Side 2 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 63
    Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    42
    Meldinger
    494

Standard Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Mine priser er fra før jul, altså sent 2014, og gjelder Erfa.
    Jeg fikk etter hvert vite at boksene med 100 stk tabletter er på vei ut, og at restlageret selges ut. De er uansett de dyreste (her er Boots forferdelig dyre).

Jeg hørte med Apotek1, Boots, Vitus og et uavhengig apotek. Jeg regnet ut prisen pr tablett og pr mg. Som alle her vet, så er det absolutt billigst å kjøpe den største mulige dosen (og evt dele opp selv).
    - Det uavhengige apoteket hadde de rimeligste prisene for 30 mg og 60 mg, men jeg fikk aldri prisen for 125 mg.
    - Apotek1 var nest billigst
    - Vitus og Boots var litt varierende - Vitus var billigst på 125 mg av de to, mens Boots bedre enn Vitus på 30 mg og 60 mg.

Siden jeg ikke fikk prisen for 125 mg fra det uavhengige apoteket, og jeg skulle ha flere styrker, valgte jeg et Apotek1 med god kundeservice. De bestiller inn Erfa samtidig som resepten går til godkjenning til SLV - dermed sparer jeg et par dager og en ekstra tur/telefon til apoteket.

Min anbefaling er å få resept på høyest mulig styrke, og så ta en ringerunde før man bestemmer seg.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Mener å huske at de forskjellige kjedene ikke har de samme avtalene ift importøren(e).

Men, uansett; har aldri hørt om 90 mg tyroid før
    Vet om 30 - 60 og 125 mg. Mulig det går an å få tak i 15 mg;
    men det må iallefall ha lite for seg å bruke pengene på
    Selv måtte jeg hatt 30 sånne hver kveld
    Er det importøren som skummer fløten da, tro? For "han" betaler vel det samme til produsent, uansett om det er Boots, Apotek 1 eller Vitus som skal videreselge produktet til kundene.
    Men jeg tenker jo at også apotekene bevilger seg en god gevinst for seg selv .

Apropos styrke: Det ser ut for at Erfa har bare 30, 60, og 125. Men Armour har hele 8 forskjelige styrkegrader: 15, 30, 60, 90, 120, 180, 240, 300. Men det hørtes ut som det er vanskelig å få annet enn 30, 60 og 120. Et par av dem sa riktignok at det kunne spesialbestilles andre styrker, men det koster vel også ekstra, tenker jeg.
    Det minner meg om da jeg kjøpte en boks 30 mg hos Vitus - den var mye dyrere enn 60 mg .

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Arrow Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    ..
    Mulig det går an å få tak i 15 mg;
    men det må iallefall ha lite for seg å bruke pengene på
    Selv måtte jeg hatt 30 sånne hver kveld
    Ups ikke 30; det holder med 25
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    42
    Meldinger
    494

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg kan bidra med priser fra 2 desember 2013:

Gjelder for Erfa, 125mg - 500 tabletter i boksen:
    Vitus apotek: 1664,-
    Apotek 1-kjeden: 1650,-
    Prisene jeg fikk i oktober 2014 er like disse over, og for Boots var tilsvarende kr 1919,80.

For 60 mg var prisen hhv 1371,40, 1215,60, 1294,- og 1150,- fra det uavhengige.
    For 30 mg var prisen hhv 1322,70, 1101,-, 1170,30 og 1000,-.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Tenkte det kunne være kjekt med en sånn tråd. Vet at det har funnes en, men fant den ikke nå iallfall.
    Om flere vil bidra: vær nøye med sånn ca dato, og iallfall produsent, styrke og mengde tabletter i boksen.

Jeg kan bidra med priser fra 2 desember 2013:

Vitus apotek: 1664,-
    Apotek 1-kjeden: 1650,-
    Pris 13. mai 2015
    Apotek 1-kjeden: 1763,-
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Da har også Boots begynt å henge seg på prisgaloppen! Jeg ville også denne gangen kjøpe Armour hos dem, siden de var så billige siste gang. Men den gang ei - nå var prisen hoppet opp til kr 617,20 pr boks med 100 tbl. En prisoppgang som tilsvarer nesten 2,5 ganger februarprisen!
    Ja, ja - da var den "gleden" også over. Vi som ikke har blå resept må nok bite i det sure eplet og betale omtrent samme pris på alle apotek!
    Nå har jeg ikke sjekket nye priser på Vitus og Apotek1, men kanskje har de også økt en del siden februar? Noen som vet?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Halla Vis post
    Da har også Boots begynt å henge seg på prisgaloppen! Jeg ville også denne gangen kjøpe Armour hos dem, siden de var så billige siste gang. Men den gang ei - nå var prisen hoppet opp til kr 617,20 pr boks med 100 tbl. En prisoppgang som tilsvarer nesten 2,5 ganger februarprisen!
    Ja, ja - da var den "gleden" også over. Vi som ikke har blå resept må nok bite i det sure eplet og betale omtrent samme pris på alle apotek!
    Nå har jeg ikke sjekket nye priser på Vitus og Apotek1, men kanskje har de også økt en del siden februar? Noen som vet?
    Er det ikke lurere å få en resept på større bokser? For Erfa er det iallfall det...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Question Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Mine priser er fra før jul, altså sent 2014, og gjelder Erfa.
    Jeg fikk etter hvert vite at boksene med 100 stk tabletter er på vei ut, og at restlageret selges ut. De er uansett de dyreste (her er Boots forferdelig dyre).

Jeg hørte med Apotek1, Boots, Vitus og et uavhengig apotek. Jeg regnet ut prisen pr tablett og pr mg. Som alle her vet, så er det absolutt billigst å kjøpe den største mulige dosen (og evt dele opp selv).
    - Det uavhengige apoteket hadde de rimeligste prisene for 30 mg og 60 mg, men jeg fikk aldri prisen for 125 mg.
    - Apotek1 var nest billigst
    - Vitus og Boots var litt varierende - Vitus var billigst på 125 mg av de to, mens Boots bedre enn Vitus på 30 mg og 60 mg.

Siden jeg ikke fikk prisen for 125 mg fra det uavhengige apoteket, og jeg skulle ha flere styrker, valgte jeg et Apotek1 med god kundeservice. De bestiller inn Erfa samtidig som resepten går til godkjenning til SLV - dermed sparer jeg et par dager og en ekstra tur/telefon til apoteket.

Min anbefaling er å få resept på høyest mulig styrke, og så ta en ringerunde før man bestemmer seg.
    Så enig - jeg var jo så utrolig heldig at jeg i 2011 fikk gjennomslag på min klage (opprinnelig avslag på blå resept).
    Jeg foretrekker (blå resept eller ikke) å få hver pille til lavest mulig pris,
    men nå undrer jeg meg på om det er tre-måneders-forbruk som gjelder på apotek også..??

Bakgrunn:
    Jeg byttet fastlege ifjor og (nok en gang) - heller ikke denne legen hadde hørt om naturlig thyroid.
    Så jeg måtte (igjen) bestille time hos legen bare for å få han til å legge inn e-resept på erfa.
    Jeg ba om at alle tre styrkene ble ført opp - samt at jeg fortalte at jeg foretrakk å kjøpe 500 tabletters boksene; siden 100 tablettersboksene er utrolig prisugunstige. Jeg oppfattet det som han forsto hva jeg fortalte ( glemte visst at dette var en lege-pasient-"kommunikasjon").

Så drar jeg på apoteket for å bestille i forrige uke - e-resepten viser seg å være:
    kun 60 mg og kun 100 tabletter i boksen. Og som om ikke det var nok;
    jeg kan bare kjøpe fire bokser i året
    Hva slags regnekunnskaper har denne legen
    Han er opplyst om at jeg - nå for tiden - bruker 240 mg i døgnet.

Det er noen andre underlige ting med denne legen også - det er vel like greit å bytte ham ut

Det eneste jeg trenger fastlege til er faktisk resept og B12-skudd - men det skal visst ikke gjøres enkelt
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    61
    Meldinger
    120

Hei,

Har ikke sett denne tråden før nå. Sist jeg kjøpte ERFA 125 - 500 stk. betalte jeg kr. 2509,- (!) hos Vitusapotek på Jernbanetorget. Det var 10.04.2015.

Jeg fikk hakeslepp, men jeg måtte jo ha medisinen.... Skjønner at jeg skal sjekke rundt neste gang.

Mvh

Lisa61

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    154

Den 1. april kjøpte jeg en boks Erfa 125 mg. 500 stk for 1763,- kr. på Apotek 1 Sphinxen på Majorstua.

Side 2 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. To ulike prøvemetoder for anti-TPO gir to ulike resultater !
    Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 06-09-16, 11:08
  2. Svar: 0
    Siste melding: 27-01-13, 00:33
  3. B vitaminer og stoffskiftehormoner
    Av knaskepott i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 21-01-11, 00:54
  4. Endo og priser
    Av Bille i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 21-07-10, 09:46