Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Standard Censurerad av NTF ?

På sin hemsida NTF har arrangerat en kategori Stoffskiftet i media för att visa artiklar om hypotyreos i landsdekkende tidningar och tidskrifter.

Hela 17 artiklar från damtidningar till enskilda tidningsartiklar är tillgängliga för nedladdning på NTFs hemsida.

Alla utom... alla andra.

Gissa vilka artiklar som saknas?

Detta är kanske svaret på den fråga som ställts i Aftenposten av Per Egil Hegge "Hvorfor går det så langsomt?", när NTF på detta sätt övar en... censur.

Kanske kunde detta gå mycket, mycket snabbare om vi inte hade NTF till att stå i vägen?

Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Censurerad av NTF ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post

Kanske kunde detta gå mycket, mycket snabbare om vi inte hade NTF till att stå i vägen?
    [/INDENT]
    Dette kunne ikke vært sagt bedre. Fordi de hele tiden bidrar til å motarbeide de stoffskiftesyke. De applauderer hele tiden behandlingen av oss, og det gjør det hele mer komplisert. Uten NTF ville vi startet på null i vår streben etter skikkelig behandling. Ved hjelp av NTF blir vi hele tiden kjørt ned på minussiden i arbeidet vårt

Bra innlegg Mod

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Thumbs down Sv: Censurerad av NTF ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    På sin hemsida NTF har arrangerat en kategori Stoffskiftet i media för att visa artiklar om hypotyreos i landsdekkende tidningar och tidskrifter.

Hela 17 artiklar från damtidningar till enskilda tidningsartiklar är tillgängliga för nedladdning på NTFs hemsida.

Alla utom... alla andra..
    Og hva med kategorien Litteratur, da
    Tre - 3 - bøker ialt + et nettsted (Bibliotek for Medisin og helsefag - nemlig!)

Og øverst på NFTs bokliste står - TAAAAADDDDAMMM;
    Bente Bakke

Øverst på MIN liste står Per Egil Hegges bok (som du kan lese her i egen tråd):
    Sitat Opprinnelig skrevet av PEH Vis post
    OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!
    af Per Egil Hegge

Motto:
    "Det hjelper da litt
    nokre få forfrosne
    at du er varm."

Halldis Moren Vesaas

Innholdsfortegnelse:

1. Teknologiens urokkelige pålitelighet og den menneskelige faktor
    2. 1984: En annen person
    3. 1986:En utbredt feiloppfatning
    4. 1988: Reisen til Amerika
    5. 1989: Lå det noe bak?
    6. 1990: En uverdig handling
    7. 1990: Det store auditorium
    8. 1991: Storpolitikken melder seg på
    9. 1993: Vendepunktet
    10. 1995: Og dessuten har vi rettet på det nå!
    11. 1995: Dr. Goebbels, formoder jeg………
    12. 1996: Flere politikere melder seg på
    13. 2000: Verden går fremover – eller?
    14. Hva gjør en som rammes?

Forord
    Hvis noen hadde fortalt meg på forhånd at jeg skulle oppleve det jeg skildrer på de neste sidene, ville jeg ha møtt utsagnet med en blanding av vantro og hån. Det gjør at også leseren vil ha sine tvil på noen punkter, og jeg har ikke vanskelig for å forstå det.

..
    - ikke fordi han sitter med Fasiten;
    men fordi det er så viktig det han fremhever
    1. Man må stille spørsmål!
    2. Se opp for Autoriteter!
    (og hans blanding av alvor og galgenhumor er pakket inn i lettlest format ;)

Jeg kan ikke finne Hegge på NFTs hjemmeside -
    det hadde kanskje vært lettere hvis de hadde søkefunksjon på siden sin...
    (HVA!!? Nei; de har ikke søkefunksjon )
    Sist endret av Kevlin; 26-11-13 kl 15:32
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Det er meget normalt på Internettet, at afstå fra en søgefunktion, hvis man ikke ønsker at det bliver vist, hvor meget eller hvor lidt indhold findes på en given hjemmeside.

Per Egil Hegge er tildelt Thyra-prisen (hedder det?) og har fået det privilegium at skrive forordet til Bente Bakkes bog (jeg fatter ham ikke i dette tilfælde), og som tak findes hans egen bog kun på den gamle hjemmeside, som sikkert bliver udfaset fra internettet på et tidspunkt. Forøvrigt en bog som NTF kopierede fra min egen, danske hjemmeside, hvilket jeg har skrevet om her (indlæg 23).

Per Egil Hegges bog "OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!" kan læses her på forummet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Per Egil Hegges bog "OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!" kan læses her på forummet.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Per Egil Hegge er tildelt Thyra-prisen (hedder det?)
    Det var det jeg trodde også det var faktisk det jeg hadde tenkt og søke etter på NTF siten igår..
    Hva jeg fant når jeg klikket meg rundt var dette:
    "Disse har tidligere mottatt Thyra-prisen:
    2012 Lege og spesialist i medisinsk radiologi Arne Heilo
    2010 Barnelege Jens V. Jørgensen
    2008 Professor dr.med. Trine Bjøro
    2006 Lærings- og mestringssenteret ved Blefjell sykehus på Notodden
    2004 Overlege dr.med. Ingrid Norheim, spesialist i endokrinologi og indremedisin"

- og i dag fant jeg denne:
    "Litt om NTFs historie
    Etableringen av organisasjonen skjedde som en følge av økt fokus på situasjonen til mennesker som hadde sykdommen hypotyreose.
    En av de som bidro aktivt til dette, var journalist Per Egil Hegge med boken "Og så må du ikke stille spørsmål".
    Organisasjonen het da Norsk Hypothyreoseforening. 1. januar 2003 skiftet den navn til Norsk Thyreoideaforbund."

Er det mulig at både Anisa og jeg kan huske så feil..? NTF har da gjort mer krus på Hegge før, eller?
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Cool Sv: Censurerad av NTF ?

..
    Per Egil Hegge er tildelt Thyra-prisen (hedder det?) og har fået det privilegium at skrive forordet til Bente Bakkes bog (jeg fatter ham ikke i dette tilfælde), og som tak findes hans egen bog kun på den gamle hjemmeside, som sikkert bliver udfaset fra internettet på et tidspunkt. Forøvrigt en bog som NTF kopierede fra min egen, danske hjemmeside, hvilket jeg har skrevet om her (indlæg 23).

Oida - når jeg forsøker og finne den gamle nettsiden til NTF; så finner jeg den ikke.
    Prøvde til slutt med stoffskifte.no i adresselinja; og da ble jeg omdirigert til Nycomed
    http://www.nycomed.no/no/Menu/Terapi...1/Stoffskifte/
    Tilfeldig? Neppe!!
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Er det mulig at både Anisa og jeg kan huske så feil..? NTF har da gjort mer krus på Hegge før, eller?
    Jo, vi har begge husket feil... Det var ikke Thyra-prisen, som jo kun tildeles "fagpersoner". Nej, det var Norsk Thyreoideaforbunds ærespris i 2006 - "for den innsatsen han gjennom en årrekke har gjort for å sette fokus på behovet for at personer med sykdom i skjoldbruskkjertelen skal få en tidlig diagnose og god nok behandling".

Mon Per Egil Hegge ville acceptere denne "ærespris" i dag, taget i betragtning hvor lidt - i løbet af de 7 år - dette forbund deler hans budskaber.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Red face Sv: Censurerad av NTF ?

Ja - men en Ærespris burde da være minst like mye verdt som Thyra-prisen -
    men det kan jo synes som om Ære; det er noe NTF bryr seg fint lite om:
    Forøvrigt en bog som NTF kopierede fra min egen, danske hjemmeside, hvilket jeg har skrevet om her (indlæg 23).
    Flaut, da!

Nå ligger det et lite forstørrelsesglass på linje med FB-, Twitter- og andre ikoner
    (kaaaanskje den lå der igår også - men jeg så den ikke før idag; hypo-hode!!)
    vell, så kunne jeg søke på Hegge og fikk fem treff;
    hvorav ingen av dem leder til noen Ærespris.
    Såvidt jeg klarer og se så går arkivet på den nye hjemmesiden kun tilbake til 2008..
    Kevlin

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn