk etter frosk.

Liste var lurt, kanskje jeg skal skrive det ja..

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    36
    Meldinger
    59

Jeg glemte i forvirringen å si tusen takk for tips om fastlege. Jeg bor på sørlandet, er i utgangspunktet litt langt borte å ha fastlege på østlandet men man vet jo aldri hvor mange planker man møter på på veien så kanskje jeg spør deg etterhvert om info

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,345

Jeg glemte i forvirringen å si tusen takk for tips om fastlege. Jeg bor på sørlandet, er i utgangspunktet litt langt borte å ha fastlege på østlandet men man vet jo aldri hvor mange planker man møter på på veien så kanskje jeg spør deg etterhvert om info
    Skjønner at det blir litt langt. Da jeg skrev om fastlegen var jeg helt sikker på at det stod Østlandet på deg. Sånn kan det gå

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Question Sv: Hva skal jeg si til ny fastlege?

Heisann!

Har dere noe tips eller råd til meg hvordan jeg kan formidle min hypotyreose til legen, uten å banne i kirken? Må jeg gråte, eventuelt hikste for å få de til å høre etter?
    Jeg kvier meg sånn til timen min jeg, har virkelig ikke peiling på hva jeg skal si til han, eller hvordan, eller om han er villig til å prøve å hjelpe.
    Kära Mirull Kanske du kan hitta inspiration i forumet "Breve til legen": http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...play.php?f=203
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,355

Thumbs up Sv: Hva skal jeg si til ny fastlege?

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Skjønner at det blir litt langt. Da jeg skrev om fastlegen var jeg helt sikker på at det stod Østlandet på deg. Sånn kan det gå
    Kære Lisbeth Det gjorde det også - "Østlandet". Vi har i mellemtiden rettet det til "Sørlandet" i profillen til mirull. For netop at undgå at gode råd bliver givet forgæves. Der er således ikke det mindste galt med din hukommelse, i denne forbindelse. Du har set helt rigtigt.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Fortell hva du skal/ikke skal idag tråden
    Av flaggstang i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 19
    Siste melding: 26-07-12, 20:39
  2. Fastlege i Østfold?
    Av vinter i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 01-03-12, 01:26
  3. Fastlege i Bodø
    Av gutt_81 i forumet Hos legen