Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
Allerede i 1891 behandlet dr. George R. Murray pasienter med injeksjoner av skjoldkjertelhormon fra sau, storfe of gris.
Jeg kan derfor ikke fatte og begripe at gammel god viten og kunnskap er slengt på båten av den moderne legestanden

SAMMEN MÅ VI GJØRE OPPRØR !! VI FORLANGER Å FÅ RESPEKT !!

LEVAXIN (T4) ol SKAL IKKE VÆRE DEN ENESTE BEHANDLING FOR HYPOTHYREOSE !!

MEDISINSTUDIET TRENGER ANSIKTSLØFTING OG MÅ FÅ INN ET OMFATTENDE PENSUM OM SYKDOMMER I THYROIDEA
La legestudenter får gå i lære hos Dr. THIERRY HERTOGHE - fjerde generasjons endokrinologer !!

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
Kanskje en underskriftskampanje kunne være en begynnelse for å starte ett sted. Jeg har ellers dessverre ingen erfaring med å sette igang kampanjer
Håper kanskje noen andre som har noen superidéer
For ca. 1 3/4 år siden har ThyroidChange.org oprettet en underskriftsindsamling under overskriften Endocrinologists: Patients with Thyroid Dysfunction Demand Better Care. I dag har denne petiton rundet sin 14507-de underskrift. Vel at mærke worlwide dvs. ud af mange (hundreder?) millioner stofskiftesyge over hele verden.

ThyroidChange.org har først været oprettet som en WordPress-blog og senere, i juli 2012 flyttede den til eget domæne. På dette tidspunkt havde ThyroidChange 4900 supporters fra 80 lande. I dag findes counteren end ikke mere på websitet. På Nettet fjerner man Counters kun når de viser "omvendt support" dvs. for lave tal, fordi lige som synergien fra høje countertal øger interessen, lave countertal sænker interessen.

Vores egen Simbas danske underskriftsindsamling Effektiv stofskifte / Immunbehandling behandling søges snarest har været i gang siden april i år, og er nået op på 1223 underskrifter. I gennemsnit 5 underskrifter hver dag af alle de mange hypothyroide i Danmark, hvor der diagnosticeres i omegnen af 2000-2500 nye hypothyroide hvert år (og hvad med dem, der ikke kan få diagnose/behandling pga. af "for lavt" TSH?).

Før det kan have nogen som helst "pressions-effekt" i forhold til danmarks størrelse, og i sammenligning med andre (følelsesladede) support-tilkendegivelser på Nettet som f.eks. over 80 tusinde støtter til et udvisningstruet barn... må vi i hvert fald op på lignende tal - før Simbas petition overhovedet kan begynde at gøre indtryk på både lægestanden og politikere. Med hidtidig hastighed, kommer vi op det rette antal underskrifter om... 43 år.

Når det nu øjensynligt gør så svagt et indtryk, hvad patienterne udsættes for... lad os se på effekten af støtte til dr. Skinner. Hans fulde navn er Gordon Bruce Skinner. Han er engelsk læge, som forfølges kollegialt af den samlede engelske lægestand for at yde de hypothyroide en behandling, som tager sit udgangspunkt i patientens symptomer, og først derefter i blodprøver. I april 2002 har Dr. Skinner oprettet et website World Thyroid Register med det formål, at kunne bevise det enorme antal af ofre for konventionel behandling af fortrinsvis lavt stofskifte. 50.000 underskrifter var brug for, før dr. Skinner kunne gå i gang med næste fase til vores redning...

"Everything has to date failed including petitions with large number of signatures from hypothyroid patients and other concerned parties including solicitations to various Members of Parliament in the UK and a plethora of letters to the General Medical Council who do not seem to wish to embrace this matter.

It seems to us that the only way forward is to form a World Thyroid Register with at least around 50,000 signatories. It may also be necessary if there is no final movement on this issue to consider legal redress but we sincerely hope that this will not be necessary; however, at the of the day, we cannot allow thousands of patients to be abandoned to poor quality existence because of inexplicable obduracy among the medical profession and the medical establishment."

Det er omtrent 3½ år siden oprettelse af dr. Skinners World Thyroid Register og støttet af Stop The Thyroid Madness, TPA-UK og en hel del andre sites på nettet, inkl. forummet her (bare se på forsiden). Over disse 3½ år er der samlet 5346 registreringer, og medmindre der sker et mirakel, når dr. Skinner sine 50.000 registreringer om... 34 år. Jeg har ingen ide om, hvor gammel dr. Skinner er, men det er sikkert som amen i kirken, at det bliver posthumt.

Hvad har vi så ellers af oprørske aktiviteter...? Nå ja, dr. Hertoghes PATIENTS' PETITION FOR BETTER DIAGNOSIS AND TREATMENT CHOICE FOR HYPOTHYROID PATIENTS som dr. Hertoghe og en gruppe endokrinologer har oprettet på Internationel Hormone Society's hjemmeside i januar 2011. Der er nu gået 2 år og 10 måneder og i løbet af denne tid har dr. Hertoghes petition opnået hele 2177 underskrifter, hvilket udgør sådan set i omegnen af... 2 underskrifter pr dag. Selv med beskedne forventninger, lad os sige... kun 20.000 underskrifter, vil dr. Hertoghe's petition opnå fuld tilslutning om... 27 år. Lige som med dr. Skinner - sikkert posthumt.

Efter denne lille ressearch har jeg fået nok.... Hvorfor har jeg fået nok? Jeg har fået nok fordi jeg fandt tilbage til flere lignende initiativer i (for)tidens løb, og uanset hvilke initiativer blev startet - var støtte og tilslutning ringe, hver gang, og dette uanset om det var patienter, pårørende eller hengivne læger, som har startet disse initiativer.

DET KAN VI IKKE VÆRE BEKENDT!