Side 2 av 12 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 117
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Når cortisol er 600, skal du tåle levaxin mener jeg. Ved 100-tallet er det verre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    46
    Meldinger
    204

Standard

Du kan jo evt se det litt an og be legen din om å prate med en endokrinolog. Min tidligere lege i Stavanger ringte og prata med en endokrinolog for å få vite litt mere om stoffskifte og Armour. Trist at eg ikke kunne ta han med meg her til Bergen :(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Tilbake til lavt ACTH, har ikke hørt om noen som har blitt mer undersøkt ang. lavt ACTH noen gang.
    hadde lavt selv men mer skjedde ikke.
    jeg mener min prøve ble feil behandlet (på sykehuset. De visste ikke hvordan de skulle behandle den sa de også. skulle vært tappet på kaldt glass står det overalt)

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard

Da ringte jeg snakket med lege . Spurte legen igjen om hva vi skulle gjøre med medisinering på levaxin og lavt Acth,fikk til svar at hun mente det ikke spilte noen rolle at jeg gikk på de. Hun mente dog at jeg kunne trappe ned fra 75 til 50 mikrogram. Etter samtale med med min mann ble vi enige og og ta sjansen på at det ikke gjør noe at jeg bruker levaxin og bare forsette med 75 mikrogram.
    Spurte legen min samtidig og jeg ikke skulle ta litt blodprøver i vente på svar på henvisning,men da sa legen at en fikk vente til svar på henvisning kom.
    Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.
    HA en super dag

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard Frustrert og forvirret

Legen ringte meg idag og forklarte at det var kommet beskjed fra sykehuset hvor vi søkte om utredning at det ikke blir noen utredning. Sykehuset hadde skrevet at jeg burde slutte meg Levaxin ,da de ikke mente at jeg hadde lavt stoffskifte -men heller har høyt stoffskifte..........

Sjønner ingenting jeg

Mine siste prøver viser

Ft4 17.4
    Tsh 1,1
    Acth 1.5
    Anti Tpo 93

Tidligere prøver:

Ft4 8,5
    Tsh 1,49
    Anti Tpo 63
    Acth 1.8

Hvordan ser dere på dette?

Videre fikk jeg beskjed om at det skulle taes prøver på noradrealin og flere til.
    Legen min hadde også fått beskjed om at at symptomene mine kunne tyde på noe nevrologisk og ikke endokrinologisk???????????????
    What??????????
    Legen sa at hukommelsen min og glemskheten sannsynligvis var nevrologisk.

Men ingen henvisning,skjønner ingenting.
    HAr heldigvis bestilt time hos privat spesialist,så jeg får ta det opp med han da.
    Men virker ikke alt dette merkelig????

Er helt skjelvende i skrivende stund føler at jeg ble satt flere hakk tilbake i det å bli frisk.
    Måtte bare få ut frustrasjonen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jo det var merkelig! Kan ikke se at du har noe som skulle tilsi høytstoffskifte...

Jeg fikk også beskjed om at jeg nok hadde en forbigående stoffskifteproblematikk. Det har jeg hørt flere har fått beskjed om på Stavanger Universitetssykehus. Nå vet jeg ikke hvor du hører til i Hordaland, men blir henvisningen sendt til Stavanger, så forundrer det meg ikke i det hele tatt. Der i mot trodde jeg de var flinkere på Haukeland..Det viste seg fort i mitt tilfelle at jeg hadde stoffskifteproblemer. Etter 3 uker på halvdose Levaxin hadde TSHen min gått fra 0,22 til 8. Så da ble jeg satt tilbake på vanlig dose igjen. Og fått bekreftet diagnosen ved blodprøver atter en gang.

Men det kan være en ide å bli sjekket av nevrolog. Om ikke for annet enn å få avkreftet det som har blitt skrevet.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard

Takk for svar Anne Ma
    Svaret som kom var fra Haukeland.Trodde også at de skulle være dyktige der jeg også.
    Kommer nok til å ta imot time til nevrolog. Eneste jeg vil er å få behandling slik at jeg kan bli frisk igjen. men det er jo et problem når de ikke vet hva som feiler meg og jeg kan fremdeles ikke skjønne at de mener at jeg har høyt stoffskifte,verdiene mine sine jo noe helt annet, men men det er vel å smøre seg med tålmodighet til jeg skal til denne private spesialisten så får vi se hva han sier.
    Et til dere alle på en slik fin soldag

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg syns også at det var rart at du skulle ha høyt stoffskifte. Prøvene tyder jo ikke akkurat på det.

I likhet med deg AnneMa så har jeg også fått diverse merkelige beskjeder fra SUS bl a så måtte man ha en TSH på 10! for å ha hypotyrose, tiltross for at verdiene de opererer med for høy TSH er lavere enn det( 0,40-4,40).

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det med en TSH på 10, det kommer av at en stor fraksjon av endokrinologer har vedtatt et på et møte i USA.
    Den andre fraksjonen er ikke enige og de sloss (debate and controversy er ord de bruker bl.a.)
    De i Atavanger holder altså med den gjengen, og de i Oslo på poliklinikke holder vel med de andre ser det ut som.
    I tyskland er det også mange som holder med dem som har lavere grenser, cirka 2,5-3.

De pleier å alltid ta antistoffprøver hvis de mistenker hyperthyreose. Kan ikke se noen TRAS-prøver her.

Og, for å prøve ut om levaxin hjelper, må man jo først opp i en irksom dose. En TSH på 1,1 ogft4 på 17 kan være bra for mange, men et mindretall trenger vesentlig lavere TSH og noe høyere ft4 for å kjenne noe av levaxinen.
    Og, ft3 er jo ikke målt, saken kan også være at ft3 er for lav, da får man brain fog og gemmer nækler og alt mulig både her og der osv.

Hva er referanseområdet for ft4 her, slik at jeg kan regne det om til prosent? vanskelig å si noe ellers.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard Tips angående time hos speisialist

heisann.

Da skal jeg til spesialist på fredag og jeg lurer på om dere kloke sjeler har noen gode tips om hva jeg skal spørre om , og diverse.
    HAr endel forventninger til dette legebesøket og siden jeg skal spesialist i endokrinologi regner jeg med at jeg får litt mer klarhet i symptomene mine.
    Sykehuset som gav avslag på søknag i første omgang mener at jeg har symptomer på høyt stoffskifte ,men har verdier som tyder på lavt stoffskifte,hva ville dere ha ha gjort med dette? er livredd for at endoen skal kutte Levaxinen , men mener besemt at jeg trenger tilførsel av Levaxin.
    Alle tips mottaes med takk. ha en strålende dag alle sammen

Side 2 av 12 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. Jeg har nylig fått konstantert latent lavt stoffskifte
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 17
    Siste melding: 05-08-10, 20:36
  2. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  3. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  4. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  5. Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
    Av Howdy i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 28-06-07, 11:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn