Side 3 av 12 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 117
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Har du noen blodprøvesvar du kan legge ut her så vi kan se?

Tips..tja.. få frem hvordan du har det og ikke la dem avvise deg før du er skikkelig undersøkt, du skal føle at du får hjelp og kommer et skritt videre etter en slik time.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard

Klara :ja, jeg kommer ikke til å gå fra spesialisten før jeg får noen svar-det er sikkert
    Klara her er mine prøver som er tatt. En av grunnene til at jeg skal til spesialist er at jeg har skjelvinger som kommer og går, og de lurer på om det kan ha noen med noradrenalin å gjøre,er ikke blitt testet for dette ennå , men Acth min viser verdi utenfor referanseverdien

Mine siste prøver viser

Ft4 17.4 (7.6-19.6)
    Tsh 1,1
    Acth 1.5 Referanseverdi(2.0-11.0)
    Anti Tpo 93 mindre enn 50)

Tidligere prøver:

Ft4 8,5
    Tsh 1,49
    Anti Tpo 63
    Acth 1.8

Har fått inntrykk av at Anti Tpo min er ikke noe å bry seg med,men det var jo grunnlaget for at fastlegen min begynte medisinering på meg -ja også pga av symptomer.Fått tilbakemelding på at den er lav og at den burde vært høyere hvis det skulle ha betydning,vil det altså si at men en Anti TPO over 50 ikke nødvendigvis betyr at en har en autoimmun sykdom?
    Er det noen prøver jeg bør be om blir tatt? foreksempel Ft3?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard Slutt på sukkerhungeren

Etter at jeg startet med Levaxin har jeg fått et avslappet forhold til det "Søte". Før jeg begynte på medisin spiste jeg det jeg kom over av søtt, mens nå er det helt slutt.KAn det ha noe med medisineringen å gjøre? Eller er det bare helt tilfeldig?Litt morsomt å høre om det er andre med samme opplevelse som meg
    Ha en sukkerfri kveld

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ja, ft3 og TRAS hvis de vil terpe på hyper.
    Jeg kan ikke se noen holdepunkter for hyper her. Og du har jo rom fr å prøve en øyere dose med levaxin siden det anbefales en TSH under 2 når man har antistoffer. (www.thyroidmanager.org, samt tyske anbefalinger, tyske leger)
    Jeg tviler de vil prøve en høyere dose levaxin på deg siden de mente en TSH på 1,1 er hyper der i gården....
    Du trenger kanskje liothyronin i tillegg men det er vanskelig å si uten ft3-prøver. Hvis ft3 er under 50% så burde du prøve det.

ACTH sender signaler om cortisol, ikke om noradrenalin, man tar alltid en samleprøve med urin for å sjekke om det er unormalt mye katekolaminer (les: sjekker for feokromatozom) Les mer om prøvene på hormonlabbens sider på www.aus.no .
    Hvis man har lavt ACTH kan det komme av en svulst som sender ut cortisol og adrenalin fra binyrene og det er samleprøven med urin man bruker da.
    Jeg vet om flere med blodtrykkstigning og hjertebank som ikke har fått noen brukbar diagnose. en jeg vet om har bare fått en psykiatrisk diagnose.....hun er kvalm også og har lavt cortisol. Men ACTH hos henne er lavt...derfor ingen diagnose for addison, enda hun har brune pandaøyne.
    lavt cortisol kan også forårsake adrenalin--anfall men da er ACTH høyere Det er mange so sliter med å få diagnoer for slike sjeldne ting og endokrinologene vil bare diagnostisere de helt opplagte tilfellene og selv de med komplett addsison tar det mange år å få diagnose.

La oss håpe de ordner de riktige prøvene.

Ã…, en ting til, det fins noe som heter dysautonomi, hvor man kan få blodtrykkstigning og hjertebank osv. Noen har fått denne diagnosen, i utlandet.
    Men det kan også være end el av symtpomene ved ME.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ja, man kan få lavt blodsukker av lavt stoffskifte. Ikke alle får det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard

Takk for svar Nora.

Kortisolen min er høy, men såvidt innefor referanseverdien,vet ikke om det har noen betydning.
    Har fått beskjed om at Acth er et stresshormon ,men føler selv at jeg ikke kan styre når "disse anfallene" kommer.
    Hva kan du fortelle meg om Cushings,nora? Er det slik at en har høyt cortisol og lav Acth?
    Kommer vel ut fra endoen på fredag med et like "klokt" hode regner jeg med

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

nora, er hypoglykemi = lavt blodsukker?

Jeg har ei venninne med høyt stoffskifte som har hypoglykemi. (Men hun sliter med veldig mye, så kanskje det er noe mer med hennes stoffskifte..)

Se på dette dere:
    Ved thyreoideahormonmangel finner man store fysiologiske forandringer i hjernen; bl.a. fordoblet cerebrovaskulær motstand og redusert blodstrøm, oksygen- og glukoseforbruk.
    http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=380454

Altså redusert glukoseforbruk. Altså redusert sukkerforbruk? Og hjernen bruker da sukker, den eneste energi-kilden den bruker? (Nei, nora, sa ikke du noe annet for nylig?)

Jeg har også sukkertrang, men karbohydrat-trangen (andre karbohydrater), er større. Er det slik at karbohydrater får blodsukkeret til å stige hurtig? Og jeg er jo så mye utmattet, noen ganger kan det hjelpe bittelitt å spise. Og jeg er mye sulten. Det er vel absolutt en sammenheng her? Føler ofte at jeg hungrer etter noe jeg ikke får (og det er IKKE kjøtt, for jeg har hatt det mye lengre enn den tiden jeg ikke har spist kjøtt )
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Nordens Paris
    Meldinger
    14

Standard

Hypoglykemi er blodsukkerfall, jeg har hatt det hele mitt liv. Det kommer plutselig og da må en spise noe som gir rask energi. Anbefalt at man har med seg eks sjokolade eller lignende når man går tur eller når en ikke har mulighet til lett tilgang for det. Akkurat som diabetespasienter, men det er ikke diabetes.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Du bør ta med anti TG (antistoff thyreoglobulin). Hvis de ikke er "fornøyde" med anti TPO så kan du ha høy anti-TG.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    42
    Meldinger
    116

Standard

Takk for svar Ann
    Har tatt den prøven tror jeg og verdien var 20.

Side 3 av 12 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. Jeg har nylig fått konstantert latent lavt stoffskifte
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 17
    Siste melding: 05-08-10, 20:36
  2. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  3. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  4. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  5. Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
    Av Howdy i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 28-06-07, 11:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn