Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oppland
    Alder
    29
    Meldinger
    10

Standard Gammel blodprøve, ny blodprøve og noen spørsmål

Jeg oppdaget nettopp at jeg lagde en tråd her for tre år siden ang stoffskifte. Jeg fikk aldri tatt godt tak i det den gang, men nå har jeg nå satt i gang ballen igjen. Jeg hat slitt med de samme tingene i mange år nå, trøttheten er overveldende. I tillegg kommer alt det andre, og det er vanskelig å skille mellom hva som er hva. Mange av symptomene mine finner jeg igjen i symptomene for lavt stoffskifte.

Prøveresultaten den gang viste:
    TSH-1.8
    fT4-17.8
    fT3-5.8

Men jeg hadde røyket mye før blodprøvetakingen, og det påvirker jo TSH. fT3 var den gang sagt av legen å være i grenseland.

Jeg skal ta blodprøve på mandag, og leverte den blodprøvelappen idag, jeg så at legen ikke hadde krysset av fT3-sjekk, burde jeg be om å få sjekket det opp også?

Denne gangen er planen å holde seg unna nikotin til mandag. Men er det andre ting jeg også bør holde meg unna? Sukker? Koffein? Medikamenter? Har ADD i tillegg og går på Ritalin, burde jeg holde meg unna Ritalin til mandag?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Standard Sv: Gammel blodprøve, ny blodprøve og noen spørsmål

Hei,
    Blodprøver bør tas tidlig om morgenen, og ft3 bør også være med, særlig hvis den har vært "i grenseland" før. Jeg pleier å være fastetende fra alt både medisin og mat når jeg tar prøver.

Hvis du er så plaget bør du kanskje ta en mer omfattende sjekk ? Nå kom vel dette svaret litt sent for deg, i forhold til prøver i dag. . . .

Lignende tråder

1. Blodprøve verdier, noen som kan noe om dette?
    Av catticatti i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-11, 14:22
  2. Svar: 10
    Siste melding: 24-11-10, 16:21
  3. Svar: 3
    Siste melding: 08-04-08, 19:27
  4. Svar: 2
    Siste melding: 29-06-06, 16:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder